Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
28. veebruar 2011 18:32
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Balti karikasarja liidriks asunud Antti Kangro Koeru rahvaralli kiiruskatsel. Foto: Märt Mäesalu

Maksimaalsed punktid nopiti neljas arvestusklassis

 Loe lisaks
Koeru rahvarallil saavutas esikoha Elvis Pukk

Autoekspert Balti rahvaralli karikavõistlused said alguse 26. veebruaril Koeru etapiga, kus neljas arvestusklassis püüdis punkte 12 sõitjat. Edukaimad olid Antti Kangro, Silver Sõmer, Ronald Jürgenson ja Rainer Meus.

Neljarattaveoliste tänavasõiduautode arvestuses teenis avaetapilt maksimumpunktid Antti Kangro, kes lõpetas ralli üldarvestuse neljandal kohal. Koos Risto Kippastoga võistelnud 20-aastane noormees märkis, et kuigi seekord poodiumile asja ei olnud, sai Balti karikasarjas hea algus tehtud.

"Rallit sai alustatud hea tundega ja optimistlikult, kuid esimene pool rallist läks siiski parajalt aia taha ning kolmandal katsel sai ka üks suuremat sorti sõit valli otsa tehtud. Ralli teiseks pooleks tundus, et sain kiiruse enam-vähem üles, kuid esimese poolega tekkinud kaotust kiirematele enam tasa teha ei suutnud. Seega oli neljas koht maksimum, mis võimalik," kommenteeris Kangro. "Ralli ise oli hea, rajad huvitavad ning koostöö kaardilugejaga klappis väga hästi. Aga ralli võitnud Elvis Pukk tegi loomulikult supersõidu ning talle ei oleks seekord vastu saanud isegi puhta sõiduga."

Nagu konkurendid, tunnistas Mitsubishi Lancerit roolinud Antti Kangro, et rada oli päris libe: "Sai just enne võistlust muretsetud Continentali rehvid. Tundus, et nende sissesõit jäi lühikeseks, kuna alguses ei tahtnud rehvid kohe üldse pidada. Ralli edenedes olukord paranes. Katsed olid ka väga-väga libedad, aga eks see oli nii kõigile."

Perekonna ja Oilterm OÜ toetusel rallil osalenud Antti Kangro lisas, et libeduse tõttu ei õnnestunud rada päris puhtalt läbida: "Üks korralik hange otsa sõit oli ning paar pisemat viga."

Sõiduvigadest ei pääsenud ka Markus Morel, kes kuuendal katsel kaotas kümme sekundit pirueti tõttu. "Lihtsalt tagaratta võttis valli kinni ja viskas hooga auto risti," selgitas ta. "Auto sai rallil kosmeetilisi vigastusi. Stange paremat nurka enam pole, küllap see kuuendale katsele jäi. Stardis oli seal veel olemas, kuid finišis enam mitte."

Morel tunnistas, et intsident võinuks olemata olla, kui tulnuks pähe natuke tempot alla lasta. "Tundsin, et juba esimest osa läbides oli tee libe ja oleksin pidanud sellest järeldused tegema, et vaiksemalt sõita. Nii juhtus, et mõnes kohas "läks pikaks" ja kaotasin sekundeid."

"Tore nädalavahetus oli. Ainult koht oleks võinud kõrgem olla," ütles Markus Morel, kes koos kaardilugeja Marko Heinojaga lõpetas talvise Koeru rahvaralli absoluutarvestuse kaheksandal positsioonil. Temast kaheksa kohta tagapool finišeeris samuti Balti karikasarjas osalev Helmet Palm.

"Helmetil oli probleeme," teadis Morel ja uuris, mis täpselt tema sõidu ära rikkus. Rehvivalik. "Ah nii? Siis on üllatus. Seal on ju rehvid hästi tähtsad. Ise sõitsin Hakkapeliita seitsmetega ja peab ütlema, et kõige parem ei olnud. Samas kaherattaveolistes parim olnud Silver Sõmer sõitis ka samade rehvidega - järelikult sai sõita küll."

Antti Kangro lausus, et Helmet Palmi tulemus polnud sugugi ootuspärane: "Tundub, et Helmet läks tõesti rehvivalikuga alt, sest tulemus ei olnud see, mida ta ise lootis ja mida kõik teised ootasid."

"See ralli polnud minu maitse. Võimatu oli sõita! Libe oli," ei varjanud Helmet Palm oma pettumust. "Pidanuks Masteri "prottidega" sõitma. Rehv lihtsalt ei pidanud! Mul olid Hakkapeliitad. Paremaid aegu välja sõitnud konkurentidel olid Continentalid, Kangrol ja Pukil. Vähe sellest, mul üks rehv jooksis pidevalt tühjaks ja katse lõpuks oli ainult 0,6 atmosfääri sees."

Palm jätkas: "Enda vigu oli ka. Polnud minu sõit, kuigi andsime endast parima. Nüüd vaatame, analüüsime."

Keskpärasele tulemusele vaatamata jätkus paljudest rivaalidest vanemal Raplamaa mehel põhjust rahuloluks, kuna kokkuvõttes tulid Balti karikavõistluste arvestuses ikkagi üsna head punktid. Veidi pani Helmet Palmi imestama asjaolu, et huvi Balti karikasarja punktiarvestuse vastu leigeks jäi. "Küll nad suvel veel sõita tahaks," muigas Palm, "ja siis mõtlevad, et oleks võinud hooaja algusest juba punktidele sõita."

Avaetapilt anti kõigile karikasarjas osalenuile poolteisekordsed punktid. Uuesti saab punktiskoori selliselt kasvatada alles hooaja viimasel etapil Lätis. Tabeliliidriks asus seega Kangro 38 punktiga. Morelil on teisena kirjas 27 ning Palmil kolmandana 23 punkti.

Neljarattaveoliste autode vahele, üldarvestuses üheteistkümnendaks pressis end Koeru rahvarallil 1,5-liitrise mootoriga Lada Samaral võistelnud Silver Sõmer, kes teenis Autoekspert Balti karikavõistlustel teises grupis ehk kuni 1,6-liitrise mootoritöömahuga autode arvestuses maksimumpunktid.

"Rada soosis Samarat, kuna oli üsna palju nikerdamist. Üldiselt talvel mingil hetkel tekivad katsetel rööpad ja siis sellistes natuke raskemates oludes tulevad auto eelised välja. Võib-olla selle tõttu ka üldarvestuses niisuguse koha sain," pakkus Sõmer. Edu pandiks pidas tallinlane aga stabiilset sõitu ja auto head ettevalmistust firmas Mitsuhooldus.

"Tõenäoliselt oli oma osa vedrustusel. See mängib rohkem rolli, kui võimsus. Minu klassis olid pooled autod suurema mootoriga," rääkis Sõmer. "Tuli hoida puhast sõidujoont ja mitte roolis rapsida. Mõningaid sõiduvigu oli, aga mitte midagi katastroofilist. Proovisin rahulikumalt sõita."

Silver Sõmer lausus, et võistlus oli pingeline. "2WD arvestuses 4-5 esimest olid üsna võrdsed, konkurents oli hästi tugev. Lahing võidule käis viimaste katseteni," sõnas seekordse võistluse edukalt lõpetanud mees, kes eelmise rahvaralli Kõpus katkestas liidrikohalt sisuliselt seitse meetrit enne viimast AKP-d, kui autol ratas alt ära veeres.

Ratastest rääkides, mis rehvid autol all olid? "Terve talve üle elanud Hakkapeliita 7, millega olen võistelnud kümnel võistlusel kindlasti," ütles Sõmer, kellele osutas Koerus tõsiseimat vastupanu oma võistlusautol Masteri rehve kasutanud Taavo Tigane.

Hondal sõitnud Taavo Tigane ja Eero Viljus lõpetasid ralli absoluutarvestuse 14. kohal, olles Silver Sõmeri ja Allan Maari järel klassis teised. Mille taha jäi klassivõit? Tigane kommenteeris: "Samaral on kaalu-eelis Honda ees. Selle tõttu oli raske vastu saada. Suuremaid apse meil ei olnud, aga tervisehäda kimbutas - natuke oli haigus kallal ja väike palavik."

Tigane jätkas: "Olen tulemusega väga rahul. Eesmärk oli olla heal punktikohal. Teise koha punktid Balti karikasarjas on OK. Plaanis on hooajal Sõmerist jagu saada, ootan kruusaetappe... Talvel oli vaja punkte noppida, et suvel kindla peale välja minna."

Kes on need, kelle abil 2003. aastal Siberauto Suurrallil rallidebüüdi teinud Taavo Tigane täna rahvaspordis kaasa teeb? Viimased poolteist aastat taas aktiivselt ralliradadel konkurentsi pakkuv tallinlane ütles, et mitmetest abilistest tuleks esile tõsta nelja ettevõtet: Arkadel Klaaslahendused, Uniprint, Tulbi Pesula ja Autopark.

Kolmandas grupis ehk üle 1,6-liitrise mootoritöömahuga autode arvestuses tegi Koerus konkurentidele tuule alla Ronald Jürgenson, teenides sellega Autoekspert Balti karikasarjas maksimaalsed 38 punkti. 27 punkti sai kontosse Imre Vanik.

"Polnud väga viga rallil, kuigi talv ei ole minu jaoks. Mulle libe ei meeldi. Suvised võistlused istuvad paremini, kui saab metsas tuuseldada kruusakummiga," kommenteeris sponsorite Allserv OÜ, Eurolukud ja GulfOil toel autosporti harrastav Imre Vanik. Et libedad kiiruskatsed Nissan Sunnyt roolinud tallinlasele tõesti kõige paremini ei sobinud, sellest andis tunnistust jäises vallis puruks sõidetud esitiib. "Vallis käisin nurgaga. Tiib sai natuke kahjustada."

Äpardustest ei pääsenud ka Janno Nuiamäe, kes teenis selles arvestuses Balti karikasarjas 23 punkti. "Rada läks väga libedaks," põhjendas ta konkurentidele allajäämist. Ometi olid tema Nissan Sunnyl all vaid ühe rahvaralli sõitnud Michelini talverehvid. "Pidamist oli neil nii 80 protsendi ulatuses. Aga kui rada on libe, ega imet rehv ei tee. Samas kui kolmandaks osaks kohati rööpad tulid, tegi see mul sõidu keerulisemaks. Võib-olla mõnele see jälle meeldis. Aga mina ei nurise, mulle ralli väga meeldis. Täitsa hea."

"Paar korda sai vallis ka käidud, kuid kinni ei jäänud," lisas Nuiamäe, kelle edenemist autospordis toetab konkurent Imre Vaniku firma Allserv, samuti Janauto Group ja rehvid.com ning väiksel määral Total.

Erinevalt Vanikust ja Nuiamäest pääses klassivõitja Jürgenson sekundeid röövinud intsidentidest. Volkswagen Golfi roolinud Põlvamaa võistleja elas üle vaid ehmatuse Vao katse viimasel läbimisel. "Käis ilge pauk! Kui autot treileri peale ajasime, nägime, et rehv oli seal saadud löögist üks tühjaks läinud. Hullult vedas, et see ei juhtunud katsel või ralli ajal," rääkis Ronald Jürgenson.

"Ralli oli äge," kiitis sõjaväest selleks sõiduks vabaks saanud noormees. "Koht on väga hea, olen väga rahul. Algul mõtlesin, et kui olen enda klassis 5-6 seas, oleks juba see piisavalt hea."

"Tahan Balti karikavõistlustel kõik etapid kaasa teha, samuti Eesti rahvaralli karikasarja võistlustel osaleda. Loodan Balti karikasarjas nime teha ja Lätist kogemust saada ning enda oskusi proovile panna," valgustas Jürgenson enda plaane. Millalgi, ehk juba 2012. aastal kavatseb ta tutvust teha sportralliga. Head tulemused rahvarallidel loovad selleks kahtlemata hea aluse, kuid ei saa märkimata jätta, et nõu ja jõuga aitab teda valgalane Ranno Bundsen. Lisaks annavad oma panuse noore talendi arengusse Alboveod, bussifirma Tuuliku Reisid ja Võru autolammutus Mutter ja Polt.

Autoekspert Balti karikavõistlustel neljandas grupis läks avaetapi võit Rainer Meusile, kes edestas SU klassis lähimat konkurenti kahe ja poole minutiga. Kuigi otsesõnu ta seda välja ei öelnud, oli Žigulil sõitnud favoriidil tublisti õnne. Eelviimasel katsel jäi vähe puudu, et valli sõitmise tõttu võinuks ta kättesõidetud edu kaotada. "Legend lonkas ja tuli vale kurv. Hakkasin paremale pöörama, aga kurv läks vasakule! Viga on kerge tekkima ja me võinuks oma kahe-minutilise edu kaotada. Sellest oli vähe puudu," rääkis Meus, kes sel katsel mõlkis oma VAZ 21073 mõlemad tagatiivad.

"Tegelikult oli väga vahva üritus," rõõmustas klassivõitja. "Tehnika toimis ja auto oli hea. Täpselt nii, nagu ootused olid. Seega, hea nädalavahetus."

Rainer Meus tunnistas, et mõnevõrra oli igav võistelda, kuna konkurentidega puudus sekund-sekundisse sõitmise võimalus ning aega tuli võrrelda võimsamate tagarattaveoliste "bemmidega". "Viiteteist konkurenti võita oleks alati parem kui ühte," lausus ta ja lisas, et ootab sõitjaid SU klassi juurde. "Ehk oleks kedagi veel tulemas?"

Sel korral startis SU klassis neli autot. Kõik Koeru rahvaralli selles arvestuses kaasa teinud sõitjad osalevad tänavu Balti karikasarjas ning said vastavalt paremusjärjestusele ka punkte. Rainer Meus teenis 38, Tarmo Peddai 27, Kalle Kruusma 23 ja Ruslan Pleshanov 18 punkti.

Ruslan Pleshanovil läks seekordne sõit untsu ja ta lõpetas võistluse üldarvestuse eelviimasel positsioonil. Miks? "Ei oska sõita," naeris Pleshanov ja lisas tõsinedes, et tegi kardinaalselt vale rehvivaliku. "Kehvad rehvid olid, ei saanudki kiiremini sõita. Aga ega mul muud varianti polnud ka. Proovisin Falkeni tavarehvi. Ei läinud läbi."

Kui rehvidel pidamist polnud, tuli katsetel "uisutada". Nii sõitis SU klassis ainsana Moskvitšil võistelnud mees mitmel korral enda sõnul kurvist mööda. "Pidin tagurdama ja kaotasin aega. Kui ei oleks neid juhuseid olnud, ega see ei oleks ka tegelikult päästnud."

"Auto on terve, väga erilisi väljasõite ei olnud, nii et kõik korras," ütles ta ja kinnitas, et ei ole vähimalgi määral pettunud. "Kõik on hea, see oli meeldiv ajaviide ja koju jõudsime ka ilusti."

Teistmoodi rehvivaliku oli selleks sõiduks teinud Tarmo Peddai, kellel Žigulil olid ees Masteri protekteeritud rehvid ning tagaratastel Continentali firma toodang. "Ega igaks sõiduks ei jõua ju kõiki uusi osta," tähendas libedat rada Žiguliga trotsinud võistleja. "Autoga oli küll väikesi probleeme, aga olen rahul, kuna ralli sain lõpuni," jätkas ta. "Väikseid sõiduvigu muidugi oli, aga üldiselt tavapärane ralli. Ei midagi väga ekstreemset."

SU klassis Meusi ja Peddai järel kolmandaks tulnud Kalle Kruusma sõnas, et rallirada oli huvitav, kuid asja juures oli üks konks. "Rada oli kuradima libe," märkis ta. "Alguses ei saanud kuidagi auto nina "paika", kuna Hankook ei toiminud nii külma ilmaga ja kui me siis kolmandaks osaks Vallai rehvid ette panime, oli nina "paikas". Esimesel kahel osal kogesime väljasõitu, kus tuli õnneks ligidal olnud turvamees appi ja saime võistlust jätkata. Vao katse peal tegime spinni ja mõtlesime, et oleme lootusetult viimased. Aga nagu talverallile omane, ei ole ralli enne läbi, kui finiš on seljataga."

"Muidu oli kõik hea, kui ka üks ülesõit oleks lühem olnud. Siis annaks super hinde! Korraldajad olid vaeva näinud huvitava raja ülesehitusel ja omamoodi kogemus oli sedasi kaardi järgi sõita," jätkas Kruusma. "Kokkuvõttes oli plaan mahtuda esikolmikusse ja see ülesanne sai täidetud."

Kruusma mõtiskles, et võiks Meusi väljakutse vastu võtta ja võidu sõita konkurentsivõimelisema autoga. Selleks on mitu varianti, kas teha kõvasti trenni ja vahetada 1200 kuupsentimeetrine mootor võimsama vastu välja või istuda uue Moskvitši rooli. "Järgmisel etapil, kui stardis olen, loodangi oma uue Mossega kohal olla, aga eks aeg näitab," lisas ta.



Vaata Antti Kangro sõitu seitsmendal lisakatsel

Artikli juurde
18.04.2024
Romet Jürgenson: rallikarjäär läinud selgelt ülesmäge
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
26.10.2023
Tootmiskombinaat Vihur (0)
09.10.2023
Saaremaa ralli 2023 (0)
19.09.2023
Lõuna-Eesti rahvaralli 16.09.23 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
14.04.2024 13:09
Tarvastu karikas 2024/3.etapp (0)
31.03.2024 08:00
Kehala karikas 2024. 1.Etapp VIDEO (0)
18.02.2024 20:21
Vidzemes Talvekarikas 2024 (1)
18.02.2024 07:49
Rahvaralli " Koeru talv 24" (0)
11.02.2024 19:27
Rally Sarma 2024 (1)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia