Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Ralli tulemustesse tegi korrektuurid teele langenud puu
|
Loe lisaks |
|
|
Ivars Vasaraudzise edu Georg Grossi ees oli Latgale ralli viimase katse eel vähem kui sekund. Ja nii jäi see ka ralli lõppedes, kuna võistlejad viimaselt kiiruskatselt teele langenud puu tõttu aegu kirja ei saanud.
2. ja 3. juulil Kraslava ümbruses sõidetud Läti ja Leedu autoralli meistrisarja etapp sai ootamatu lõpu. Juba võistluse avapäeval sõitu juhtima asunud Ivars Vasaraudzis - Mareks Stirna (Mitsubishi Lancer WRC) suutsid edu konkurentide ees säilitada, ent katse-katselt vähendasid avakatselt tulnud kaotust Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Focus RS WRC 08). Võitja otsustamine jäänuks viimasele, enam kui 30 km pikkusele katsele, ent läks teisiti. Teele oli katse kahekümnendal kilomeetril kukkunud poole meetrise läbimõõduga haab, mille taha jäi juba nullauto. Võidusõidu jätkumist oodata olnuks palju - välja kutsuti saemehed ja võistlejad läbisid seejärel katse hanereas väikesel kiirusel.
Georg Gross tunnistas, et kuigi šansid võitu püüda tõepoolest katse tühistamise järel luhtusid, pole ta väga kindel, kas suutnuks lätlastest jagu saada. "Ivars oli seekord lihtsalt kiirem," lausus Gross. "Mina pole enda tulemusega sugugi rahul. Ei saanud õiget hoogu üles ja seekord läks nii. Avapäeval tehtud sõiduviga mängis oma rolli," kommenteeris Latgale ralli teise tulemusega lõpetanud rakverelane.
"Tänud pöidlahoidjatele ja tiimile. Loodame, et järgmine sõit läheb paremini," lisas Georg Gross, kes järgmise stardi teeb Lõuna-Eestis toimuval Eesti autoralli meistrivõistluste etapil "auto24 Rally Estonia".
Latgale rallil saavutasid absoluutarvestuses kolmanda koha Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evo 10). Üldvõitjaile kaotasid N4 klassis võiduni jõudnud lätlased 20,07 sekundit.
N-rühmas olid teised Māris Neikšāns - Ringolds Bērziņš (Mitsubishi Lancer Evo 10) ning kolmandad Raul Jeets - Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo 9). Eestlased jäid klassivõitjaile alla 35,38 sekundiga.
"Sõit jättis posiviitse mulje. Mul on hea meel, et koostöö Erikuga klappis," märkis Jeets, kes võistluse lõpul läks püüdma kõrgemat kohta. "Oli kindel plaan Mārisele survet avaldada. Kümme kilomeetrit enne tormi tõttu rajale langenud puud keeras ta auto pinge tõttu üle katuse. Kuna mootor jäi korda, suutis ta siiski üle finišipoodiumi tulla ja sai seeläbi ka teise koha - viimast katset ju ei arvestatud."
"Meie eesmärk oli lõpuni tulla," jätkas Raul Jeets, öeldes et võistluse tegi huvitavaks väga tugev konkurents, kuna kohal oli punkte jahtimas nii Läti kui ka Leedu N-rühma ralliparemik. "Lätis niigi kolme hulka jõuda ei ole kuigi lihtne," märkis ta.
Sander Pärn - Ken Järveoja (Subaru Impreza WRX STI) platseerusid üldarvestuses 39. kohale. Klassis N4 kuulus neile 18. koht.
Rallile lisas põnevust väga muutlik ilm. Tormi tõttu tekkisid kohati võimsad liivakeerised ja tuli niipalju vihma, et autode aknad läksid seest uduseks. Ja tagatipuks eelmainitud puu, mis otsustas võitjate saatuse enne õiget aega.
Latgale ralli 2011 tulemused
1. Ivars Vasaraudzis - Mareks Stirna (Mitsubishi Lancer WRC) 41:53,89
2. Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Focus RS WRC 08) +0,89
3. Andis Neikšāns - Pēteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evo 10) +20,07
4. Deividas Jocius - Gediminas Žliubas (Mitsubishi Lancer Evo) +33,51
5. Māris Neikšāns - Ringolds Bērziņš (Mitsubishi Lancer Evo 10) +39,53
6. Raul Jeets - Erik Lepikson (Mitsubishi Lancer Evo 9) +55,45
7. Mārtiņš Svilis - Aivis Aizsilnieks (Mitsubishi Lancer Evo 8) +56,98
8. Aivis Egle - Andis Dauga (Mitsubishi Lancer Evo 10) +59,71
9. Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas (Mitsubishi Lancer Evo 10) +1:00,78
10. Jānis Dūcis - Guntis Kampe (Mitsubishi Lancer Evo) +1:04,25
|
|
|
|