Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Erik Raudsepp
17. mai 2010 16:23
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
 Foto: Kristiina Seero

Superkrossi etapil Audrus osales ligi 40 sõitjat

Pühapäeval, 16. mail peeti Pärnumaal Audru ringrajal superkrossi karikavõistluste järjekordne, arvult viies etapp. Võistlusel osales kokku 37 osavõtjat, neist 12 tegi sõidu kaasa vabaklassis.

Vabaklassis oli seejuures korraga rajal kaksteist masinat ja ka teistes klassides oli konkurents üsna tihe. Võistlusele oli registreerunud 40 sõitjat ning korraldajad lootsid veel lisa, kuid näiteks super 1600 klassi valitsev Eesti meister Roland Feodorov jäi kõrvale, kuna tema autol ilmnesid eelmisel päeval tehnilised probleemid.

Sellest hoolimata oli tegu põneva võidusõiduga, kuhu lisas pinget pööratud stardijärjestus teises sõidus. Teises finaalsõitude voorus äikesehoos järsult muutunud ilmaolud rikastasid sõitjate kogemustepagasit ja pakkusid oma ootamatustega elevust "vihmakindlale" publikule.

Võistluspäev ringrajal algas päikesepaistega ja parima stardikoha heitluses käis väga tihe rebimine. 2WD vabaklassis mahtus kolme kiireima sportlase tulemus kõigest kahe kümnendiksekundi sisse. Tulemusega 1:04,3 oli kiireim Lada Samaral võistlev Erko Eriste, talle järgnesid Martin Seppam ja Silver Havamaa.

Noorteklassi ajasõidu võitja Karl Raudsepp oli Toyota Yarisel kihutavast Steven Puustist samuti vaid 0,2 sekundit kiirem. Lada klassi ajasõidu võitja Kevo Kärp edestas teise koha saanud Kalmer Vahti aga vaid ühe kümnendikuga. 2WD klassi ajasõidu võitjal Lauri Tellingul õnnestus enda paremust näidata 0,4 sekundilise paremusega. Väiksel ringil krossiklassis sai ajasõidus kiireima ringi kirja Havamaa.

2WD vabaklassis osales võistlustel kaksteist autosportlast. Publiku rõõmuks toodi stardirivvi väga erinevaid võistlusautosid. Näiteks Kalle Küti Honda Integra Type-R, Silver Havamaa Honda Civic Type-R, Martin Seppami Volkswagen Golf ja Erko Eriste Lada Samara. Ehkki publik kippus panust tegema stardis olnud arvukatele BMW 325-le, ei pääsenud BMW pilootidest kiireim olnud Indrek Nilson sel etapil kordagi liidreid ohustama.

Kuival rajal peetud esimese sõidu võitjaks õnnestus tulla Lada Samaral sõitnud Eristel, edestades turvalise edumaaga nii Havamaad kui Seppamit. Teise sõidu start anti pööratud järjestuses – esimese sõidu võitja startis kuuendalt ja kuuenda koha saanud esimeselt positsioonilt, seitsmes kaheteistkümnendalt ja vastupidi. Võitjas ei olnud sel korral kahtlustki – esikohalt startinud Seppam võitis mäekõrguse eduga teisele positsioonile lahingut pidanud Havamaa ja Eriste ees.

Etapil säraski teistest eredamalt Martin Seppam. 17. mail oma sünnipäeva tähistanud noor autosportlane võttis 2WD vabaklassis võidu ja oli kiireim ka superfinaalis. Seega tegi noormees endale väärika sünnipäevakingituse.

2WD klassis võitis ajasõidu ja mõlemad finaalsõidud Lauri Telling. Tõenäoliselt oleks 2WD klassi esikolmiku kohtade jagamisse jõuliselt sekkunud ka kõigest 13-aastane Janno Ligur - õnnestus ju temal näidata pealtnäha üsna krossiseades autoga ajasõidu kolmandat aega ja sõita esimeses finaalis veatult, kuid noormees oli sel korral sunnitud katkestama tehniliste probleemide tõttu. Kokkuvõttes sai teise koha Kaido Orav, Ivo Ibrus platseerus kolmandale kohale.

Noorteklassis võitis ajasõidu Karl Raudsepp, kes oli kiireim ka esimeses finaalis. Vihmahoog muutis rajaolusid aga kardinaalselt ja nii erines teise sõidu tulemus esimese sõidu omast 6. kohalt startinud Raudsepa jaoks nagu öö ja päev.

Märjal rajal tuli kõige paremini toime Toyota Yarisel sõitnud Steven Puust, võttes teisest finaalist Enar-Klaus Kunmani ees veenva eduga võidu. Klassi üldliidril Kairo Kallasel õnnestus tulla teises finaalis kolmandale kohale. Raudsepp lõpetas teise sõidu alles neljandana, mis andis kokkuvõttes Puusti ja Kunmani järel kolmanda koha.

Superfinaalis oli stardis neli võistlejat. Ehkki Seppami võit oli Eriste katkestamise järel suhteliselt ootuspärane, suutis Lada klassi kiireim Kalmer Vaht Seppami rünnakuid mitme ringi jooksul tõrjuda. Finišilipu langedes oli Indrek Nilson Seppami järel teine ja Vaht kolmas.

Lada klassis oli ajasõidus Kalmer Vahti ees kiirem küll Kevo Kärp, kuid finaalides suutis Vaht enda vääratust parandada. Vahtil õnnestus mõlemad finaalid veenva eduga võita. Teise koha saavutas Kevo Kärp ja kolmandaks tuli Gert Ilves.

Sel aastal on ringrajaetappideks elu kutsutud ka nn krossiklass, et pakkuda võimalust osaleda ka krossiseades autodel. Krossiklassi stardis olnud seitsmest võistlejast võidutses Kalle Kütt, kellele järgnes Silver Havamaa. Kolmanda koha sai Peeter Peek.
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia