Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
19. juuli 2011 0:13
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Rando Aav

Otto Täht tõusis Fiesta trofeesarjas teisele kohale

Mad-Croc Fiesta karikavõistlused jätkusid Eestis Otepää ümbruses peetud kahepäevase ralliga. Soome-keskses trofeesarjas osalev Otto Täht teenis äsja juurde 11 punkti ning kerkis neljandalt kohalt teiseks.

Äsjasel võistlusel startis A6 klassis Ford Fiesta R2 ralliautoga üheksa ekipaaži. Avapäeva lõpetasid liidritena venelased Sergei Karjakin - Anton Vlasjuk, kellele 0,3 sekundiga jäid alla soomlased Jussi Kumpumäki - Teemu Horkama. Favoriidid Egon Kaur - Mait Laidvee katkestasid ralli avakatsel auto tehniliste probleemide tõttu, kuid olid teisel päeval taas rajal, võites seejärel omas masinaklassis kõik kiiruskatsed. WRC Academy rallisarja liiderpaar avapäevalt teenitud 15 karistusminuti tõttu poodiumikohta heitlusesse ei sekkunud.

Vähehaaval libisesid konkurentidel eest Jussi Kumpumäki - Teemu Horkama, kellele kuulus võistluse lõppedes klassivõit. "Kiirus oli hea ja saime täiesti probleemivabalt sõita. Riske ei pidanud võtma," kommenteeris Kumpumäki rahulolevalt.

Neist 35,7 sekundi kaugusele jäid neist "akadeemikud" Graig Breen - Gareth Roberts, kes pingelises võistluses edestasid kolmandaks platseerunud rallipaari Alastair Fisher - Daniel Barritt kokkuvõttes 1,2 sekundiga. Neljandana finišeerisid Sergei Karjakin - Anton Vlasjuk ja viiendana Otto Täht - Meelis Vooro.

Otto Täht oli põhjanaabrite juures toimunud võistluste järel Mad-Croc Fiesta Trophy arvestuses neljandal kohal, ent kerkis äsjase võistluse järel teiseks, saades viienda koha eest juurde 6 punkti ning analoogselt konkurentidele, startimise eest etapil 5 punkti lisaks.

Seitsme-etapilise karikasarja liider Jukka Korhonen on teeninud 102 punkti. Otto Täht teisena 60, Kari Hytönen kolmandana 57 ning Christoffer Dahlström neljandana 49 punkti. Ralli katkestanud Niko-Pekka Niemineni punktiskoor kasvas startimisega 5 punkti võrra ning soomlane asub nüüd viiendal positsioonil, olles teeninud kokku 45 punkti. Järgnevad Janne Berg 44, Egon Kaur 21, Jussi Kumpumäki 20, Craig Breen 18 ja Alastair Fisher 15 punktiga.

Otto Täht nentis, et nn akadeemikute osavõtt kodusel rallil röövis tal võimaluse karikasarja võidu püüdmiseks ja liidri alistamiseks. "Kui nad ei oleks punkte "akadeemikutele" ära jaganud, siis võiksin ohustada esikohta. Loomulikult on mul hea meel, et olen nüüd teisel kohal, kuid kahjuks puudub isegi teoreetiline võimalus sarja üldvõitjaks tulla," arutles ta. Selle juures leidis 19-aastane tartlane siiski ka positiivset: "Ma arvan tegelikult, et väljaspool MM-rallisid on väga raske leida kõrgema tasemega võistlust meie klassile."

"Kõneldes äsjasest rallist, pean ütlema, et arenguruumi on. Aga samas ei ole vahe tippudega kalendriga mõõdetav," sõnas Täht. "Kilomeetril tuli kaotust võitjale 0,97 sekundit. See on täitsa talutav vahe."

"Vaatasime ja võrdlesime aegu, kuigi otseselt kellegagi meil kakelda polnud seal. Ainukesena käis võitlus Citroenil sõitnud Miko-Ove Niinemäega - see oli põhimõtte küsimus, kuna võitlus käis ikkagi kiireima eestlase kohale oma klassis. Teised olid kas palju kiiremad või siis ohutus kauguses."

"Tegelikult oli Egoni kiirus uskumatu. Seda ütles ka Jussi Kumpumäki," jätkas Täht. "Egoniga on meil autod sisuliselt identsed, aga ma ei oska päris täpselt öelda, kust see kiirusevahe tuleb. Üks suur küsimärk, millega ma pean tegelema, on legendi koostamine. Arvan, et pigem suur osa kaotusest on selle taga kinni."

Vahest legendi kirjasaamisega on seotud ka põhjus, miks Otto Täht eelmisel Eesti autoralli meistrivõistluste etapil Lääne-Virumaal tegi trampliinil ülipika ebaõnnestunult lõppenud õhulennu. Maandumisel purunes tema roolitud Ford Fiesta esiosa. Kannatada said esitiivad, stange, sillad, tuled ja radiaator.

Täht tunnistas, et seda juhtumit on keeruline kommenteerida: "Meil oli see ikkagi kirjas trampliin lennuk. Ega mul Kehala hüppe kohta suurt midagi öelda pole. Sai kindlaks tehtud, et sinna ei kannata põhjagaasiga peale minna. Kuna see oli mul üldse esimene kord seal sõita, siis ei osanud ka arvestada, et nii kehvasti visata võib."

Soome-keskse Mad-Croc Fiesta trofeesarja järgmine osavõistlus peetakse Lätis 26.-27. augustil ning hooaeg lõpetatakse septembri keskel sõidetava Kerava ralliga. "Neile kahele etapile lähen vastu eesmärgiga oma teist kohta hoida ja tahaks ka ühe etapivõidu kirja saada," ütles Otto Täht.
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
05.02.2024 01:29
Otepaa Talveralli 2024 (3)
22.01.2024 10:06
Rally Aluksne 2024 (4)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia