Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Hispaania etapilt Sébastien Loebile kuues võidukarikas |
|
Hispaania etapilt Sébastien Loebile kuues võidukarikas
Pärast 2004. aastat, mil Kataloonia rallil saavutasid võidu Markko Märtin ja Michael Park, on Hispaanias sõidetavalt MM-etapilt võidušampusega naasnud vaid koos Daniel Elenaga võistlev Sébastien Loeb.
Tänavu tõestas alates avakatsest Kataloonia MM-rallit juhtima asunud Sébastien Loeb taas, et oma rallikarjääri alguses esmalt asfaldisõitudel konkurente edestanuna on ta jätkuvalt üliheas vormis. Sel hooajal juba enne viimaseid MM-etappe seitsmenda meistritiitli kindlustanud prantslane võitis äsjasel rallil kuueteistkümnest kiiruskatsest seitse ning lõpetas võistluse enam kui poole minutilise eduga lähimate konkurentide ees.
"Dani Sordo ja Sébastien Ogier pakkusid väga kõva konkurentsi," tunnistas Citroën Total rallitiimi esipiloot, kes tiitlivõiduni jõudnuna võinuks sõitu kergemalt võtta ning mängida paremad kaardid kätte meeskonnakaaslastele. Ometi midagi kergelt ära kinkida polnud Loebil plaaniski. "Tore oli sõita, sain pingevabalt võistelda," sõnas ta.
Ralli algfaasis püsis Ogier rahvuskaaslasel kannul, ent eksis kaheksandal katsel, sõitis rajalt välja ning pidi poodiumikoha lootuse pingereas tublisti kukkununa maha matma. Kokkuvõttes mahtus ta siiski 10 parema sekka ning teenis sellega tabelisse juurde ühe punkti.
Veel üsna ralli lõpul uskus Loeb, et Sordo suudab tiimile tuua kaksikvõidu ja päästa teise koha, kuid selle napsasid nende eest samuti Citroenil võistelnud Petter Solberg - Chris Patterson.
Solberg oli kahtlemata tulemusega rahul, sest enda sõnutsi polnuks tal reaalne sõiduga favoriidist jagu saada. "See oleks tähendanud, et ma oleksin pidanud hulka kiirem olema. Tehaseautod ja minu sõiduvahend ei ole siiski üks-üheselt võrreldavad," märkis norralane, kes 2003. aastal maailmameistriks tulles Kataloonias isegi kolme sekka ei mahtunud, vaid pidi leppima viienda kohaga. Loeb oli toona seevastu teine.
46. Kataloonia ralli ehk pikema nimega RallyRACC Catalunya - Costa Daurada Rally de España asfalt sobis Sébastien Loebile. Mees kinnitas nii blogis kui ka meeskonna pressiteates, et teed olid suurepärased ja ees startinuna polnud muret, et teised konkurendid olnuks rajaveerest asfaldiikatsetel trajektoorile sodi kandnud. "Katsed olid vahvad," iseloomustas ta Salou ümbruses peetud MM-etapi võistlusrada.
N-rühma autodel võistelnuist osutusid parimaiks Henning Solberg - Stéphane Prévot, kes lõpetasid ralli absoluutarvestuse kaheksandal kohal. 4 punkti noppinud norralane jäi pressiteates lakooniliseks ja otsustas kiita M-Sporti: "Auto oli sel nädalavahetusel fantastiline!"
Vahest tuli Henning Solbergile MM-sarja punkte oodatust rohkem, kuid loodetust vähem said neid kirja A-rühma Fordidel sõitnud soomlased. Jari-Matti Latvala, teenis neljanda koha eest juurde 12 ning Mikko Hirvonen 10 punkti. Kuna ees on veel üks etapp, siis Latvalale jääb võimalus aasta kokkuvõttes endale kindlustada pronks, ent tema tiimikaaslasele BP Ford Abu Dhabi meeskonnast on see rong läinud.
Kuivõrd Kataloonia ralli kuulus viimase etapina juuniorite meistrisarja arvestusse, sai võistluse lõppedes selgeks tänavune JWRC-sarja meister. Nö juunioridest võitsid etapi Yeray Lemes - Rogelio Peñate, ent tiitlivõiduni jõudis Suzuki üle katuse keeranud ja seejärel nn superally-süsteemis võistlust jätkanud sakslane Aaron Burkart, kes teenis kuuenda koha eest oma kontosse täiendavad 12 punkti.
Teisteks jäi aasta kokkuvõttes Hans Weijs juunior ning kolmandaks Todor Slavov. Üsna napilt jäi tänavu kolme hulgast välja Karl Kruuda, kelle asemel võistles Hispaania etapil World Rally Team Estonia ridades Martin Kangur.
Eestlastel jäi paraku õnnest puudu. "Saime Hispaanias ühe hooaja jagu ebaõnne kätte ühelt rallilt," tõdes Kangur.
Kataloonia MM-rallil kokkuvõttes 28. kohale platseerunud võistluspaari Martin Kangur - Martin Järveoja Honda Civicut vaevasid avapäeval mootoriprobleemid, samuti ei toiminud ootuspäraselt pidurid. Ralli teisel päeval purunes nende autol rehvi ja tungraud, millest viimase tõttu satuti murede küüsi ka pühapäeval.
"Tänasel esimesel katsel oli viiendas kurvis kivi, mis lõhkus rehvi. Hakkasime seda vahetama, kuid kuna eile oli probleem tungrauaga, siis oli autos uus tungraud, mis ei läinud korralikult auto alla. Autot pidi jõuga tõstma ja siis saime ratta vahetatud," vahendas ruudulipp.ee Kanguri kommentaari.
Kataloonia ralli 2010 tulemused
1. Sébastien Loeb - Daniel Elena (Citroen C4 WRC) 3:32:59,7
2. Petter Solberg - Chris Patterson (Citroen C4 WRC) +35,3
3. Dani Sordo - Diego Vallejo (Citroen C4 WRC) +41,1
4. Jari-Matti Latvala - Miikka Anttila (Ford Focus RS WRC 09) +1:19,5
5. Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 09) +6:32,9
6. Matthew Wilson - Scott Martin (Ford Focus RS WRC 08) +8:17,6
7. Khalid Al-Qassimi - Michael Orr (Ford Focus RS WRC 08) +13:05,7
8. Henning Solberg - Stéphane Prévot (Ford Fiesta S2000) +13:11,2
9. Ken Block - Alessandro Gelsomino (Ford Focus RS WRC 08) +16:01,2
10. Sébastien Ogier - Julien Ingrassia (Citroen C4 WRC) +17:24,1
|
|
|
|