Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
11. juuni 2011 3:10
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Start ja finiš asuvad Uuemõisas Tallinna maantee ääres. Foto: Kalle Kruusma

Lääne-Eesti rahvarallil stardib üle kaheksakümne auto

11. juunil kell 11 antakse Läänemaal Uuemõisas start 111,11 km pikkusele Lääne-Eesti rahvarallile, kus esialgsetel andmetel läheb rajale 83 võistluspaari. Stardirivi avavad Rain Rannala ja Simmo Nestor.

Lääne-Eesti rahvaralli stardirivi avavad 4WD klassi sõitjad. Favoriitidena lähevad rajale Rain Rannala ja Simmo Nestor, kelle Mitsubishi Lancer Evo 5 saab kandma võistlusnumbrit 1. Teisena alustavad sõitu Helmet Palm ja Manivald Kasepõld. Mullusel Haapsalu rahvarallil ei vedanud neist kummalgi. Rannalal jäi ralli auto lõhkumise tõttu pooleli, Palmile lõppes sõit kraavis.

"Eelmisel aastal sai ka stardirivi avatud ning siis lõppes sõit kolmandal katsel. Seekord üritaks võiduka lõpuni tulla," kommenteeris Rannala. "Eeliseks võiks pidada, sõltuvalt ilmast, vähem õhus püsivat tolmu, kuid ees startimise miinuseks on libedamad teetingimused," lisas 280 hj tänavasõiduautol startiv tallinlane.

Fakt on, et kruusakatsetel keerutavad autod märkimisväärselt tolmu üles, kuna ilm on pikemat aega olnud kuiv ja sajuta. Laupäeva päevaks lubab ilmajaam samuti vähese ja vahelduva pilvisusega ilma, kuid ei välistata ka hoovihma ja äikese võimalust.

Kruusakatseid on kavas üheksa. Vaid avakatse, mida läbitakse kordusena veel kahel korral, sõidetakse Kiltsi aerodroomi asfaldil ja betoonil. Vanal sõjaväe lennuvälja territooriumil toimub ka järgmine kiiruskatse, kuid see kulgeb suuremalt jaolt kruusavallidega ääristatud pinnaserajal, mida tükati on kasutatud aastail 2002-2004 superkrossis. Algatajad ja raja hooldajad olid toona Indrek Viiret ja Kullo Vokk, kes ka ise sõitsid ja võitsid mitmeid auhinnalisi kohtasid. Praeguse rahvaralli katsest moodustab see rajaosa 50 protsenti, ülejäänud osa on uus ja veidi kitsam. Vana osa on taastatud peaaegu täies laiuses ja edaspidi on raja uuel haldajal plaanis seda laiendada.

Eesti Autospordi Liidu turvavaatleja Olavi Puki sõnul on katse küllaltki atraktiivne, kiire, tehniline ja salakaval: "Eksimused maksavad kohe kätte ajakaotuse näol. Nii, et hullu pole mõtet panna nagu öeldakse."

Pealtvaatajatele on lennuväljal toimuvad katsed kõige paremini jälgitavad, kuna need kulgevad paralleelselt ja on mitmest kohast korraga nähtavad. Seega koguni pooled rallikatsetest saavad huvilised ära vaadata sama koha pealt.

Nii kiiruskatsed kui ka ülesõidud on võrdlemisi kiired. Keskmise sõidukiiruse vähendamiseks katsetel on neil kasutatud kokku ligemale pooltsadat takistust ja šikaani. Võistlejatele teeb rallisõidu keerulisemaks asjaolu, et rajalegendis peale skeemide katsete kohta muud teavet antud ei ole. Eriti hoolsalt peavad kaarti jälgima kaardilugejad, kuna mitmel katsel on slaalomielemente, mille vale läbimine toob eksinuile kaasa ajalise karistuse.

Võistlus algab kell 11 Uuemõistast OÜ Tradilo peahoone esiselt platsilt Lukoili tankla juurest. Esimene võistluspaar jõuab samas kõrval asuvasse hooldusparki juba poolteist tundi hiljem, pärast nelja kiiruskatse läbimist. Taas jõuavad autod järjekordse nelja kiiruskatse läbimise järel hooldusparki kell 14.20, kust minnakse võistluse viimasele osale pärast 15-minutilist pausi kell 14.45. Võitjad jõuavad finišisse orienteeruvalt kella 16 ajal.

Katsete kaardid ja kirjeldused on leitavad rally.ee autospordiajakirja veebilehel avaldatud pealtvaatajaprogrammist. PDF formaadis rallikava sisaldab ka täpse ajakava.

Lääne-Eesti rahvaralli on Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistluste teine etapp, Eesti Autospordi Liidu rahvaralli karikavõistluste kolmas etapp ning Moskvich Liiga karikasarjas rallikarika kolmas ja "suure karika" viies etapp.

Lääne-Eesti rahvarallit toetavad Autoekspert, Tradilo, Addinol, Bardahl, PPN Gargo, Red Bull, Cramo, Multilift, Sanservice, Taebla autolammutus, Martna Garaaž, Tene Kaubanduse OÜ, FIE Rein Viilma Veod, Lääne Teed, Ridala Vallavalitsus, Oru Ralliklubi, SA Läänemaa Haigla, Carstop, Pristis, Hardwic, Janmar Moto, Nigula Piim, Est-Trans Kaubaveod, Multiprint, Tehnikasalong OÜ, Nigula Auto-Motoklubi, Racingexpert, Akuexpert ja Europart. Võistluse meediapartner on rally.ee autospordiajakiri.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia