Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Merike Kask
02. veebruar 2011 11:28
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Silver Havamaa katkestas finaalsõidu liidrikohalt. Foto: Aarne Havamaa

Krossiautode sõit Kuremaal pakkus ohtralt närvikõdi

ERK klassi võistlejate sõidud pakkusid 30. jaanuaril Kuremaal peetud Eesti jäärajasõidu karikavõistluste avaetapil võistlejate vähesusele vaatamata rohkelt põnevust.

Kuigi öö läbi möllanud tuisk üritas Eesti jäärajasõidu karikavõistluste avaetappi Kuremaa järvel nurjata, ei läinud see korda. Rajameistrid tegid öö otsa raja lahti hoidmiseks tublit tööd ja hommikuks oli võistlusrada lumevaba ning boksialad-parklad võistlejate saabumiseks valmis. Hoolimata kinnituisanud maanteedest jõudis Kuremaale õnnelikult kohale 90 võistlejat.

Eesti karikavõistluste esimesel etapil sõita soovijate suur hulk sundis aga võistluse korraldustoimkonda juba eelregistreerumise avamisele järgnenud päeval kiirelt kokku istuma.

"Talvepäeval on valget aega teatavasti piiratud hulk ja pärast esimese päevaga registreerunute hulka vaadates oli selge, et osalejate arvu tuleb kahjuks piirata," rääkis võistluse direktor Voldemar Ilves. "Kavas olid ju ka lisaks tänavasõiduautode võistlusele ERK klassi sõidud ja teatavasti neil autodel tulesid pole. Pidime võistluse kindlasti enne pimeduse saabumist lõpetama."

Võistlejaid oli pühapäeval rajal veidi enam, kui bülletäänis piiriks pandud. Seda seetõttu, et kümmekond võistlejat jõudis enne eelregistreerimise sulgemist end telefoni teel võistluste sekretariaati kirja panna.

Pühapäeval hommikul olid juba enne kella kümmet treeningringid tehtud ja esimesed sõitjad läksidki rajale. Üsna pea selgusid paremad noorteklassis. Esikohale tuli Alvar Kuusik, teisele Karl Martin Volver ja kolmandaks Kasper Koosa.

Naisteklassis läks omavahel rajale mõõtu võtma vaid kolm sportlast: Triinu Meltsov, Piret Gilden ja Inger Tuur. Samas järjestuses jagati ka poodiumikohad.

Esirattaveoliste autode klassis oli konkurents tihe. Parimat aega läks püüdma 17 võistlejat. Kiireimaks meheks osutus Jaak Palmisto, talle järgnes teisena Margo Kamla ja kolmandana Rivo Vähi.

Tagarattaveoliste masinaklassis oli võistlejaid samuti 17. Esikoha selles klassis saavutas Kristo Kruus. Teise tulemuse sai kirja Herki Ilves ja kolmanda Kaido Kruus.

Kõige osalejaterohkem klass sel võistluspäeval oli 4WD, kus rajale läks 19 võidusõitjat. Vahepeal oli tuisk veidi rahunenud ja pealtvaatajatel oli võimalus põnevatele sõitudele kaasa elada.

Eriti pingeliseks läks teises voorus, kus esikoha eest võideldi sekund sekundis. Etapivõidu selles klassis pälvis Meelis Liis, teine oli Antti Kangro ja kolmas Taavi Liis.

4WD klass lõpetas ka päeva esimese poole sõidud. Pärast autasustamistseremooniat, kus parimatele jagati kätte karikad, diplomid ja auhinnad, pudenes kohalolev pealtvaatajaskond kiiresti raja äärde parimatele positsioonidele, sest sõitu alustasid nn piigiklassid.

Esimestena läksid ajasõidus omale esimeseks poolfinaaliks stardikohti selgitama rallikrossiautodel sõitvad mehed. Kuremaa jääle olid kihutama tulnud rallikrossisarjast tuntud tegijad Silver Havamaa, Rainer Kens, Kalmer Vaht, Erki Külvi ja mullune noorteklassi meister Janno Ligur. Neile pakkusid igati kõva konkurentsi esmakordselt Nissaniga võistlema asunud Toomas Lõhmus ja üle pika aja taas võistlusrajale naasnud Romet Tsirna. Viimane võitiski ajasõidu ja startis esimeses poolfinaalis parimalt stardikohalt. Tema kõrval esireas Silver Havamaa. Nende järel siis vastavalt ajasõitude paremusjärjestusele Toomas Lõhmus, Erki Külvi, Kalmer Vaht.

Kõige tagant hakkasid ettepoole pürgima Janno Ligur ja Rainer Kens. Ilmselt polnud Kuremaale võistlust vaatama tulnud publikust üks osa varem ühisstarte näinud ja nii seisti algul uljalt raja vahetus läheduses. Turvaülema käsku rajast kaugemale minekuks ei tahetud seni tõsiselt võtta, kuni esimese poolfinaali stardirüseluses Kalmer Vahti VAZ üle lumevalli suruti. Pärast seda hoidsid kõik turvalisse kaugusesse.

Esimeses 5-ringilises poolfinaalis sai võidu Silver Havamaa, edestades Toomas Lõhmust ja Romet Tsirnat. Teises poolfinaalis startisid esireast kõrvuti Havamaa ja Lõhmus. Seekord tuli Havamaal tunnistada Lõhmuse paremust.

7-ringilise finaalsõidu stardist sai esimesena minema Silver Havamaa, kellele osutas vastupanu Rainer Kens. Viiendal ringil jäi konkurendiga duelli pidanud Silver Havamaa aga raja äärde.

Havamaa tunnistas, et tema roolitud Hondat kimbutasid tehnilised probleemid, kuid katkestamine liidrikohalt tulenes liigsest uljusest. "Auto oli korras ainult ajasõidus. Eelsõitudes teine käik hüppas välja koguaeg ja finaalis puudus üldse," sõnas ta. "Sõitsin kolmanda ja neljanda käiguga ning kui Kens mulle järgi jõudis aeglastes kurvides, siis hakkasin kiiretes riske võtma, mis ühes saigi saatuslikuks - sõitsin lihtsalt välja."

Finišijoone ületas võidukalt Rainer Kens. Talle järgnesid Kalmer Vaht ja Romet Tsirna. Publikule pakkusid selle sõidu vältel kõige enam põnevaid hetki aga tagapool lahingut pidanud Erki Külvi ja Toomas Lõhmus. Külvi suutis küll Lõhmust korduvalt möödumast takistada, kuid konkurendi visadus tasus end lõpuks ära ja nii pääses Lõhmus rivaalist mööda. Seega – neljandaks platseerus Toomas Lõhmus ja viiendaks Erki Külvi.

"Finaalis startisin esikohalt ja läksime kolmekesi kitsal rajal stardisirgele. Mina ei mahtunud ära ja lükati valli. Langesin viimaseks ehk seitsmendaks. Viis ringi pärast seda sörkisin Erki Külvi sabas, kellest möödumiseks rajal piisavalt ruumi polnud. Kaks ringi enne lõppu sain temast mööda. Vahe Tsirnaga oli pool ringi ehk ligi 800 m. Eelviimase ringi lõpuks oli vahe 300 m ja finišeerisime nii, et mina tema tagaratta juures - tõmbasin 2 ringiga järgi Tsirnale, kelle autot vaevasid usutavasti probleemid. Panin veel enne finišis suurest hangest üle ja auto oli väidetavalt nelja rattaga meetri kõrgusel."

"Oi-oi, ma pusisin ja nügisin igalt poolt, aga 5 ringi läks aega, et mööda saada. Süüdistada pole küll kedagi, isegi mitte neid, kellega kolmekesi stardisirgel läksime, kui ma hange käisin. Seal polnud midagi reeglite vastu, lihtsalt mul läks sitemini," rääkis Lõhmus.

Toomas Lõhmus märkis, et pingelise võistluse tulemusel sai duellis kannatada nii tema kui ka Külvi auto. "Minu autol stanget üldse pole, tulekatted puruks, mõlemad esimesed ja tagumised poritiivad jumala sassis, uksed sassis ja kõrvalt ei tule enam lahtigi," ütles ta. "Rada oli nii kitsas, et mööda ei saanud!"

Võistluse juht Kaido Soolepp tunnistas, et rada võinuks ühisstardist rajale läinud krossiautode tarbeks tõepoolest laiem olla, et kohta parandada püüdnud sõitjad saanuks aeglasematest konkurentidest hõlpsamini mööda. Lisaks ilmus finaalsõitudeks ühte kurvi auk, kus jää sisse vajus.

Klassis 4WD piik klassis oli sõitjaid vaid kaks - Nordea Võrumaa talveralli võitnud Kaspar Koitla ja Eesti ning Põhjamaade rallikrossimeister Sten Oja. Esikoha sai Kuremaa järvel oma Venemaalt toodud uut võistlusautot testinud Kaspar Koitla.

Klassis 2WD piik startis 18 osavõtjat. Parima tulemuse sai etapilt Romet Kors, teise koha saavutas Madis Uibo ja kolmanda Marko Pärn.

Võistluspäev lõppes vahetult enne pimeduse saabumist. Piik-klassi sõitjate ja ERK 2WD parimate autasustamistseremoonia peeti juba prožektorite valgel.

Eesti karikavõistluste teine etapp peetakse 13. veebruaril Pärnu lahel.

Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia