Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
29. august 2011 15:16
Loe kommentaare (2)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Pleshanovi ja Antonova uskumatud seiklused Lätimaal

Kõige suurema aplausi Liepāja rahvaralli autasustamisel teenisid laupäeva õhtul välja Ruslan Pleshanov ja Darja Antonova, kes erinevalt konkurentidest startisid ainsana Moskvitšiga.

Nädalavahetusel Liepājas ja selle ümbruses peetud võidusõidul asusid teiste hulgas starti Ruslan Pleshanov ja Darja Antonova. Veel enne, kui nad aga starti jõudsid, leidis aset rida sündmusi, sest kodust pooletuhande kilomeetri kaugusele võistluspaika sõitsid nad sama autoga.

"GPS-navigaatorit meil ei ole. Teekonna vaatamiseks kasutasin maps.google.com. Sinna sisestasin Pärnu ja Liepaja, sain vahemaaks 400 km ja 5 tundi 48 minutit sõiduaega. Ja nii meelde jäigi - kuue tunniga peaks kohale jõudma," rääkis Ruslan Pleshanov. "Tallinnast sõitsime välja kell 6.30. Sõitsime rahulikult, kiirust ei ületanud, tegime Pärnu Statoilis kohvipeatuse. Esimene probleem tekkis Riias - seal oli teeremont ja suur ummik. Riia peale kulutasime planeeritust umbes 30 minutit rohkem aega. Jäime graafikust maha."

Sel ajal, kell 11.30 oli registreerimise aja lõpuni jäänud veel kaks tundi. Pleshanovi ja Antonova arvestuse järgi oli Liepājani jäänud vähem kui sada kilomeetrit. "Sel hetkel olime veel rahulikud, loobusime vaid järgmiste kohvipauside tegemisest. Meie pettumus oli väga suur, kui Riia ringtee pealt Liepāja poole keerates nägime teesilti "Liepaja 199". Viga oli selles maps.google.com 6 tunni teekonnapikkuses. See oli ju Pärnust, mitte Tallinnast. Aga see on lisa 135 kilomeetrit!"

"Nüüd saime aru, et registreerimise ajaks jääme hiljaks," jätkas Pleshanov. "Saatsime rallikeskusesse sõnumi, et meie ekipaaž hilineb. Karmen (Vesselov - toim.) helistas tagasi, ütles et OK, peaksime jõudma hiljemalt tehnilise ülevaatuse aja lõpuks."

Lõunanaabrite juurde rahvaralli Balti karikasarja punkte jahtima läinud võistlejate kiirusele avaldas mõju veel teeremont Liepāja maantee alguses. Sellel renoveeritaval 20 kilomeetri pikkusel lõigul pidid nad lisaks punase fooritule taga seisma. "Edasi juba kihutasime maanteel täiega!"

"Siis saime teada, et kütus saab varsti otsa," kirjeldas Ruslan Pleshanov sõidu edasist kulgu. "Plaani järgi pidi tanklapeatus olema Salduses, mis meie valearvestuse järgi asus umbes 350 kilomeetri kaugusel Tallinnast. Selgus aga, et Saldus asub kaugemal. Paak oli tühi ja kas vahepeal tuleb veel mõni tankla, seda me ei teadnud. Lisaks pidime kiiresti sõitma, aga suure kiirusega on kütusekulu ka suurem."

Pleshanov tunnistas: "See kõik käis päris korralikult närvidele."

"Siis õnneks oli tee ääres üks tankla, vedas sellega. Jätkasime kiiret sõitu. Järsku tekis vibratsioon, mis läks aina suuremaks. Ma sain aru kohe, et mingi rehv läks seest lõhki ja tekkis muna. Aga rehvivahetuseks ei olnud aega."

Samal maanteel oli probleeme teistelgi eestlastel. Seal rauges ekipaaži Antti Kangro - Avo Kangro võistlusautot transportinud sõiduki ramm. Mitsubishi aeti haagiselt maha. Et treilerit vedava sõiduki tehnilise rikke tõttu võistluspaika mitte hilineda, võttis Antti Kangro suuna võistlusautoga Liepāja poole.

Kui treilerit vedanud Kangrote Toyota jälle liikuma sai, olid Pleshanov ja Antonova sel sabas. "Ees sõitev Kangrote puksiir koos tühja käruga korra segas meid. Sõitis alguses 80 km/h, pärast 70, 60. Mõtlesime veel, et sõidab samasse kohta - äkki palume ajada Mosset peale? Aga siis ta peatus ja meie panime mööda."

Salduse juures muutus Moskvitši vibratsioon nii suureks, et Pleshanov ja Antonova ei saanud edasi sõita. "Pidime peatuma ja ratast vahetama," sõnas Ruslan Pleshanov.

Kõige tipuks eksisid nad veel Liepāja linnas sees ära. Google näidatud õige teekond oli seoses tee remondiga kinni. "Ümbersõidul tegime vea ja kaotasime vähemalt 20 minutit. Tänud kohalikele elanikele, kes aitasid leida õige tee! Saime suuna kätte kätte küll, aga seal oli jälle remont ja ummik. Üks rekka jäi seal kitsal teel ka veel seisma. Meie rida ei liikunud peaaegu üldse edasi..."

"Jõudsime mandaati kell 14.30, mis oli tehnilise kontrolli viimane aeg. Õnneks oldi meid valmis registreerima ja ka tehnilisest lasti ilusti läbi. Suured tänud neile kõigile inimestele, kes meile vastu tulid!"

Seejärel vahetasid Pleshanov ja Antonova oma Moskvitšil rehvid ja valmistasid auto ralliks ette. Seiklused polnud neile sellega aga sugugi lõppenud. "Vaatasime stardiaega, 16.51 - OK. Jäi mingi 40 minutit aega. Läksime odomeetrit kalibreerima. Koht oli linnast väljas, maantee 189 ja 191 km vahel, nii nagu juhendis kirjas. Kohe, kui sõitsime parklast välja, selgus, et odomeeter ei toimi! Kuigi parklas oli veel OK. Peatus, ratas maha, magneti ja anduri sättimine..."

"Kui saime edasi sõita, siis kitsas kohas, kus teel olid remonttööd, tuli kolin tagant - üks tagumine ratas tuli lahti. Ja me ei saanud kuskile keerata ka. Sõitsime tükk aega, kuni ehitusmasinate väljasõiduteeni. Seal tegime peatuse ja kinnitasime ratta. Ehitusmasinad ootasid niikaua. Siis saime edasi sõita."

Seejärel said võistlejad odomeetri täpsust kontrollima minna. Ralli korraldajad olid selleks ette näinud kontrollivõimaluse kahe kilomeetri pikkusel teelõigul. "Maantee 191 kilomeetril panime odomeetri käima. 190 km post oli, aga 189 km posti ei tulnudki! Mismoodi? Milleks siis juhendis 191 ja 189 kirjas? Sõitsime kuni 188 km, pärast tagasi ja väga aeglaselt. Vaatasime väga tähelepanelikult - nu ei olnud seda 189 km posti! Olgu, aega stardini eriti ei jäänud, läksime võistlusparklasse tagasi."

Pleshanov jätkas: "Meie stardiajani oli jäänud 5 minutit. Dasha läks vaatama infotahvlit, mina hakkasin puhastama esiklaasi. Sel hetkel jooksis minu juurde stardikohtunik: "hilinete, kõik on juba ammu läinud, start on kesklinnas". Normaalne. Selgus, et starti pidi sõitma 30 minutit oma stardiajast varem. Seda me ei jõudnud kuskilt välja lugeda ja teiste võistlejatega ei olnud ka aega enne starti suhelda. Ja kuna me kalibreerisime odomeetrit linnast väljas, siis me ei näinud ka, millal teised ära sõitsid. Starti jõudsime 7 minutit hiljem. Täname väga kohtunikku, kes lubas meil startida! Edasi sujus kõik vahejuhtumiteta."

Selline oli Pleshanovile ja Antonovale esimene rallipäev. "Alles kell 22 õhtul saime vaba aega, et süüa. Enne seda alates Tallinnast kell 6.30 kuni Liepājani kell 22 meil ei olnud ühtegi minutit vaba aega. Kogu aeg oli kiire, kogu aeg jäime hiljaks, kogu aeg mingid probleemid."

Pärast võistlust suutsid nad aset leidnud juhtumite üle nalja heita. Kuulus ju neile Autoekspert Balti rahvaralli karikasarjas SU klassis Žigulidel võistelnud rivaalide järel kolmas koht ning eriauhind, milleks oli Racingexperdi kinkekaart. Mälestuseks jäi neile süle ja seljaga huvitavaid katsumusi reisilt, ralliteedelt ja autasustamiselt.

Sõitjad lisasid muigamisi, et kui katse keskmiseks kiiruseks anti ette 70 kilomeetrit tunnis, oli see neile üllatus. "Meil Moskvitš ei liigugi nii kiiresti," naersid nad.

"Ralli ise meeldis väga," kiitis Pleshanov. "Korraldus kõrgel tasemel, abivalmis inimesed, huvitavad katsed, ilus linn ja elanikud - kõik super," loetles ta. "Jäi vägagi positiivne mulje nendest kahest päevast Liepājas. Tänud kõigile ja järgmine kord oleme kindlasti jälle osalemas!"

"Mosse pidas ka ilusti vastu," märkis Ruslan Pleshanov. "Kahe päevaga sõitsime umbes 1500 kilomeetrit, mille sees olid ka rallikatsed. Sõitsime oma jõuga Liepājasse kohale ja tulime ilusti ka Tallinnasse tagasi."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia