Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Silver Havamaa peab Helmet Palmi taevakingituseks
|
Loe lisaks |
|
|
Alates 2007. aastast pisteliselt krossidel osalenud Silver Havamaa on tänavu taas rajal. Enda naasmisest olulisemaks peab tallinlane tuntud autosportlase Helmet Palmi osavõttu tänavuse hooaja avaetapist.
"Helmet Palmi saab pidada taevakingituseks," sõnab Silver Havamaa. "Kuna ala oli ju põhimõtteliselt varjusurmas ja äkki tuli selline mees "evolutioniga" rajale, siis kuidas sa seda veel ütled? Tuleks nüüd teine ja kolmas ka võistlema, küll siis ülejäänud juba kiiremini kampa löövad," jätkab Havamaa. "Soomes sai ju ka asi hoo sisse, kui Marcus Grönholm krossi sõitma hakkas. Hullult lisandus publikut ja uusi sõitjaid."
Raplamaa tanklaketi Hepa juht Helmet Palm on viimastel aastatel võidu sõitnud põhiliselt rahvarallidel ja -sprintidel, osutudes seal sageli konkurentide poolt alistamatuks. Tänavu otsustas ta lisaks võistelda rallikrossis, pakkudes juba avaetapil Laitses teravaid elamusi.
"Mis ma oskan öelda, Palm pani katuse," kommenteerib Silver Havamaa. "See oli sisuliselt ainuke sõit, mida ma murevabalt vaadata sain. Helmetist on muidugi kahju. Õnneks oli ta aga positiivne ja lubas kindlasti meistrisarjas osalemist jätkata."
Esimese täishooaja lubab Eesti rallikrossi meistrivõistlustel kaasa teha ka Silver Havamaa. "2011. aastal on plaanis kogu hooaeg kaasa sõita," ütleb Honda rooli keerav tallinlane, kes hakkas rallikrossile silma heitma pärast rahvasprindi karika saamist 2006. aastal. "Ülimalt hea meel oli pärast 2009. aastat taas stardis olla. Uus komitee on teinud palju positiivset - ajavõtt käib transponderitega, tänu mahukale meediareklaamile on palju pealtvaatajaid ja lisandunud on uusi sõitjaid."
10 osavõtjaga ERK 2000 klassis võistlema asunud Silver Havamaa läks võistluspaika rõõmsal meelel. "Ka pärast kahte murevabat vabatreeningut oli tuju ülimalt hea - uus käigukast toimis, rehvid pidasid ja rada oli väga hea," lausub ta ja nendib, et siis hakkas viltu vedama. "Ajasõidus õnnestus mul esimeselt hüppelt maandudes mõlemad poolteljed ära murda. Õnneks oli varu kaasas ja masin sai liikuma. Nii tuli esimesest eelsõidust parim aeg. Aga õnn oli üürike, sest juba teises eelsõidus murdus taaskord pooltelg. Kuna see juhtus õnneks viimase ringi teises pooles, siis õnnestus mul sõita üle finišijoone ja saada kolmanda koha punktid."
Havamaa jätkab: "Saime küll auto uuesti korda, kuid uue liiga tugeva diferentsiaaliluku tõttu oli oht pooltelg uuesti murda. Kahe esimese sõiduga oli tagatud koht A-finaalis, mistõttu ma kolmandasse eelsõitu ei läinud. Nii startisin finaalis lätlaste Reinis Nitišsi ja Mārtiņš Porietise järel teisest reast, kolmandalt kohalt. Kuna ettevaatliku sõiduga mul neid püüda ei õnnestunud, siis nii jäi ka ERK 2000 klassis esikolmik."
"Üldiselt võib päeva kordaläinuks lugeda, sest massilist romurallit ei toimunud," lisab Havamaa. "Kindlasti meeldis publikule ka D1 klassi suurenenud osalejate arv. Neist kohale jõudis kahjuks vaid kuus, kuid tõenäoliselt see arv kasvab lähiajal - ei saanud ju tulla erinevatel põhjustel neli lätlast, üks soomlane ja meie meister Sten Oja."
Seega oli D1 klassis stardis 6 võistlejat. Võidu võttis Pait Reiman, teine oli Andri Õun ning kolmas Erki Koldits.
Division 1A arvestuses läks võit Volkswagenil võistelnud Reinis Safonovsile. Lätlase järel oli teine Janno Ligur ning kolmas Arvo Kask. Uues RWD klassis võttis võidu "vana kala" Rommi Pukk. Finaalsõidu lõpetas teisena Sten Suvemaa ja kolmandana ületas finišijoone Andrus Karu.
|
|
|
|