Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Saverna jäärajal võidutses pühapäeval Antti Kangro |
|
Saverna jäärajal võidutses pühapäeval Antti Kangro
Valgjärve vallas peetud jäärajavõistlusel "Lõuna-Eesti jää 2010" osutus kiireimaks Antti Kangro. Rain Rannala sõnas muigamisi, et võit läks konkurendile tema kollase auto tõttu: "Kollane on kevade värv."
4WD piik klassis esikoha saavutanud Antti Kangro tõdes, et tema roolitud Mitsubishi Lancer Evo 7 võistlusel lõpuni vastu ei pidanud.
"Tulemus oli natukene üllatav, kuna esimene voor ei tulnud just päris puhtalt, kuid siiski parim aeg. Teine voor tuli sõidu poolest paremini välja, kui välja arvata stardist minnes eksimus käiguvahetusel. Auto lõpetas töölepingu enne kolmandat vooru. Sinna ei saanudki sõitma minna, kuid aegadest vaadates tundus, et see pole ka hädavajalik," lausus Kangro. "Otsad andis kas pooltelg või differ. Seega koju saime ainult tänu tublidele korraldajatele, kes organiseerisid meile treileri ja viisid meid ära, tuhat tänu neile selle eest!"
Kolmas voor jäi piigiklassis 14. märtsil toimunud võistlusel läbimata veel õige mitmel mehel, sealhulgas klassivõitjaga samal autol võistelnud Avo Kangrol, kes pidi kokkuvõttes leppima seitsmenda kohaga. Teine oli 4WD piik arvestuses Juho Toomik Subarul ning kolmas Aare Pukk, samuti Subarul. Poodiumikohast jäi esimesena ilma Rain Rannala.
"Läksin püüdma kohta kolme hulgas, aga seekord paremat ei suutnud. Väiksemaid sõiduapsakaid tuli ette, kuid liiga jäiga vedrustusega autot oli kohati keeruline põrkamise tõttu ideaaltrajektooril hoida. Rada oli üldiselt väga hea, aga teised olid seekord kiiremad," ütles Rannala, poetades kommentaari ka võitja aadressil: "Antti võitis, kuna ta sõitis kollase autoga."
Antti Kangro märkis, et kodust 100 km kaugusel toimunud võistlusel oli rada suurepärane, kuid tänavarehvidega tal seda kiires tempos läbida ei õnnestunud ning tuli leppida neljanda kohaga Marko Jakobi, Genadi Pedrase ja Juho Toomiku järel. "Tavarehviga mulle sõit ei sobinud, kuid piigiga oli väga hea, sest rajal ei olnud järske tagasipöördeid. Oli palju siduvaid kurve ja laugeid tagasipöördeid. Piikidega 4WD autodele oli võistlustrass vägagi sobilik."
"Rada oli väga libe ning arvatavasti ka libedam, kui järve- või merejää," jätkas Kangro. "See oli hea vaheldus, kuna pinnas ei olnud sile, vaid oli väga huvitava maastiku peal."
Klassis 2WD piik tuli Saverna jäärajal tihedas konkurentsis võitjaks Marko Pärn. Teise tulemusega lõpetas sõidu Lauri Rüga ning kolmas oli Margus Ojaots.
Kui nn piigiklassides sõideti kolm vooru, millest tulemuse moodustasid kaks parimat aega, siis tavarehvidel läbisid võistlejad kaks vooru. See tähendas ühtlasi, et liigsete riskide võtmine ükskõik kummas voorus võis lõpptulemuse korralikult ära rikkuda.
Naiste omavahelises mõõduvõtus jäi peale Kersti Jürgenson, järgnesid Annela Rohejärv ning kolmandana Inger Tuur. Volkswagen Golfiga võistelnud Inger Tuur oli ühtlasi ainus naine, kes tegi võistluse kaasa ka klassis 2WD piik, kus tal tuli leppida seitsmenda kohaga.
Alla 18-aastaste noorte masinaklassis mahtusid poodiumikohtadele kaasvõistlejaist veidi suurema võistluskogemusega Tiveko Veesaar, Erich Unt ning Kasper Koosa.
Esirattaveolistel autodel saavutas enam kui 20 võistleja omavahelises mõõduvõtus klassivõidu Margo Kamla paari sekundilise eduga Marek Kamla ees. Kolmandaks platseerus Ronald Jürgenson. Tagarattaveoliste arvestuses osutus parimaks Rain Lellep.
Võistluse korraldajate poolt enne autasustamist välja loositud tünnisauna võitis esirattaveoliste autode arvestusklassis number 19 all võistelnud Rauno Ojaste.
|
|
|
|