Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Sprindisarja liidrid laupäevasel etapil stardis |
|
Sprindisarja liidrid laupäevasel etapil stardis
Võrumaal sõidetava Eesti rallisprindi meistrisarja etapi teevad kaasa kõigi masinaklasside liidrid. Tasavägiseim seis neljanda osavõistluse eel on klassis 4WD, kus favoriidist lahutab järgnevat meest vaid üks punkt.
Neljarattaveoliste autode masinaklassis osalejatele on tänavu punkte antud vaid kahelt etapilt, kuna Narva võistlusel osales vähem võistlejaid, kui punktiarvestuse saamiseks tarvilik. Liidrikohale jäi kahe arvestusse läinud etapi kokkuvõttes hooaega võiduga alustanud Ranno Bundsen (fotol), kel tänaseks koos 45 punkti. Kehtna etapi võitnud Margus Murakas on kogunud 44 punkti ning paikneb tabelis Subaruga võistleva valgalase järel teisel kohal. Mõlemad võistlejad on stardis ka Võru etapil, kus neile pakuvad konkurentsi Margus Remmak, Ago Ahu, Marko Kasepõld ja Kaido Raiend.
Laupäeval Lõuna-Eestis toimuval võistlusel "Võrumaa Suvi 2010" stardib eeldatavalt üle veerandsaja auto, neist enamus masinaklassis 2WD ralli. Ses arvestuses on rajale minemas nii liidrikoha hõivanud Tiit Rattasep kui ka mullune meister Priit Ollino, keda lahutab konkurendist vaid neli punkti. Tänavu Kaspar Koitlaga võrdse arvu punkte kogunud Priit Ollino teeb sõidu kaasa koos Urmas Roosimaaga, kes loeb kolmel korral ligi 10 kilomeetri pikkusel sprindikatsel kiiruslegendi ka Margus Remmakule.
Klassis 2WD sprint on tabeliliider Tarvo Mardiste, kes ei jäta vahele ka Võrumaa kruusateedel peetavat sprindivõistlust. Autol BMW 325i võistlev mees on rivaalidega võrrelduna hooaja esimesel poolel kasvatanud enda edu 22-punktiliseks. Võrdselt punkte on seniste etappide järel kirjas Margus Jamnesel ning valitseval Eesti meistril Martin Saarel. Kuna ühest punktist võib hooaja kokkuvõttes sõltuda medali värv, on mõlemad stardis ka laupäevasel võistlusel. Juhul, kui tasavägine duell peaks jätkuma läbi terve aasta ning teenitakse võrdne punktisumma, siis säravam medal riputatakse kaela sellele, kes on saavutanud kõrgemaid kohti.
Järjekordset tiitlivõitu jahib tänavu mullune V16 klassi meister Allan Popov, kes 2010. aastal pakub konkurentsi masinaklassis V18. Kahe arvesse läinud etapiga on ta kogunud 40 punkti ehk 10 punkti rohkem, kui lähim rivaal Sander Siniorg. Sarnaselt teiste masinaklasside liidreile, osaleb ka Popov 10. juulil Misso vallas sõidetaval sprindietapil.
"Tahan oma aegu võrrelda 2WD ralli klassi sõitjatega, kus kiiret sõitu teevad Siim Plangi, Tiit Rattasep, Reiko Lempu, Priit Ollino ja paljud teised," lausus Popov. Ta lisas: "See rallisprint on hea selles suhtes, et raja pikkus on ligikaudu 10 kilomeetrit."
Pisteliselt on sel hooajal rajal käinud klasside V16 ja 4WD sprint võistlejaid, kuid napi konkurentsi tõttu neile punkte antud ei ole. Sama seis valitseb veoautode klassis, kus ühe etapi tegi kaasa Birger Rasmussen üksi ning teisel pistis rinda Kristo Laadrega.
G. M. Racing spordiklubi korraldatav võidusõit saab alguse laupäeval kell 12. Mandaatkomisjon alustab võistluskeskuses Misso krossirajal tööd hommikul kell pool üheksa. Rajaga tutvuma pääsevad võistlejad ajavahemikus 9-11. Võistlusrajaga saavad kõik osalejad tutvuda kolm korda.
Hooldusala asub Misso krossirajal, kus pealtvaatajad saavad samuti võistlusautosid uudistada. Lisaks on võistluspäeval hoolduspargis avatud toitlustuspunkt.
Publikule on võistluse jälgimine tasuline. Pääse maksab 25 krooni. Võistluse peakorraldaja Gabriel Müürsepp paneb sõitu jälgima tulevatele inimestele südamele, et käitutaks kultuurselt ning allutaks rajaturvajate korraldustele.
|
|
|
|