Kliki siia Kliki siia
Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
rally.ee
14. aprill 2011 12:24
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Repro

Lätlased tahavad Dakari rallil osaleda elektriautoga

Läbi aastate on lätlased mitmesugustel rallivõistlustel osalenud OSCar nime kandva võistlusmasinaga. Nüüd on inseneri ja rallisõitja Andris Dambise eestvedamisel valmis saanud sõiduki uus versioon.

"Elektriautodega on võisteldud mitmesugustel mootorispordialadel, kuid keegi ei ole seni niisuguse autoga võidu sõitnud sellistel võistlustel nagu seda on Dakari ralli. Meie tahame olla esimesed," rääkis Andris Dambis.

OSCar eO projekt võeti käsile, et osaleda maailma ühel tuntumal kõrberallil. Projekti initsiaator, mitmel korral Dakari rallil osalenud Maris Saukans selgitas, et elektritoitel liikuva autoga loodetakse 2012. aastal toimuval Dakari rallil alternatiivse energiaallikaga sõidukite kategoorias saavutada võit.

OSCar eO on lahtiseletatult võistlusauto, millega hakatakse võistlema masinaklassis, mille tehnilised tingimused avaldati mitme aasta eest, kuid kus osalemine ei ole autotootjaid kuigivõrd paelunud.

Võistlusmasina põhikomponentideks on muidugimõista akud. Need tarnib lätlastele Hiinast Winston Battery. Dambise sõnul on nimetatud firma maailmas sellel alal üks juhtivaid tootjaid, mistõttu eO autole paremaid toiteallikaid leida polnuks kuigivõrd tõenäoline.

OSCar eO võistlusauto elektrimootori normaalvõimsus on 180 kW. Tippkiiruseks arvestatakse 140 km/h. Andris Dambise kinnitusel ei ole nimetatud numbrid siiski lagi.

Kui pika vahemaa on lätlaste elektriauto suuteline laetud akudega läbima? Projekti inseneride hinnangul suudetakse katta 150 kilomeetri pikkune lõik rasketes ja keerulistes oludes, kuid sileda teekatte korral võib ühe laadimisega läbida koguni 300 kilomeetrit. Kuna Dakari ralli katsete läbimiseks võib sellest väheks jääda, on autol ka bensiinimootor, mis käitab akude laadimiseks vajalikku generaatorit.

Dakari maratonralli peetakse tuleva aasta esimesest jaanuarist kuni 15. jaanuarini. Võistlustrass kulgeb Argentina, Tšiili ja esmakordselt ka Peruu territooriumil.


Maris Saukans ja Andris Dambis. Pressifoto
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
24.11.2024
50 aastat: Tehumardi ralli juubeliüritus (0)
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
05.04.2025 23:44
Audru Rahvasprint 2025 Video. (0)
25.03.2025 20:24
Rahvakrossi EKV IV ja Raassilla Karika I etapp 202 (0)
23.02.2025 12:33
Otep�� Talveralli 2025 (1)
17.02.2025 10:16
Rally Sarma 2025 (1)
29.01.2025 15:43
2025 Monte Carlo Rally (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia