Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti ralli > Lõuna-Eesti teedel on tulekul rahvusvaheline autoralli |
|
Lõuna-Eesti teedel on tulekul rahvusvaheline autoralli
Kümne riigi autosportlaste osavõtul peetakse eeloleval nädalavahetusel Lõuna-Eesti kruusateedel rahvusvaheline Mad-Croc Estonia ralli. Esialgsetel andmetel asub starti ühtekokku ligi 125 võistluspaari.
Reede päeval kell pool viis antakse Otepääl start Mad-Croc Estonia autorallile, kus asuvad võistlustulle rallisõitjad Eestist, Lätist, Leedust, Venemaalt, Ukrainast, Soomest, Tšehhist, Saksamaalt, Keeniast ja Suurbritanniast.
Lisaks enam kui sajale Eesti meistrisarja arvestuses osalevale ekipaažile on sel korral rajale oodata kümmekonda historic-sarja võistlusautot. Sealhulgas teevad "histoorikute" sõidu kaasa eestlased Villu Mättik - Arvo Maslenikov (VAZ 2101) ja Alar Hermanson - Andre Vare (Porsche 911).
Mad-Croc Estonia ralli historic-klassi näidisvõistlusel osalevad autod tulevad rajale reedel ja laupäeval ning stardivad enne põhisõitjaid. Kokku läbivad historic-klassi ekipaažid kuus kiiruskatset. Avakatset alustavad nad kell 16. juuli õhtul kell 17.23.
Paarkümmend minutit hiljem ehk kell 17.43 stardivad esimesele katsele Markko Märtin ja Kristo Kraag (Ford Focus WRC RS 03), kes avavad rahvusvahelise autoliidu FIA kalendrisse kantud ralli stardirivi. Eesti autoralli meistrivõistluste kolmanda etapi teevad teise võistlusnumbri all kaasa lätlased Ivars Vasaraudzis - Pēteris Spredzis (Mitsubishi Lancer WRC) ning kolmandana lähevad 16.-18. juulil sõidetaval rallil rajale Georg Gross - Raigo Mõlder (Ford Focus WRC RS 03).
A8 klassis sõitvate meeste järel on startimas ridamisi N4 klassi võistluspaare - nii on kaks järgmist võistlusnumbrit välja antud Ford Fiesta S2000 ralliautol osalevaile külalisvõistlejatele. Varemgi Lõuna-Eesti teedel võidu sõitnud tšehhid Martin Prokop - Jan Tománek lähevad rajale neljandana, neile järgnevad soomlased Toni Gardemeister - Tapio Suominen. Kuuenda võistlusnumbri all teevad Subaru Imprezal ralli kaasa Ott Tänak - Kuldar Sikk.
A-rühmas on võistlustulle astumas 9 ekipaaži, neist neli WRC-autol, kuid klassis N4 starti oodata veerandsadat autot, mistõttu kujuneb sõit nn suures N-rühmas mitmete võistlejate sõnul pingeliseks. Eesti meistrisarja liider Egon Kaur märkis, et on keeruline prognoosida, kes eelseisval rallil kõige enam klassivõidu püüdmist ohustada võivad. "Ei oska väga ennustada," sõnas Kaur. "Arvan, et stardijärjekorra järgi võib täitsa võtta, kuigi konkurents on kahtlemata väga suur."
Punktitabelis teist kohta hoidev ja pärnakast kahe etapi järel 5 punkti kaugusel asuv Margus Remmak ütles, et kui koduste konkurentide kiirus on enam-vähem teada, siis teda huvitab eeskätt võrdlus külalisvõistlejatega. "Huvitab, kuidas Martin Prokop ja Toni Gardemeister sõidavad ning mis kiirust nad näitavad. Eks saame sellest juba reedel aimu," lausus ta.
Kolme päeva jooksul läbivad võistlejad veidi üle 470 kilomeetri, sealhulgas 12 kiiruskatsel kokku ligi 190 kilomeetrit. Kuivõrd ralliformaat erineb tavapärasest, läbivad ka ohutusautod võistlusmasinate ees rallitrassi senisest harjumatul moel.
Esimesel päeval läheb esimene turvaauto rajale 15 minutit enne historic-klassi sõitjaid. Seejärel, kui demonstratsioonrallil osalevad võistlusmasinad on katse läbinud, on rajal veel kaks ohutusautot, millest teine stardib 3-5 minutit enne esimest põhisõidus osalevat võistluspaari. Pärast A- ja N-rühma ralliautosid ja enne rahvusliku E-rühma sõitjaid läbib raja vajadusel uuesti 0-auto. Ohutusautode liikumisskeem muutub alates teise päeva teisest poolest, kui viie nulliga ohutusauto läheb rajale 20 minutit enne võistlejaid.
Publikule on kolmepäevase autoralli jälgimine tasuline. Rallipass, mis tagab pääsu hooldusalasse ja kiiruskatsetele, maksab eelmüügis 195 krooni. Otepääl Tehvandi suusastaadionil asuvas hoolduspargis ja katsetel tuleb rallipassi eest võistluse ajal välja käia 250 krooni. Eraldi pääset ostes tuleb hooldusalasse pääsemiseks kukrut kergendada 100 krooni jagu. Sada krooni maksab ka ühekordne kiiruskatsepilet.
Ralli ajal on kiiruskatsete ääres avatud ligi veerandsada publikule mõeldud autoparklat, kuhu pääs maksab 25 krooni. Samuti on tasulised kaks suuremat parkimisala Otepää külje all, nii Tartu poolt tulijaile kui ka Sangaste poolt linna sõitjaile. Võistlusejuhi abi Silver Kütt lausus, et suurem osa tänavaid on Otepääl ralli ajal avalikuks liikluseks suletud. "Parklaid on rajatud nö suurtesse kohtadesse. Autodele on platsid iga katse juures ja seda põhjusel, et ei oleks teed umbes," ütles Kütt.
Lisakatsete kaardid, ralli ajakava ja võistlejate nimekirja leiavad huvilised ajakirjast Autoleht, kus vahel 16-leheküljeline ralliprogramm. Ajakiri maksab tavapärase hinna 19.90 ning see on saadaval hästivarustatud kauplustes ja tanklates alates kolmapäevast.
Autolehe peatoimetaja Kristjan Sooper märkis, et võistlust vaatama sõitvad rallisõbrad võiksid kaaluda ralliteemalise ajakirjanumbri soetamise enne ralli toimumise regiooni minekut. "Seekord ilmub rallikallakuga number. Võrdluses on tänava-Impreza ja ralli-Impreza, neist on pikem ülevaatelugu," valgustas Kristjan Sooper ka ajakirja sisu, kus Subarute võrdlusega on seotud valitsev Eesti meister Ott Tänak.
Ralli direktor Urmo Aava ütles ajalehele Valgamaalane, et võistluse korraldus on seni sujunud suuremate tõrgeteta. "Korraldus on suhteliselt hästi läinud ja ma täna ei näe ühtegi probleemi, mis meid takistaks. Eks ilm tuleb ilmselt väga kuum, aga üldiselt on kõik organisatoorne paigas," ütles Aava.
Eesti Meteoroloogia ja Hüdroloogia Instituudi teatel tuleb lähipäevil õhusooja 25-30 kraadi. Sarnane ilm püsib ennustuste järgi kogu nädala, kuid pühapäeval võib tuul tugevneda ning prognoos lubab kohatist äikesevihma.
Kui palavad ilmad jäävad valitsema ka ralli toimumise perioodil, on võistluse korraldajate sõnul pealtvaatajail mõistlik rallivõistlust vaatama tulles end varustada küllaldase koguse veega. Nädalavahetusel võib Lõuna-Eestis toimuvat rallit jälgida hinnanguliselt kümme tuhat pealtvaatajat, seetõttu on kiiruskatsete ääres avatud joogiga kauplevad toitlustuspunktid. Võistlusejuhi abi Silver Kütt täpsustas: "Toitlustuskohad on suuremates pealtvaatajaile mõeldud kohtades. Soovitame tulijail endal joogivett kaasa võtta ja kohapeal palume tähelepanu pöörata sellele, et keegi sellise kuumaga magama ei jääks."
Ühtlasi on korraldajatel pealtvaatajaile palve, et allutaks turvameeste ja rajajulgestajate korraldustele. "Pealtvaataja jaoks on põhiline, et varutaks aega katsele jõudmiseks, jälgitaks keelualasid ning allutaks julgestajatele," lausus Silver Kütt. "Oleme üritanud piirata põldude tallamist. Mõnda kohta on rajatud spetsiaalsed rajad ja teatud kohti on niidetud," jätkas ta ja lisas, et Mad-Croc Estonia ralli korraldajad ootavad pealtvaatajate poolt mõistlikku suhtumist.
Ralli lõpeb pühapäeval, 18. juulil. Võitjate autasustamine leiab aset Otepääl finišipoodiumil pool tundi pärast keskpäeva.
|
|
|
|