Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Venemaa > Vene autokrossil loobusid pooled finalistid võistlemisest |
|
Vene autokrossil loobusid pooled finalistid võistlemisest
Võib ette kujutada Venemaale Rostovisse kogunenud krossisõprade meelepaha, kui oodatud ZILide finaalsõidus tuli rajale vaid 5 autot. Kättemaksuks eelnenule lahutati üks neistki esimestes kurvides varuosadeks.
"Rostovi etapp oli üldse üks suur skandaal," rääkis Venemaa autospordiajakirjanik Vitaly Blinushov. "Korraldajad ei saanud üldse hakkama. Sõitude vaheajad venisid pahatihti tunnini, rada oli täiesti ette valmistamata. Meie etapid kestavad 2-3 päeva, mõned võistlejad viibivad platsil 4 päeva. Sooja oli 30 kraadi, aga terve nädalavahetuse jooksul ei suutnud korraldajad isegi joogivett organiseerida tuli, kanistrid näpus, ise ümberkaudsetest küladest otsimas käia."
Venemaa veoautokrossil on, otse öeldes, halvad ajad. Kui veel paar aastaid tagasi oli ZILide klassis 50 ja GAZ 53l vähemalt 30 võistlejat, siis Rostovisse kogunes esimesena nimetatuid 20 ja GAZ 53 vaid 10. Nii et samal nädalavahetusel toimunud Tapa etapil tegid eestlased GAZ 53 osas idanaabritele juba ära!
"Kümme 53 on meil juba mõnda aega tavaline osalejate hulk," selgitas Blinushov. "Meestel pole raha autode ettevalmistamiseks. Etapp on pahatihti 1000 km kaugusel kodust osalevad vaid kohalikud või kokkuvõttes esikohta püüdvad mehed."
See, mis juhtus aga ZILidega, on paras tragikomöödia. "Poolfinaalis tegid Safonov-senior ja Svechnikov avarii. Safonov jäi seepärast alles kümnendaks ja finaali ei pääsenud. Safonov on meil teatavasti "isake" arvab, et temale on kõik lubatud. Hakkas kohtunike peale karjuma, et ta lükati nimelt rajalt välja jne. Fotode-videote põhjal see nii polnud avarii süüdlaseks oli ta ise."
"Lihtsalt lärmamisega aga asi ei piirdunud," jätkas Blinushov. "Enne finaale ässitas ta kahte oma poega nood mõlemad olid finaali jõudnud konkurentide vastu protesti kirjutama. Meil kehtib juba oma viis aastat selline jabur reegel, et rehvid peavad ühel teljel olema ühesuguse mustriga (venelased kasutavad tagumisel teljel nelja ratast, seega peab olema neli ühesuguse mustriga rehvi toim.). Pika võistluse jooksul aga rehvid purunevad ja asemele pannakse see, mis kaasas. Keegi pole selle reegli täitmist varem reaalselt kontrollinud, kuid nüüd hakkasid Safonovid jonni ajama. Nii polnudki viiel mehel mõtet starti minna ees oodanuks diskvalifitseerimine ja punktidest täielikult ilmajäämine. Järelejäänud konkurendid lammutasid kättemaksuks Stanislav Safonovi ZILi varuosadeks ootamatu äkkpidurdus sirgel ja palju seal ikka vaja oli."
Skandaalse sõidu võitis Mihail Kostrukov, edestades Aleksandr Kostrukovi ning Sergei Safonov juuniorit, kelle autost konkurendid siiski jagu ei saanud.
GAZ 53l olid poodiumi kõrgeimail astmeil kaks Krotovit Sergei ja Aleksandr. Kolmanda koha saavutas Anatoli Zelepukin. Eesti krossisõpradele tuttav Valeri Dronov Rostovis ei võistelnud Rjazani arvukast veokameeste kambast võttis pika teekonna ette üldse ainult kaks ZILi.
|
|
|
|