Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Egon Kaur: Hindan saadud kogemust väga kõrgelt
|
Loe lisaks |
|
|
Nädalavahetusel elasid rallifännid kaasa Egon Kaurile ja Erik Lepiksonile, kes püüdsid sel aastal WRC Academy karikasarja üldvõitu ja poole miljoni euro suurust stipendiumit.
Enim kruttis pinget üles ja sõi fännide närve akadeemia lõpplahendus ja viimased katsed. Kahjuks pidi sellel nädalavahetusel teist korda tunnistama iirlaste paremust, kui karikasarja üldvõidu said ülinapilt Craig Breen ja Gareth Roberts. Egon Kauri jäi võidust lahutama üks punkt.
Kuni Walesi MM-ralli viimase katseni oli veel kõik võimalik. Egon Kaur ja Erik Lepikson vajasid vaid ühte lisapunkti katsevõidu eest. Või teistpidi öeldes, Breen ei oleks tohtinud pärast seda, kui eestlased laupäeva hommikul esimese katse võitsid, kõiki järelejäänud katseid võita. Läks aga nii, et iirlane sai oma ülesandega hakkama ja nii oli ralli lõppedes Kauril ja Breenil võrdselt 111 punkti. Otsustav oli katsevõitude number ja siin oli selge eelis Breenil 39 versus 14.
"Walesi ralli kulges meile nii, nagu me seda mõtlesime," ütles Kaur. "Auto meie sarjas pole päris pommikindel ja Wales oli üsna karm etapp. Meie konkurent pidi endast pea kõik andma ja tõenäosus, et masin nendel teedel sellele valule ilma probleemideta vasti peab oli üsna väike."
"Me ise hakkasime tempot tõstma reede teises pooles, kuid siis kukkus meie auto hoopis lagunema, üks esiamort lõpetas töö. Viimase päeva osas olime arvestanud, et seal saame vajadusel rünnata, sest sealsed katsed olid tuttavad, samas kui reedestelt katsetelt oli kogemus varasemast ajast meie pundist vaid Craig Breenil ja Molly Tayloril. See kogemus mängis nende tempos kõvasti rolli, sest olud olid keerulised."
Kaur jätkas: "Laupäeva hommik algas hästi, saime katsevõidu, kuid kahjuks jäi teine ja ülivajalik katsevõit sama ringi viimasel katsel napi ühe sekundi kaugusele. Viimasel kolmel katsel oli teine katse selline, kus kolmes kohas näidati meile, et tõmmake hoogu maha, rada oli hullus olukorras. Viimasel katsel, kus meil oli ka viimane võimalus, sujus katse algus hästi, teises pooles jäi aga N-rühma Mitsubishil sõitnud aeglasem konkurent ette ja pidime paar kurvi tema taga sõitma, enne kui mööda saime. Siis oli selge, et enam väga head aega ei tule ja peale seda me enam riski piiril ei sõitnud."
Hooajale tagasi vaadates märkis Egon Kaur, et hindab saadud kogemust väga kõrgelt. "Kui rallidest rääkida, siis meie jaoks olid probleemiks asfaldirallid. Neljast kruusarallist kolm me võitsime ja ühel olime teised, seega kaotuse põhjus pole kindlasti Walesis. Asfaldirallid olid need, kust meie punktisaak oli tagasihoidlik. Saksamaal oli rehvipurunemine põhjuseks, miks me välja sõitsime. Pranstsumaal olid aga omad vead, mida saab võtta kui õppematerjali tulevikuks."
"Kui vaadata uude aastasse, siis peab tunnistama, et suur eelarve täiendamise võimalus läks käest," nentis pärnakas. "Alla me aga ei anna ja tegeleme aktiivselt erinevate variantidega, et teha uuel aastal taas samm arengus edasi."
"Sellele aastale saab aga joone alla tõmmata ja olen sõitjana kõvasti edasi arenenud. WRC Academy valimine selleks aastaks oli ainuõige otsus. Kui lisada veel juurde FIA koolitusprogramm Young Driver Excellence Academy, siis olen selle aastaga väga palju õppinud ja edasise karjääri osas on olnud see väga vajalik."
"Tahan tänada kõiki oma toetajaid, peret, sõpru ja fänne, kes meile kaasa elasid nii kodus arvutiekraani taga kui rallidel kohal käies. Teie kõigi toetus on olnud meile väga oluline, kuna olete olnud osa meie meeskonnast," lisas Kaur.
|
|
|
|