Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
08. märts 2011 13:40
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Michele Mouton. Foto: Sutton Images

Rallilegend Michele Mouton autospordile selga ei keera

1973. aastal rallikarjääri alustanud ja 1980ndatel aastatel läbi aegade edukaimaks naissoost rallisõitjaks tõusnud 59-aastane prantslanna Michele Mouton on autospordiga tihedalt seotud tänaseni.

2010. aasta aprillis sai temast rahvusvahelise autoliidu FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) naiste ja mootorispordi komisjoni (WMC) president. Uue 19-liikmelise alakomitee eesmärgid olid ühesed, propageerida naiste võidusõitu ja laiendada kandepinda kõigil mootorispordi aladel. Kes teine võinuks paremini sobida komisjoni juhtima, kui Michele Mouton?

"Naistel on mootorispordis oma koht ja nad väärivad seda. Aga palju aastaid on minult küsitud, miks pole rohkem naisvõistlejaid minu jälgedes käinud. Ma loodan, et komisjon aitab sellele küsimusele vastata ja et suudame leida lahendused, kuidas ala naistele atraktiivsemaks muuta ning neid kõigil spordialadel tõhusamalt toetada," rääkis ta.

Tänavu nimetati MM-rallidel läbi aegade edukaimaks osutunud naine WRC-sarja mänedžeriks. Veidi üle kuu aja eest loodud ametikohal vastutab Michele Mouton mitmete asjade eest, koordineerides tööd autospordi juhtorgani ja MM-sarja kuuluva 13 võistluse organisaatorite, samuti promootorite vahel. Lisaks kuulub tema tööülesannete hulka võistlejate ja tiimide-autotootjate ärakuulamine ning nende soovidest ja vajadustest teada andmine rahvusvahelise autoliidu kõrgematele instantsidele.

Kuigi 20 aasta eest distantseerus Mouton rallispordist, sest ala arengusuund oli tema hinnangul vale, avaldab ta täna rahulolu, et kõrgemal tasemel astutakse õigeid samme ala populariseerimise ja vaatemängulisemaks muutmise teel. Nüüd, kus Mouton pole enam pelgalt Jarmo Mahoneni juhitava nn WRC-komisjoni lihtliige, saab ta senisest enam rallispordi arengul kätt pulsil hoida.

"See on väga suur ja põnev väljakutse," nendib juunis 60-aastast juubelit tähistav rallinaine. "Eriti ajal, mil FIA president Jean Todt tahab oluliselt kasvatada autospordi kandepinda ja tõsta seda uuele tasemele. Ootan koostööd kõigi sidusrühmadega, et ühiselt koos saaksime sellele spordialale tuua uut dünaamikat."

Michele Mouton ise on rallispordile vaieldamatult palju andnud. "Ta pole mitte lihtsalt kõige edukam naissoost rallisõitja, vaid kõige edukam naissoost võidusõitja läbi aegade," võtab Moutoni saavutatu lühidalt kokku Rein Luik raamatus "Rallimaailma kuulsused".

Prantslanna murdis stereotüüpse arvamuse naissõitjaist maskuliinse mainega autospordis, võites mehi mitte korra ja juhuslikult, vaid korduvalt. Kuni tänaseni on ta ainuke naine, kes võitnud etappe MM-võistlustel.

Kuigi tema võidud tekitasid tihti vastuolulisi arvamusi mitmete meessoost konkurentide seas, sest need olid saavutatud mitu hooaega ralliradasid valitsenud võimsa Audi Quattro roolis, on tema karjääri lähemalt vaadates selge, et selles on siiski midagi enamat, kui ainult võimas auto.

Oma karjääri alustas Michele Mouton 1973. aastal Renault-Alpine roolis ja juba kahel järgmisel hooajal saavutas ta kodusel MM-etapil, Korsika rallil, 12. ja 7. koha. Järgnevail aastatel kihutas Mouton nii Fiati kui ka Lanciaga, kirjutades ralliajaloo lehekülgedele mitmeid esikümne kohti. Aastail 1974-1978 võitis ta hulgaliselt tiitleid Prantsusmaa ja Euroopa meistrivõistlustelt naiste arvestuses. 1978. aastal oli ta Prantsusmaa Fiati võistkonna ametlik sõitja.

Need olid tulemused, mis hakkasid silma ka esimese nelikveolise auto tootjale Audile. Alates 1981. aastast osaleski Michele Mouton koos nimekate tiimikaaslaste Stig Blomqvisti ja Hannu Mikkolaga samas võistkonnas. Sel aastal oli prantslanna võidukas Sanremo rallil, saades seeläbi esimeseks naiseks, keda pärjatud MM-etapi võiduga. Järgmisel aastal lisandusid esikohad Portugalis, Kreekas ja Brasiilias. 1982. aastal püsis Mouton ka MM-tiitli konkurentsis kuni saatusliku katkestamiseni Elevandiluurannikul.

1985. aastal tõmbas Michele Mouton joone alla koostööle Audiga, kuid osales veel järgmisel aastal Peugeot 205 Turbo roolis mõnedel võistlustel ja võitis näiteks Saksamaa meistritiitli. Seejärel loobus ta aktiivsest sportlaskarjäärist, kuid ei lahkunud rallispordist.



Kaks aastat hiljem korraldas ta Henri Toivoneni mälestuseks esimest korda Race of Champions võidusõidu ja selle kuulsa võistlusega on ta seotud tänaseni. Mullu Düsseldorfis toimunud võistluse järel pakkus Mouton pikaks ajaks kõneainet, kuna taas Audi Sport Quattro S1 ralliauto rooli naasnuna keeras särav rallilegend selle võistlusrajal tuhandete pealtvaatajate ees katusele.

Artikli juurde
18.04.2024
Kreenholmi manufaktuuri alal tuleb rallisprindivõistlus
Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär on läinud selgelt ülesmäge
Artikli juurde
22.04.2024
Mārtiņš Sesks stardib Ford Puma Rally1 autoga kahel MM-etapil
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia