Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
10. oktoober 2011 0:53
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Kermo Laus tegi kodusaarel koos Gert Virvesega rallidebüüdi

Eesti autospordisõprdele ei ole Kermo Lausi nimi tõenäoliselt võõras, kuna noor saarlane on aastaid mõõtu võtnud mitmetes erinevates võistlussarjades. Nüüd tegi 18-aastane Kermo Laus debüüdi sportlikul autorallil.

"Ärevus oli sees, et mis saama hakkab," lausus tema kaardilugeja Gert Virves. Kuna aega nappis, ei jõudnud varem sportrallil mitteosalenud mehed koostööd harjutada ja teineteist tuli debüütrallil usaldada pimesi. "Põhiline asi, mis enne esimest katset närviliseks muutis, oli see, et side meie vahel korra oli ja siis jälle kadus. Viimasel hetkel otsustasime kiivrid ära vahetada - sellega leidsime ajutuse lahenduse, siis lihtsalt mina ei kuulnud teda. Muidu asi sujus meil juba esimestest meetritest ja siis oli juba teisele katsele minna palju kindlam tunne."

Kermo Laus ütles, et äsjasest võidusõidust jäid positiivsed muljed: "Esimese sportralli kohta on muljed väga head! Sain hea kogemuse ja eesmärk tulla lõpuni sai ka täidetud. Hullu polnud midagi, legend ilusti klappis ja koostöö sujus."

Virves tunnistas, et ärevaid momente siiski oli: "Ühe kurviga jäin hiljaks. Selle tõttu käisime väljas ja oleksime Vallo Nuuteri "bemmile" sisse pannud. Mingi 20 sentimeetri kauguselt lõpuks saime mööda. See oli natuke jube! Ja no Kermo suutis Taritu teisel läbimisel veel ühe ohtliku olukorra tekitada, kuigi oli kirjas, et ohtlik..."

Laus sisuliselt kinnitas kaardilugeja sõnu: "Esimesel päeval oli kaks ärevamat momenti, kus kurv natuke pikale venis ja kui sai natuke raja äärest lisa võetud. Teisel päeval oli üks väga napp kurv, kus Gert natuke hiljaks jäi ja üks ohukolmnurk ka väga vales kohas oli. Seal oleksime peaaegu teist välja sõitnud autot ramminud."

Kui Kermo Laus selles kahemehelises tiimis oli üsna kogenud roolimees, siis Gert Virves oli kaardilugeja ametit proovinud vaid ühel rahvarallil. Ka polnud pojale palju õpetussõnu kaasa anda tema isal, kes osales Saaremaa rallil 2003. aastal.

Kuidas aga varem sportrallil mitteosalenud ühevanused Kermo Laus ja Gert Virves selleks nädalavahetuseks ühte autosse sattusid? "Tegelikult oli nii, et oleksin peaaegu ühe teise inimesega sõitma läinud. Plaan vähemalt oli, aga Viljandis sai mootor nii palju viga ja ta ei osalenud siin. Siis kuulsin, et Kermo otsib Saaremaa ralliks kaardilugejat. Nii see juhtus," kommenteeris Virves paar nädalat enne rallit tekkinud idee realiseerumist.

Mandril sündinud, ent 11 aastat Saaremaal elanud Gert Virves peab end saarlaseks. Ka elasid paljud saarlased raja ääres kaasa kollasel Volkswagen Golfil number 143 all sõitnutele kui saarlastele. "Olen küll Tallinnas sündinud, kuid hingelt saarlane," lausus Virves.

44. Saaremaa ralli lõpetasid Laus - Virves absoluutarvestuse 73. kohal. Klassis E10 kuulus neile 13. koht.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia