Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Timmu Kõrge tegi debüüdi neljarattaveolise N-rühma autoga |
|
Timmu Kõrge tegi debüüdi neljarattaveolise N-rühma autoga
Timmu Kõrge ja tema kaardilugeja Erki Pints võistlevad tänavusel hooajal neljarattaveolise N-rühma Mitsubishiga. Hooaega alustasid nad uuema võistlusautoga Soomes Artctic rallil, mille nad lõpetasid üldarvestuse 12. kohaga.
"Tänaseks olen selle alaga juba 9 aastat vahelduva eduga tegelenud ja sõitnud esiveolise ja tagaveolisega. Tahaks edasi areneda ja siis väga muud varianti ei olegi, kui neliveolisele edasi liikuda," põhjendas Timmu Kõrge autovahetust. "Suur soov on rallidel absoluutarvestuse võidu peale võistelda ja täna me selle poole ka liigume ning tööd teeme. Kuna Eestis on N -ühma tiitlid enim väärtustatud ja selles klassis on kõige rohkem osalejaid, siis polegi nagu eriti muu klassi peale mõelda, kui et N4."
Timmu Kõrge rääkis rally.ee autospordiajakirjale, et tänavu on tal plaanis sõita kõik Eestis toimuvad rallietapid ja startida võimalikult palju ka Lätis. "Ehk õnnestub kõik Läti etapid kaasa teha ja mõned sõidud proovime ka Soomes teha," lausus ta.
Neljarattaveolise autoga oli ta ametlikult esimest korda sõitmas mullusel Saaremaa rahvarallil. Debüüdi N-rühma Mitsubishiga tegi Saaremaalt pärit autosportlane aga nädalavahetusel Soomes sõidetud Arctic Lapland rallil, mille ta lõpetas absoluutarvestuse 12nda kohaga.
"Läksime Soome, et uut kogemust saada ja uue autoga kokku sulanduda. Selleks tundus Arctic ralli kilometraaž ideaalne olema. Loomulikult tõmbas ka see eksootika - Lapimaa, külm ja korralikud talvetingimused. Ralli kohta oli ka ainult positiivseid soovitusi kuulda nii eesti kui ka soome poolelt ja nii otsus tekkis sinna minna. Eesmärk oli üks - finišeerida. Lisaks selgeks saada, kuidas me neljaveolisega toime tuleme võistlustingimustes. Need sihid said täidetud ideaalselt ja saavutasime rohkemgi kui oleks võinud tahta - eestlaste parim tulemus sel rallil."
Kõrge jätkas: "Said selgeks ka meie mõned kitsaskohad, mida vaja lihvida, et kiirus konkurentsivõimeliseks saada. Ehk siis legendi tuleb korrigeerida."
"Ka "piigi"-kogemus on meil seni tagasihoidlikuks jäänud - viis korda olen talvisel rallil startinud ja nendest ühtegi pole õnnestunud lõpetada - need olid siis Opel Astral ja viimati Ladal... eelmisel aastal, kui piikidel 1 km sai rallit sõita."
Timmu Kõrge tunnistas, et piikrehvidega varustatud 4WD autoga võistelda oli esialgu üpris harjumatu. "See oli natukene võõras tunne, et kuidas piik toimib, kuidas pidamine on ja millal seda pole. Saime hulga teadmisi juurde."
"Autoga saime enam-vähem sinapeale," rõõmustas ta. "Oli endalgi ju väike kartus, kas üldse tuleb midagi. Aga tunne oli päris hea, auto hea ja kõik toimis. Auto käitus nii nagu ühelt võidusõiduautolt ootasin."
Kaido Kaubi fotod.
|
|
|
|