Balti rahvaralli karikasari saab alguse Saaremaal
Rahvaralli uus hooaeg algab Autoekspert Balti karikasarja arvestusse kuuluva etapiga Saaremaal. Nigula Auto- ja Motoklubi korraldatav Addinol - Saaremaa rahvaralli peetakse 22. jaanuaril.
Uue hooaja esimese rahvaralli korraldusega alustati 2010. aasta suvel. Kesk-Saaremaal Kärla ja Kihelkonna vallas toimuva võistluse organiseerimine on rahvaralli direktori Tajo Truuveri sõnul sujunud suuremate tõrgeteta: "Ette on tulnud viivitusi, kuid hetkeseisuga võib öelda, et oleme graafikus. Päris probleemivabalt ei ole kõik paraku läinud. Olime sunnitud ära jätma ühe katse, kuna ei leidnud ühist keelt ühe maaomanikuga. Ülejäänu osas on kõik hästi."
Võrdlemisi kompaktse ralli võistlustrass kulgeb suuremalt osalt kitsastel lumerohketel metsateedel, kuid sõidetakse ka Oriküla paarisrajal, mida rallikatsena kasutati viimati 2008. aastal. Addinol - Saaremaa rahvaralli võistlustrassi kogupikkus ulatub veidi üle 125 kilomeetri. Lisakatseid on kokku üheksa, üldpikkusega 16,47 kilomeetrit. Pikimal katsel on pikkust kolm kilomeetrit ning lühimal, karjääris toimuval kahe trampliiniga vigursõidukatsel 360 meetrit. Korduvkatseid on kavas kaks.
"Oleme üritanud komplekteerida võimalikult huvitavad lisakatsed," lausus Truuver. "On katseid, mida läbitakse valges ja on katseid, mis sõidetakse pimedas. Eriliseks teeb selle rahvaralli Oriküla paarisrada, mida ei ole pikka aega rallivõistlusteks kasutatud. Publikukatse läbitakse pimedas, mis teeb asja veelgi huvitavamaks."
Ülejäänud kiiruskatsete asukohti võistluse korraldajad enne rallieelset nädalat ei avalikusta. Pealtvaatajail on siis võimalik Kärla tanklast soetada ajakava ja võistlustrassi kohta ülevaadet sisaldav publikukava maksumusega 1 euro.
Rahvaralli algab 22. jaanuari südapäeval Kärla alevikust, kus paikneb ka võistluskeskus. Esmakordselt pärast kolme katset ja teistkordselt kuue katse läbimise järel suunduvad võistlejad Mõnnustesse vanal lennuväljal asuvasse hooldusparki, mille vahetus läheduses asub üks mitmest, erinevate arvutuste järgi paika pandud Euroopa keskpunktist.
Rajale lubatakse maksimaalselt sada autot. Võistluse direktor Tajo Truuver avaldas lootust, et vaatamata keerulisele majandussituatsioonile asub Autoekspert Balti karikavõistluste avaetapil starti enam kui poolsada võistluspaari: "Prognoosida võiks 70-80 ekipaaži osavõttu."
Masinaklasse on Addinol - Saaremaa rahvarallil seitse. Lisaks peetakse eraldi arvestust Moskvich Liiga autodel sõitvaile võistlejaile.
Neljaetapilise Autoekspert Balti rahvaralli karikasarja arvestuses on Saaremaal sõidetav rahvaralli kaalukama tähtsusega, kuna sellelt etapilt antakse punktiarvestuse saamiseks registreerunud võistlejaile poolteisekordsed punktid.
Addinol - Saaremaa rahvaralli heatasemeliseks läbiviimiseks oma õla alla pannud paljud asutused ja ettevõtted. Võistlust toetavad: Addinol, Red Bull, Cramo, Würth, K-Rauta, Hepa, Olerex, Kadaka Villa B&B, Grossi Toidukaubad, Kärla Põllumajandusühistu, Kärla Spordihoone, Maxsaar Kärla tankla, Estagar, Makros, Vätta Metall, SV Totutööd, EQ Computer, EBC Ehitus, Elmiku, Ehituskompakt, Saaremaa Teed, Klotoid, MJ Prennex, Saaremaa Piimatööstus, Saaremaa Lihatööstus, Racingexpert, Uuemõisa Teenus, Sandla Puit, Tamrex, Kaitseliit, PJ Projektid, Kärla Ehitus, FM Mauri, Bürootaevas, Värkar, Smidt Metall, MJ Autoremont, Igaühe terviseklubi, Ruf Ilutulestikud, Rixmarc, Metall-Lux, Neviprint, Akuexpert, Europart, FIE Kaido Saul, Jaan Kronberg, Vikingbüroo, Saare Autex, Kärla vald, Kihelkonna vald ja Riigi Metsamajandamise Keskus. Meediapartnerid on rally.ee autospordiajakiri, ajaleht Saarte Hääl, ajaleht Hiiu Nädal ja Kadi raadio.
|