Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
30. august 2011 1:29
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Timmu Kõrge võistles esmakordselt piiritagusel rallil

Sel hooajal Hondaga võistlema asunud Timmu Kõrge ja Erki Pints osalesid möödunud nädalal Lätis peetud Kuramaa rallil, mis oli neile esimeseks rajataguseks võistluseks.

"Hondaga tundub, et oleme suhteliselt hästi kohanenud," ütleb varem tagarattaveolise Ladaga rallidel osalenud Timmu Kõrge. "Alguses oli endal kahtlus sees, et kas ikka saan hakkama. Aga ei olnudki väga hullu Ladalt tulles oli esimene emotsioon, et on ikka lihtne auto - aga küll ta kiire on."

"Eks me oleme esiveolisega ju alustanud ja asi tahtis lihtsalt natukene meenutamist. Tunne oli tuttav üle pika aja esirattaveolisega sõita," jätkab viimati esirattaveolise autoga 2005. aasta Saaremaa rallil võistelnud mees. Siis oli sõiduvahendiks Opel.

"Libedaga Võrus oli küll higi otsaees kogu aeg, sest ei saanud päris täpselt aru, mis see auto teeb käes ja kuhu ta lõpuks ikkagi siis läheb. Saime ka seal hakkama ja suurema osa konkurente selja taga hoitud."

"Vähemalt tundub, et Honda on töökindlam kui Lada ja tänu sellele saame rohkem oma sõidujoone ja kiirusega tegeleda, kui et auto igakordse uuesti ülesehitamisega," sõnab Kõrge.

Reedel startisid Timmu Kõrge ja Erki Pints esmakordselt Lätis. "Kes ei sooviks mõnel välisvõistlused osaleda, kui võimalus tekib? Käidi idee välja ja tundus soodne hetk olema tehnika, varustuse ja aja poolest. Pealegi olid eelnevad sõidud Eestis suhteliselt hästi läinud."

"Võru ralli lõpetamisel tuli jutuks, et palju eestlasi on minemas Kuramaa rallile ja seda võistlust kiideti palju. Rainer Aus kutsus meid osalema ja olime kohe nõus. Kahjuks ta ise sinna ei jõudnudki tehnilistel põhjustel."

Nüüd Lätis võistlemas käinuna jagas ka Kõrge Kuramaa ralli kohta kiidusõnu: "Korraldust võib küll ainult kiita! Rallil on hea publiku, šõu ja promo pool. Selliseid ralli jälgimise võimalusi, mis oli pealtvaatajatele loodud, mina Eestis ühelgi rallil näinud ei ole. Ja muidugi publikut oli meeletult!"

"Teed olid küll väga kiired ja kohati pikki sirgeid palju, aga siiski oli päris nauditav sõita," räägib Kõrge edasi. "Konkurets tundus natukene tagasihoidlik olema lätlastel, kuigi nendel see autode ehitamine natukene vabam seal vist, sest kõik 2WD autod on samas klassis - vahet pole, kui võimas või väike see auto on. Ma ei ole päris kindel, kas mõni lätlane enne meie katkestamist sai ka mõnelt katselt esikolmiku aegu?"

Kõrge ja Pints jätsid võidusõidu pooleli üheksandal kiiruskatsel. "Katsetel meil väga suuri ekstreemsusi ei olnud. Kui välja arvata mitmed kõhedad momendid pidurite puudumisega terve ralli ajal - kuid needki olid alati uuesti olemas teistkordsel pedaali vajutusel. See segas rütmi ja mõjus kiirusele päris palju. Suuremaid vigasid ise ei teinud, kuni üheksandal kiiruskatsel ühel trampliinil oma sõidu lõpetasime. Täiskiirusel oli üle teise tee minev koht, mis tõstis ka natukene. Tundus suhteliselt süütu see trampliin, et võiks päris kiiresti sealt minna, kuid meie Honda tuli iseloomulikult päris pahasti ninale. See maandumine lõhkus radika ja selle aluse tala, ka lanseroni ots sai pihta. Ei osanud sellest kohast nii paha kukkumist oodatagi. Pidurdasin küll üsna tugevalt, aga sellest ei piisanud seekord. Sealt sõitsime küll edasi ja kõik tundus toimivat, kuid mõned kilomeetrid hiljem auto mootor lihtsalt seiskus."

Timmu Kõrge ütleb, et kiirusega oli põhjust rahul olla. Võrdluseks toob ta näite: "Võrus kaotasime Markus Abramile üle mõistuse palju, ent nüüd suutsime enam-vähem samas tempos püsida ja vahel natukene kiiremadki olla. Ka Egon Kauriga olime mitmel katsel päris samas tempos, kuigi ta ralli jooksul päris pikalt eest ära libises."

"Saime päris palju enesekindlust juurde järgmisteks rallideks ja natukene ka aru, mis kohti me enda sõidus lihvima peame ja kus me kaotame. Arenguruumi on veel küllaga, aga suures plaanis on kiirus olemas."

Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia