Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Merike Kask
18. jaanuar 2011 16:47
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Taivo Rooger

Piiroja külasprindisari alustas osalejate senise rekordiga

Külasprindisarja "Piiroja Karikas" 2011. aasta avaetapp oli plaanitud toimuma juba 2. jaanuaril, kuid pikalt püsinud külmakraadid ja paks lumi ei lubanud korraldajatel rada vastava tasemeni viia.

Loodetud sula jäi tulemata ja paks lumekiht ei tahtnud sugugi rajakattele püsima jääda. Nii kartsid korraldajad, et sel moel tuleb võistlejatel teine ja kolmas voor paljastel sõelmetel sõita ja üheskoos otsustati etapp 15. jaanuariks edasi lükata. Vahepeal saabuski kauaoodatud sula ja paar päeva enne võistlust võis rajameister raporteerida – rada on sõitjate lume- ja jäärajaks valmis.

Võistluspäeva hommikuks oli sula unustatud ja külmakraade tuli iga tunniga aina juurde. Koohale saabus Piiroja karikasarja jaoks rekordiline arv võistlejaid – stardis oli 81 osalejat kuues arvestusklassis. Eriti hea meel oli korraldajatel selle üle, et 4WD klassis startis 11 sõitjat. Nii suurt konkurentsi polnud selle rajal nelikveoliste hulgas varem olnud.

Sõideti kolm vooru, millest lõpptulemuse selgitamiseks neist aeglasem maha arvati. Kuna aga rada läks iga vooruga järjest libedamaks ja jäisemaks, siis need, kel esimeses voorus käsi kindel oli ja apsakaid ei juhtunud, võisid ka heale lõpptulemusele loota. Oli tunda, et esimestes voorudes sõideti kindla peale, et siis kolmandas voorus riske võttes imet teha ja parimat aega kirja saada. Mõnel see õnnestus, kuid mõni seni esikolmikus püsinu pidi aga viimase vooru järel konkurendi paremust tunnistama. Mitmegi klassi võitjat jäi teise koha omanikust lahutama vaid sajandikud.

Kiireimaid aegu näitasid rajal näidati neljarattaveolistel autodel. Esimeses voorus sõideti selles klassis välja päeva parimad vooruajad: Elvis Pukk 2.19,57 ja Rain Rannala 2.20,45. Need kaks sõitjat jagasid omavahel ka kõrgeimad poodiumikohad selles klassis – Rain Rannala pälvis esikoha, Elvis Pukk jäi temast maha vaid mõne sajandiksekundiga. Kolmanda koha saavutas Helmet Palm, kes näitas küll viimases voorus Pukist kiireimat aega, kuid otsustavaks said esimeses voorus kaotatud 2 sekundit.

Naiste klassis oli sõitjad sel korral neli. Ka siin käis võitlus esikoha pärast viimase vooru viimaste meetriteni. Piret Gildenil ja teise koha saavutanud Loona Pärnakivil olid esimese vooru ajad ligikaudu sekunditäpsusega samad, siis teises ja kolmandas voorus hakkas mängima Piret Gildeni suurem kogemus Piiroja rajal ja nii tuligi talle seekord etapivõit. Teisel koha karikas sai Loona Pärnakivi ja kolmanda Getter Meri.

Häid vooruaegu näitas Põltsamaa kohalik noor sõitja Alvar Kuusik, kes pakkus teistele konkurentsi korraga kahes võistlusklassis: 2WD esi ja noorteklassis. Noorteklassis tuligi võit, seda Raimo Lilleoru ja Hendrik Kulli ees.

Alvar Kuusik tegi veelgi paremaid aegu esirattaveoliste autode arvestuses, kuid võidukarika viis sellelt etapilt koju Jaak Palmisto. Alvar Kuusikule selles klassis teine koht, kusjuures esikohast jäi teda lahutama vaid pool sekundit. Kolmanda koha saavutas Valmar Gilden.

Piiroja karikasarjas sõidetakse ka Sojuz–klassis, mis on loodud selleks, et enamasti tagaveolised nõukogude ajast pärit masinad (Žigulid, Moskvitšid ja Zaparožetsid) saaksid omavahel võrsemates tingimustes mõõtu võtta. Sarjas esmakordselt osalenud Rainer Meus tuli, nägi ja võttis klassivõidu ning seda üsna korraliku ülekaaluga. Teise kohasaavutanud Alar Taliveed jäi võitjast lahutama 9 sekundit. Kolmanda koha saavutas Jaan Müür.

Tagarattaveoliste autode arvestuses näitas head ja kindlat sõitu Herki Ilves. Teise koha saavutas Erki Kull ja kolmanda seni eelmistel aastatel sarjas rohkelt etapivõite noppinud Kristo Kruus. Nagu Kristo ise tunnistas, jäid seekord võidušansid rehvivaliku taha ja seda olukord lubati järgmiseks sõiduks kindlasti parandada.

Kuna võistlejaid oli rohkesti, lõpetati viimased sõidud peaaegu pimedas. Ometi oli ka autasustamisele kaasa elamas veel päris korralik rahvahulk.

Võidukarikad jagatud, edastasid korraldaja kutse kõigile ka järgmistele etappidele, mis toimuvad 12. veebruaril, 24. veebruaril ja 5. märtsil.

"Väga hea võistlus oli," rääkis sarja korraldaja, Põltsamaa Tehnikaklubi esindaja Kaido Soolepp. "Osalejaid oli rohkesti, rada kestis lõpuni ja kõik laabus. Tänud sõitjatele, kes alati täpselt eelstardis paigas on ja peavad kõikidest korraldustest alati lugu. Eraldi tahaks tänada ka 4WD-klassi mehi, kes endi seas kenasti teavitustööd tegid ja sellise hulga nelikveolisi selleks päevaks Piirojale kokku said."
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia