Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Muutustetuul võib tuua põnevama rallihooaja
Rahvusvahelise autoliidu FIA teatel osaleb 2011. aastal autoralli MM-sarjas vähemalt kaheksa võistkonda. Tõenäoliselt ei ole nimekiri lõplik, kuna tiimidel on registreerimiseks aega kuni 26. aprillini.
2011. aastal ootab sõitjaid autoralli MM-sarjas ees ports muudatusi. Peaasjalikult puudutavad need tehnilist poolt. WRC-autode spetsifikatsiooni on muudetud ja kasutusele on võetud 1,6-liitrise töömahuga turbomootorid. See tähendab, et MM-ralli ajaloos saab alguse uus ajajärk. Pealegi on Citroen ja Ford välja arendanud täiesti uued ralliautod, vastavalt DS3 WRC ja Fiesta RS WRC. Kas seesugused muudatused toovad uue nime tänavusele trofeele?
Läinud aasta algul peeti võimalikuks, et aastaid ralliteedel valitsenud Sebastien Loeb kukutatakse troonilt, kuna aasta varem ohustas prantslase võitu soomlane Mikko Hirvonen. Samas mullune hooaeg tõi Hirvonenile ebaõnne ja Loeb võitis kergekäeliselt seitsmenda järjestikuse maailmameistritiitli. Nüüd tuleb mängu uustulnuk Sebastien Ogier, kes sai Uus-Meremaalt oma esimese rallivõidu Citroen Junior meeskonna ridades ja osaleb tänavu juba 13-etapilises MM-sarjas Sebastien Loebi tiimikaaslasena.
Suurem osa veebruari alguseks registreerunud meeskondadest kasutab sel hooajal Fordi ralliautosid, mille võistlustest ettevalmistamise eest seisab hea Inglismaal Cumbrias paiknev M-Sport, kes vastutab Fordi ralliprogrammi käekäigu eest MM-sarjas juba 1997. aastast alates. M-Sport on taaskord kõvasti arendustööd teinud, et Fiesta RS WRC saaks Citroenile paremini vastu kui varasemalt Focus.
Tipptasemel rallikarussellis osalemist jätkab nn Fordi tehasetiim, mille nimest on kadunud toetaja BP. Meeskond kannab nime Ford Abu Dhabi WRT, mille sõitjad alustavad nädalavahetusel peetavast Rootsi rallist tiitlijahti uuel võistlusautol Fiesta RS WRC. Tiimi kuuluvad Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen ning Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila.
Latvala suutis mullu tiimikaaslaselt peaaegu napsata meeskonna esisõitja rolli, kuid Hirvonenile kujunes eelmine hooaeg selliseks, mille ta tõenäoliselt sooviks unustada. Mõlemad soomlased alustavad uut hooaega võrdsest seisust ja tahaksid alustada aastat parima tulemusega - võiduga Rootsis.
Üsna sarnase nimega Abu Dhabi tiimi ridades asuvad tootjatearvestuse punkte püüdma Khalid Al Qassimi - Michael Orr, kes stardivad nädalavahetusel peetaval talirallil samasuguse autoga nagu soomlased.
Al Qassimi on seoses Abu Dhabi turismi edendamise programmiga istunud kolmes tehase-Fordis viimase kolme ja poole aasta jooksul. Selleks hooajaks otsustati mees sõitma panna nö omas meeskonnas. Eelmisel aastal sai ta punkte kolmelt etapilt, millest kaks sõideti asfaldil.
Ford Fiesta S2000 ralliautol baseeruva WRC-autoga teevad rallihooaja kaasa ka nn Fordi B-meeskonna M-Sport Stobart Ford WRT võistluspaarid Henning Solberg - Ilka Minor, Matthew Wilson - Martin Scott ning tänavu meeskonnaga liitunud Mads Østberg - Jonas Andersson. 23-aastane "uustulnukas", st Østberg, pannakse meeskonna poolt paraja surve alla, kuna temalt oodatakse üsna ruttu häid tulemusi. Norralane ise märkis, et avaetapil ta tõenäoliselt kimpu ei jää, kuna Rootsi etapp kuulub tema lemmikute hulka ning sel hooajal kodustel taliteedel sõidetud kaks rallit S2000 klassi Fiestaga on veidi enesekindlust andnud.
Kuuldavasti on Matthew Wilson meeskonna nõrgim lüli, kuna norralased teevad kaasa täishooaja tuttuuel autol, kuid temal kuuendaks täishooajaks MM-sarjas veel kõik lepingud detailideni päris paigas pole.
Ford Fiesta RS WRC saab olema ka Monster WRT rallisõitjate käsutuses. Sellega asuvad juba Rootsis võistlema ameeriklased Ken Block ja Alex Gelsomino, kes mullu tegid MM-rallidel kaasa võistlusmasinaga Ford Focus RS WRC 08, noppides hooaja peale tervikuna kaks punkti. Sel hooajal osalevad Block ja Gelsomino kõigil 13 MM-rallil.
Munchi's Ford WRT, kus võistleb mitmekordne Argentina meisterpaar Federico Villagra - Jorge Perez Companc, jätab hooaja avaetapi vahele ning läheb starti alles teisel osavõistlusel Mehhikos. Misiganes Fordi rallimasina viiendat hooaega meeskonnas sõitev Villagra istumise alla saab, tuleb konkurentidel temaga arvestada, kuivõrd viimastel aastatel on ta MM-sarjas punkte noppinud regulaarselt. Selle kasuks räägib fakt, et mullu kaasa tehtud kaheksast etapist ei suutnud Villagra punktidele jõuda vaid Hispaanias.
Uus hooaeg toob MM-sarja ka uut "verd". Lisandumas on FERM Power Tools WRT, kes teatas oma osalemisest tipptasemel rallisarjas mitu kuud tagasi. Meeskonda esindavad hollandlane Dennis Kuipers ja belglasest kaardilugeja Frédéric Miclotte, kes võtavad osa üheteistkümnest etapist.
Muidugimõista ei ole eelloetletud võistlejad ainsad, kes sel hooajal Fordi võistlusautodega rajale tulevad. Samas kui M-Sport loodab uue Fiesta edule, jääb Citroeni tehasetiimil üle panused teha uuele autole DS3. Pole ka alust arvta, et DS3 ei ole ralliteedel sama edukas, kui olid Xsara ja C4, millega tõi Loeb seitse järjestikust meistritiitlit.
Kui veel hiljaaegu oli Citroenil lisaks põhitiimile nö juunioride meeskond, siis tänavu on Citroen väljas vaid ühe tehasetiimina, kus võistlevad Sebastien Loeb - Daniel Elena ja Sebastien Ogier - Julien Ingrassia. Siiski ei tähenda selline otsus, et tuliuued Citroeni ralliautod oleks kasutada vaid Citroen Total WRT rallipaaridel.
Citroen DS3 WRC võistlusmasina toovad rajale veel Kimi Räikkönen - Kaj Lindström ning Petter Solberg - Chris Patterson. Teist hooaega MM-sarjas võistlev soomlasest piloot teeb kaasa värskes tiimis Ice 1 Racing ning norralane jätkab osalemist endanimelises meeskonnas Petter Solberg WRT. Solbergi meeskond ei ole veel registreeritud, aga seda plaanitakse lähiajal teha.
Spekuleeritud on veel kolme-nelja võimaliku MM-sarjaga liituja üle. Uustulnukatena on välja pakutud tiime Van Merksteijn Citroen WRT, Brazil WRT, HF Grifone ja Santader Mini Prodrive. Loetelust kõige tõenäolisemaks liitujaks on Mini, kuna meeskond on tänavu lubanud juba valitud MM-etappidel osaleda ning plaaninud tulevast aastast kaasa teha täishooaja.
|
|
|
|