Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > IRC-sarja kandidaatralli alguseni on jäänud 100 päeva |
|
IRC-sarja kandidaatralli alguseni on jäänud 100 päeva
16. juulil saab Otepäält alguse uus rallivõistlus "Rally Estonia", mille ligikaudu 450 kilomeetri pikkune võistlustrass kulgeb Lõuna-Eesti kruusateedel ning mille üks katsetest sõidetakse Eesti - Läti piirilinnas Valgas.
Üle aastate peetakse tänavu Eestis taas "Estonia ralli" nime kandev autospordivõistlus, mille idee initsiaatorid ja peakorraldajad on rallispordiga tihedalt seotud Urmo Aava ja Silver Kütt. Nende hinnangul ei toimu vabariigis peale Saaremaa ralli teisi kõrgetasemelisi suuri rallisid, mis pälviksid rahvusvahelist tähelepanu ja seetõttu otsustati ühiselt suurejoonelist võistlust organiseerima asuda.
"Ideest omavahelise kokkuleppeni läks kaks päeva," ütleb Kütt, kelle sõnul on uue võistluse üks eesmärkidest leida kõlapinda nii kohalikus kui ka välismeedias. "Suusatamine ju on Eestis populaarne, miks ei võiks ralli olla? Meie siht on tekitada pressi huvi rallispordi vastu ja saada rohkem toetajate tähelepanu. Muidu pole võimalik selliseid üritusi ka kvaliteetselt korraldada. Teisalt oleks see ralli Eestile turismi mõttes heaks reklaamiks."
Kõrgeimaks eesmärgiks on seatud ralli läbiviimine parimal võimalikul tasemel. Silver Kütt ei salga, et võistlus tahetakse korralduslikult sellisele tasemele tõsta, et oleks edaspidi võimalus IRC-etapi korraldamist taotleda.
"Täna siin regioonis on selline etapp puudu," tõdeb ta. "IRC-sarja etappi minu teada ka Venemaal rohkem ei korraldata." 16.-18. juulil toimuval Estonia-nimelisel rallil viibivad seetõttu kohal vastavad vaatlejad, et anda hinnang, kas võistlus saab lähiaastail IRC-sarja etapi staatuse. "Oleme täna selle ralliga planeerinud 3-aastast traditsiooni," valgustab Kütt telgitaguseid.
Kuigi rallikorraldajad kaalusid ralli võimalikku lülitamist ka Euroopa meistrisarja arvestusse, ei ole nende hinnangul sealsete võistlejate tase nii kõrge ning seetõttu tundub kontinentidevahelise rallisarja osavõistluse staatuse saamine ahvatlevam. "Head võistlejad toovad pealtvaatajad ja rohkearvuline publik tekitab omakorda sponsorite huvi," selgitab Kütt. "Üritame leida võimalikult palju toetajaid, sest ilma on keeruline toime tulla."
Soome energiajoogi Mad-Croc toel korraldatava autoralli kiiruskatsed ning ajakava on suuresti paigas. Kuni 5 miljoni kroonise eelarvega ralli edukaks läbiviimiseks jätkatakse koostöövõimaluste otsimist toetajate ja partneritega ning tegeletakse muude ralliga seotud programmide ettevalmistamisega.
Lõuna-Eestis suuremalt jaolt kruusakattega teedel peetaval kolmepäevasel rallil on kavas 12 kiiruskatset üldpikkusega ligi 188 kilomeetrit. Üks kahekilomeetrine asfaldikatse sõidetakse osaliselt ka Läti Vabariigi territooriumil, kui see läbib Valga sõsarlinna Valkat. Võistluskeskus ja hooldeala saavad asuma Otepääl. "Otepää on selleks hea koht. Seal valmib uus jalgpallistaadion ja tehakse kõik ilusti korda," põhjendab Silver Kütt rallikeskuse valikut.
"Loodetavasti saab rallil olema esinduslik startijate rivi," avaldab Silver Kütt arvamust. Tema sõnul on läbirääkimisi peetud mitmete nimekate rallisõitjatega. "Loodetavasti on tulemas vähemalt üks tegevsõitja MM-sarjast. IRC-sõitjaist võib rajale oodata neid, kes osalevad sel hooajal vaid valitud etappidel, kuna nüüdseks on selgunud, Portugalis samal ajal IRC etapp ära ei jää ja "punktisõitjad" seetõttu Eestisse tulla ei saa."
|
|
|
|