Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
24. detsember 2011 7:03
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Imre Karu toob rajale 1,4-liitrise mootoriga Lada Samara. Foto: Erakogu

Imre Karu valmistab algavaks hooajaks ette uue auto

"Uus hooaeg on algamas ja võin öelda, et jätkan võistlemist D1a klassis ning autoks jääb Lada Samara. Mitte see sama auto, millega tänavu sõitsin, vaid ehitame uue ja kerge auto," lausub Imre Karu.

Põhjuseid, miks Imre Karu rallikrossi meistrisarjas Ladaga võistlemist jätkata soovib, on tema sõnul palju. "Hinnad võrreldes teiste autodega on odavad ja juppe on ka veel palju saada," märgib ta ja toob näite lõppenud hooajast, kui Janno Ligur ja Andre Kurg näitasid, kui kiiresti on võimalik Ladat sõitma panna.

"Uue auto ehitamisele andis lisatõuke asjaolu, et vana auto kere oli kõver juba enne minu kätte jõudmist ja minagi suutsin seda veel kõverdada," jätkab Karu. "Kutsusin Ladaklubi sõbrad kokku ning arutelu tulemusena otsustasime täiesti uue auto ehitada. Sellise, mida tunnen ja tean algusest lõpuni."

Uue auto mootori ehitamisel otsustas Karu valida katsejänese rolli, soovides õnne proovida 1,4-liitrise mootoriga. "Vana auto küljest võtame kõik, mis võtta on. Ja paneme uue auto külge nii vähe, kui võimalik. Olen seda mõtet mõlgutanud juba pool eelmist hooaega! On olnud vastakaid arvamusi, aga enamus usuvad siiski selle komplekti võimalikku edusse. Füüsikareeglite järgi peaks edu andma kaal, kiirendus, pidurdus, kurvi inerts jm. Samas aga kaotan võrreldes konkurentidega mootori jõudu. Eriti peaks see tunda andma pehmel ja lahtisel pinnasel, aga elame-näeme. Lisaks on plaanis veel muudatusi toitesüsteemis, pidurites, käigukastis ja vedrustuses."

Kas kõik plaanitu ka tõeks saab, sõltub Karu sõnul kokkulepetest toetajatega. "Kõik eelmise hooaja toetajad on suusõnaliselt lubanud ka uuel aastal minu projektis kaasa lüüa, kuid kuni pole konkreetset jah-sõna, ei saa ka mina oma plaanitu elluviimise ulatuses täielikult kindel olla."

Vaadates tagasi äsjasele hooajale, missugune see Imre Karu jaoks oli? "Debüüthooajaga võis kindlasti rahule jääda. Hooaja kokkuvõttes viies koht oli minu jaoks väga positiivne ja isegi üllatav tulemus. Sõitjad, kes jäid ette poole, on sõitnud aastaid ja nende kasutuses olev tehnika oli minu autost suur samm edasi," räägib ta. "Loomulikult soovin tänada oma toetajaid, sõpru ja enda peret, tänu kellele üldse sai selles sarjas osalemine võimalikuks. Möödunud hooaja saab jagada kolmeks. Hooaeg algas kahe mootori purunemisega, hooaja keskpaik möödus peamiselt pleki mõlkimisega ja viimastel etappidel vaevasid käigukasti mured. Samas lõpptulemuste üle pole midagi laita. Hooaja alguses ei olnud selge, kui palju võistlejaid minu klassi tuleb ning lisaks ei teadnud ma enda ja auto kiirusest midagi. Seepärast panin endale esimese hooaja eesmärgiks jõuda A-finaali, mis ka viiel korral õnnestus. Finaali ei saanud kahel esimesel etapil, kus purunes mootor ja neljandal etapil Laitses, kui õnnestus auto üle katuse teisele poole piirdeid saata. Kokkuvõttes oli väga mitmekülgne hooaeg, isegi poodium ei olnud kahel etapil väga kaugel."

"Algava hooaja eesmärgiks võiks olla kõikidel etappidel A-finaali jõudmine ja üks poodiumikoht," jätkab Karu. "Jõudmine A-finaali peaks tuleval aastal olema natuke lihtsam, kuna finaalidesse plaanitakse startima panna kaheksa autot, senise kuue asemel. Samas on liitumas rallikrossiga palju uusi ja häid sõitjaid ning seda arvestades midagi lihtsamaks ei lähe!"

"Kindel on see, et uut rallikrossi hooaega ootan juba suure huviga - uue auto võimekus, uued konkurendid, uued rajad ja kogu see melu!"
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia