Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Algas osavõtjate registreerimine Tallinna rallile
Kolmapäeval algas võistlejate registreerimine 6. ja 7. mail korraldatavale Eesti autoralli meistrivõistluste teisele etapile, mis sõidetakse Tallinna linnas ning Kose, Kõue, Kaiu ja Anija valla teedel.
Viimasel kahel aastal on Tallinna rallil üldvõidu saavutanud eestlased. Enne seda on viiel järjestikusel aastal Põhja-Eestis sõidetud suvise rallihooaja avavõistlusel võidutsenud soomlased, kes neljal korral on esikoha saavutanud WRC-autoga.
Mullu koos Egon Kauriga Tallinna rallil esikoha saavutanud Erik Lepiksoni hinnangul võib tänavu favoriidiks pidada WRC-autol startivat rakverelast Georg Grossi. "Eelmised aastad on näidanud, et WRC-autodel siin sõitnud põhjanaabrid ei ole puhta sõiduga võimelised Georgist jagu saama. Kui lisada, et Georg on istumise alla saanud märksa uuema tehnika, siis võiks tema peale panustamine olla suhteliselt kindla peale minek."
Täna ei ole veel teada, kes nimekatest külalisvõistlejatest eestlastele konkurentsi pakkuma tulevad. Ralli direktor Toomas Ristlaan sõnas, et korraldajad prognoosivad koguni 140 võistluspaari osalemist, kuid "tippude" osalemine on lahtine. "Küsimus, kas keegi nimekatest sõitjatest tuleb väljast meile sõitma, jääb praegu vastuseta, kuna me ei ole veel lõplikke vastuseid saanud," lausus Ristlaan, viidates, et läbirääkimised selles liinis käivad.
Tavapäraselt on registreerimise esimestel päevadel suuremat aktiivsust üles näidanud eeskätt külalisvõistlejad, nii ka seekord. Varakult on oma osalemisest teatanud mitu Soome ja Venemaa võistluspaari, sealhulgas varemgi korduvalt Eestis võistelnud Radik Shaymiev ja Maxim Tsvetkov, kelle võistlusautoks N-rühma Peugeot 207 Sport.
Mis puutub soomlaste huvisse, siis Tallinna rallil osalemise põhjus on Eesti Autospordi Liidu rallikomitee liikme Erik Lepiksoni sõnul üsna loogiline. "Tallinn on Soomele kõige lähedamal ja pealinna nime kandev ralli tundub kindlasti ka emotsionaalselt tähtsana," selgitas ta. Lisaks on Tallinna ümbruses sõidetav ralli siinses regioonis olnud reeglina üks esimestest suvise rallihooaja võistlustest.
Mida vähem on stardis võimsaid A-rühma rallimasinaid, just WRC-autosid, seda suuremad šansid avanevad üldvõiduni jõudmiseks N4 klassis võistlejail. Selles arvestuses sõidetakse neljarattaveoliste üle 2-liitrise mootoriga N-rühma, super 2000 ja R4 klassi autodega.
"Ma usun, et N-rühmas ei saa meie noortel kerge olema. Tallinna rallil ei ole üldjuhul vahed väga suured, mis on eelkõige tingitud katsete iseloomust - nukke pole, teed on laiad, palju on mahapöördeid ja pikki sirgeid. Samuti ei tule legendi koostamise vahed nii palju esile kui mujal, kuivõrd keerulisi kurve napib," märkis Lepikson.
Spordiklubi Edur korraldatavale Honda - Tallinna rallile lõpetatakse osavõtjate registreerimine 29. aprillil kell 19.
|
|
|
|