Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Sander Pärn asub Talsis Nissaniga klassivõitu jahtima |
|
Sander Pärn asub Talsis Nissaniga klassivõitu jahtima
Nädalavahetusel Lätis toimuval Talsi rallil osalevad Sander Pärn ja Ken Järveoja Arvo Ojapervelt renditava autoga Nissan Almera kitcar, millega nad said esimese sõidukogemuse pühapäevasel treeningul.
"Tegelikult tahtsime Lätti minna sama kollase Renault Clioga, millega talvel sõitsime, mis on teatavasti Kanepi ralligaraažist lätlaste käest, aga seekord lähevad lätlased ise sellega sõitma," põhjendas Sander Pärn autovalikut. "Siis hakkasime uurima, et tahaks ikka minna ja mis variandid on. Arvo Ojaperv pakkus Nissanit ja saime kokkuleppele, et ta on nõus oma autot andma."
OK TSK ridades Talsi rallil osalev noor piloot märkis, et Nissan on tema kasutuses olnud senistest võistlusautodest võimsam. "Auto on väga võimas," kinnitas ta. "See tundub väga tugev ja stabiilne tee peal. Arvan, et kui sina-peale saada, on sellega võimalik päris kiiresti sõita. Oluliselt kiiremini, kui minu endise Citroen C2-ga."
Harjumaal toimunud treeningul läbisid Sander Pärn ja Ken Järveoja sellega ligi 5 km pikkusel testirajal ligikaudu poolsada kilomeetrit. "Auto ei olnud minu järgi seades - mulle ei meeldinud, hästi jäik oli minu jaoks. Tegime pehmemaks. Tunnistan, et sellega sõitmine vajab harjumist," märkis Pärn, kinnitades, et enne võistlust ta 2-liitrise mootorimahuga kaherattaveolise kitcar-iga rohkem kohaneda ei saa.
"Peaks olema vastupidav ja kiire auto," avaldas ta arvamust, lisades lootusrikkalt, et eesmärgiks Talsis toimuval võidusõidul saab olema 2WD klassi esikoht. "Tahaks ikka ära võita seda 2WD klassi. Trennis ma sellist kiirust vist ei saavutanud, et seal ära võita. Kõige tähtsam on auto finišisse tuua. Arvan, et samm-sammult lisan kiirust, vastavalt tundele. Praegu ma end täiesti kindlalt ei tundnud, sest auto on väga võõras."
Kaardilugeja Ken Järveoja sõnul sõltub tulemus suurel määral sellest, kui kiiresti nad võistlusel sõidukiga kohanevad. "Oleks palju tahta, et Sander sellega poolesaja kilomeetri jooksul väga sina-peale oleks saanud. Siiski usun, et kui tunne on hea, tuleb rallil ikka kohe panema hakata. Liigseid riske me ei võta, aga kui Sandril on kohe stardist rütm hea, taktikaga midagi pistmist ei tule."
Järveoja lisas, et nii võimsa auto puhul mängib olulist rolli seadistus, mida treeningul piloodi soovikohaselt muudeti. Lisaks katsetasid nad erinevaid rehve. "Esimesed 4 ringi sõitsime nö laia rehviga. Kõik tundus OK. Siis mõtlesime, et proovime "kitsast" ka ette ja asi läks ikka tunduvalt paremaks. Sekund kilomeetri peale parandasime aega."
Kuula Sander Pärna kommentaari (mp3)
|
|
|
|