Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Läti > Hea korraldus meelitab eestlasi lõunanaabrite juurde |
|
Hea korraldus meelitab eestlasi lõunanaabrite juurde
Läti rallimeistrivõistlustel absoluutvõidu pälvinud läänevirulane Georg Gross on meelitatud lõunanaabrite soojast vastuvõtust ja soovitab kõigil Eesti tehnikasportlastel sealsetel võistlustel startida.
Lõunanaabrite autoralli meistrivõistlused said piduliku lõpu möödunud nädalavahetusel, kui Riias toimunud tänuüritusel jagati välja Läti ja Balti meistrivõistluste autasud. Kõige hinnatuma tiitli, absoluutvõidu karika ja medalid, tõid endaga kaasa Georg Gross - Raigo Mõlder.
"Karikas ja medalid" on vaid pool tõde absoluutvõiduga kaasnenud auhindadest Grossile ja Mõlderile pisteti näppu ka puhtast kullast meistrisõrmused, samuti anti neile üle staatust kinnitavad rinnamärgid. Lisaks pälvis kõnealune rallipaar võidu ka Michelini karikasarjas.
"Muljed on vägevad," ei olnud Gross kiidusõnadega kitsi. "Nagu Lätis korraldatud võistlused, oli ka lõpupidu väga hästi organiseeritud. Kogu üritus oli väga kompaktne. Rahvast oli peol palju ja need vähesed, kes autasustamisele kutsuti, tundsid end tõeliste kangelastena. Lätlased oskavad oma meistreid hinnata. Väga meeldiv oli ka see, et tähelepanuta ei jäänud needki mehed, kes Lätit välismaal väärikalt esindanud. Näiteks Eesti rallimeistrivõistlustel absoluutvõidu pälvinud Janis Vorobjovs sai selle eest ka Läti autospordiühenduse tänukirja."
Grossiga oli ühte meelt ka tartlasest rallisõitja Raul Jeets, kes käis Riias Balti meistrivõistluste kolmanda koha auhinna järel (neliveoliste autode arvestuses toim.). "Korralduslik tase on lätlastel ikka väga hea, neilt tasub eeskuju võtta," märkis Jeets. "Heast organiseerimisest tulenevalt on sealsel rahval tehnikaspordi vastu väga suur huvi. Palju, palju suurem kui meil, kes end tõeliseks rallirahvaks peab. Samas tekib vastupidine efekt kuna pealtvaatajaid on palju, saavad korraldajad lisatulu, mille saab omakorda kordaminekusse investeerida. Ja muidugi nad pingutavad ka."
Lätlaste meeletut auto-moto huvi on märganud ka teiste tehnikaspordialade huvilised olgu see siis auto- või motokross või hoopis ringrada. Ja tekib küsimus: kui lätlastel oleks oma Märtin, Tänak, Korjus ja Leokid, mis siis veel toimuks?
Nii Gross kui ka Jeets stardivad Lätis toimuvatel võistlustel hea meelega ka tulevikus. "Selle hooaja alguses mõtlesin, et võistlen Lätis ühe aasta pigem kogemuste saamiseks, siis nüüd enam kogemusi justkui vaja pole, kuid startida tahan seal ikkagi," lausus Gross. "Võistlusi ümbritsev atmosfäär ja lätlaste külalislahkus lihtsalt kutsuvad tagasi. Suure elamuse sain näiteks Kurzeme rallil, mille avas Läti president isiklikult. Oli ikka uhke tunne küll, kui president stardipoodiumil kätt pigistas ja edu soovis. Järgmisel aastal ma küll täit hooaega Lätis sõita ei saa kaks esimest etappi tuleb muude kohustuste tõttu vahele jätta -, kuid ülejäänud rallidest kavatsen igal juhul osa võtta. Eks aasta lõpus näeb, kas õnnestub ka tiitlivõitu kaitsta."
"Üritan Lätis võimalikult palju startida," lubas ka Jeets. "Juba sealse publiku väga suur huvi kutsub võistlema."
Grossi ja Jeetsi jutt on kindlasti julgustuseks kohalikele konkurentidele, kes järgmisel aastal peavad Lätis võistlema lausa "kohustuslikus korras" üks Eesti meistrisarja etappidest sõidetakse Madona ümbruse teedel.
Tänavused Eesti meistrivõistlused Grossil ja Mõlderil mäletatavasti ebaõnnestusid nende Ford Focus WRC kippus rohkem lagunema, kui sõitma. Tundub, et ka autole meeldis Lätis rohkem kui Eestis lõunanaabrite juures ei jätnud see oma peremehi kordagi jalameheks.
"Vead ei kordunud, iga kord nöökis erinev detail," rääkis Georg Gross. "Hooaja edenedes said mehhaanikud autoga järjest rohkem tuttavaks ning loodan, et kotermann sai lõpuks minema saadetud. Eks meil kogemustest puudu jäi enne mind oli see auto ikkagi terve hooaja MM-sarjas kihutanud ja me ei osanud kõiki kohti ette näha, mis vajanuks ülevaatamist või väljavahetamist."
Pärast tänavust hooaega tekkis Grossil ka võrdlus, mis on uuema ja vanema WRC-auto vahe lõppeval aastal võistles ta Ford Focuse 2008. aasta mudeliga, enne seda 2003. aastal valminud autoga. "Tegelikult on vahe väike," selgitas rallisõitja. "Vanas autos on elektroonikat rohkem, samuti on käigukastis üks käik rohkem. Õigete sõiduvõtete ja käiguvaliku juures on uus mudel ehk pisut kiirem, sest mootoris on väänet ja jõudu pisut rohkem. Samas oli vanem auto paremini juhitav kui elektroonika ikka töötas, siis andis see väiksemad juhtimisvead andeks. Uuema mudeliga peab kurvidesse väga täpselt sisenema, auto juhitavus pole nii hea, kui vanemal mudelil."
"Lisaks pidin ennast kohendama," jätkas Gross. "Minu kiiruslegend on kirjutatud 2003. aasta auto omadusi arvesse võttes. Praeguse auto jaoks ei olnud see alati kõige täpsem, üks käik on ju käigukastis vähem, kuid samas pole mõtet ka kogu legendi ringi teha, sest võib-olla tuleb kunagi veel järgmine auto ja selle käigukast võib taas teistsugune olla."
Järgmisel hooajal kavatseb Georg Gross jätkata sama autoga ning enam-vähem samadel võistlustel mis tänavugi. "Põhirõhk läheb Eesti meistrivõistlustele. Nagu mainitud, ei saa ma Lätis kõikidel etappidel osaleda, kuid suvised sõidud tahan seal siiski kaasa teha. Üks piiritagune võistlus mõlgub veel meeles, kuid sellest on liiga vara rääkida."
Georg Gross pälvis Läti meistrivõistlustel absoluutvõidu, mille kinnituseks tõi ta Riiast kaasa lauatäie auhindu.
|
|
|
|