Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Rahvasprintidel sportautodega osalemine keelati ära |
|
Rahvasprintidel sportautodega osalemine keelati ära
29. detsembril toimunud Eesti Autospordi Liidu rahvaspordikomitee koosolekul otsustati keelustada sportautodega osalemine rahvasprintidel. Seni oli see lubatud klassides 2WD sport ja 4WD.
1. jaanuarist kehtima hakanud uus rahvasprindi võistlusmäärus sätestab, et tehnilist kaarti omavate autodega tänavu enam rahvasprintidel osaleda ei tohi. Miks selline otsus vastu võeti?
Komitees rahvasprindi osa kureeriv Karin Julge lausus, et analüüsi selle muudatuse vastuvõtmisele ei eelnenud, kuid niisuguse ettepaneku tegi komitee esimees Talis Perosti ja sellise sammu astumine leiti olevat mõistlik. "Mina ei oska täpsustada," lausus Julge, toonitades, et rahvasprinti peaksid jääma siiski ainult tänavasõiduautod.
Komitee liige Heiti Laast märkis, et uues võistlusmääruses sisalduvat punkti päris üks-üheselt nii vist siiski ei mõeldud, kuid suund sport- ja tänavasõiduautodele mõeldud võistluste lahutamiseks on võetud. "Selles osas peaks vahet tegema ja tuleks tõmmata selge piir," lausus ta. "Varem tohtis näiteks 4WD klassis A- ja N-rühma autoga võistelda."
Karin Julge tõi ühe argumendina välja, et 4WD autode kiirused rahvasprintidel on suureks läinud. See olevat olnud üks faktoreist, miks sportautodega enam rajale ei lubata. Argumendina on see komitee poolt nõrk, sest pole saladus, et mõni 4WD klassis võistlevaist tänavasõiduautodest on märksa võimsama mootoriga, kui nn tehnilise kaardiga kindlate reeglite järgi võidusõiduks ettevalmistatud sõiduk.
Korduvalt sportautoga rahvasprintidel osalenud Ago Ahu avaldas arvamust, et komitee sellises sammus puudub igasugune loogika. "Sportautod on märksa piiratumad. Mina küll ei usu, et sportautode kiirused oleksid suuremad, kui tänavasõiduautodel, mis on kohati võimsamad. Ohutuse poole pealt on sportautoga pealegi alati turvalisem sõita, kui võimsa tänavasõiduautoga. Pealegi ei käi sportklassi võistlejaid ju nii palju, et see ajakava sassi lööks - sõitmas käisid mõned üksikud."
Heiti Laast lausus, et muudatus võetigi osalt vastu seetõttu, et sõitjaid sportautodega pole ja võimalust ei kasutatud. Ago Ahu sõnul on see üllatav põhjendus. "Mina leian, et see ei ole õige. Niisugustes väidetes puudub loogika," lausus ta ja lisas, et sportautodega võistlemisele seadsid omad piirid pigem ressursid.
Uus hooaeg on ukse ees ja esimene Eesti Autospordi Liidu rahvasprindi karikasarja etapp peetakse juba 21. jaanuaril Piirsalus. Komitee kavandatud muudatused on nii värsked, et ka samal võistlusel sekretäriametit pidav Karin Julge pole veel kõigega kursis. Tema sõnul on tehnilised tingimusedki paika panemata. Samas ütleb Piirsalu rahvasprindi võistlusjuhend üheselt, et võistlusautod peavad vastama kehtivatele rahvaralli ja rahvasprindi tehnilistele tingimustele ning EAL tehnilist kaarti omavad autod peavad vastama FIA/EAL tehnilistele tingimustele ja olema võistlusmäärustike kohased kas ralliks, krossiks või ringrajasõiduks.
Kas ja missuguseid otsuseid rahvaspordikomitee läinud aasta lõpul veel vastu võttis, sellest ei ole avalikkust seni teavitatud. Karin Julge sõnul on koosoleku protokoll küll olemas, ent autospordi liidu veebilehele üles panemata.
|
|
|
|