Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Sünnipäevavõistlusel saavutas esikoha Jaana Palmisto |
|
Sünnipäevavõistlusel saavutas esikoha Jaana Palmisto
Pühapäeval, 7. märtsil Põltsamaa lähedal Piiroja krossirajal toimunud autospordiajakirja rally.ee sünnipäeva täpsus-ajasõidul saavutas esikoha Volkswagen Golfil võistelnud Jaana Palmisto.
Varasemale kümnekonnale karikale lisaks viis äsjaselt võistluselt suure kristallkarika koju meestele arvestatavat konkurentsi pakkunud Jaana Palmisto. Raja ääres pealtvaatajailt kuuldud kommentaaride põhjal hinnati tema sõidujoont väga puhtaks, kuid ainsa naisvõistleja edu võti peitus siiski stabiilses sõidus, mis sai võidu puhul otsustavaks.
"Arutasime ja vaatasime eelnevalt minu eelnevaid võistlusi. Selgus, et olen alati stabiilne olnud, kuid ei arvanud, et just täna nii hästi läheb. Ei olnud vaja kiiresti sõita, vaid stabiilselt," lausus Palmisto, kes hindas uut võistlusformaati päris huvitavaks.
Võitja lisas, et muljed omanäoliselt võidusõidult on positiivsed: "Kõik oli OK! Ainult see pani imestama, et võistlejad kohale ei tulnud." Ise lubas ta rajal olla taas järgmisel pühapäeval, kui Piirojal plaanitakse läbi viia jäärajavõistlus. "Stardin ka Simunas 27. märtsil, kui toimub Väike-Maarja karikasarja viimane etapp," märkis viimatinimetatud karikavõistlustel esikohta hoidev Jaana Palmisto.
Maksimaalne lubatud ajalimiit esirattaveoliste autode masinaklassis avavooruks oli kaks minutit ja 15 sekundit. Palmisto aeg mahtus lubatud piiridesse suure varuga. Järgmises sõidus erines tema väljasõidetud aeg esimese sõiduga võrreldes 1,81 sekundit, ent kolmandas voorus kahanes eksimus vaid 0,41 sekundile, mis tõigi talle üldvõidu.
Teise koha saavutas Addinoli ja Hardwicki toetusel peetud võidusõidul Erki Ehvert, kelle Lada Samara käigukast hakkas küll kolmanda sõidu lõpus streikima, kuid teises sõidus eksis mees vaid 1,18 sekundi jagu esimeses voorus välja sõidetud ajast ning kindlustas endale sellega kokkuvõttes teise koha.
Paar aastat tagasi Venemaalt soetatud tibukollane Lada ei istuvat võimsa sissepritsega mootori ning omapärase diferentsiaali tõttu jäärajale just kõige paremini, ent päris täpset aega kannatas sellega välja sõita ometi.
Kolmanda tulemuse sai kirja võistluse noorim osaleja Alvar Kuusik. 15-aastane autosportlane pakkus tõelist vaatemängu ka publikule, läbides viimases voorus ühe kurvi kahel rattal. "Natuke lõikasin ja vall viskas kohe kahele rattale. Vaatasin maa lähenemist küljeaknast. Kui auto juba kahel rattal oli, proovisin vastu keerata. Ma ei tea, kas jõudsin või oli lihtsalt õnne," kommenteeris 21. korda autospordivõistluselt karikaga lahkunud noormees.
Üsna hea tulemus tuli Kuusikule endale meeldiva boonusena, kuna temagi rajal stopperit ei kasutanud. "Panin umbes! Seal oli kõigil võimalus, kuna kiirus ei olnud väga oluline. Kolmas koht tuli kerge üllatusena," ütles Volkswagen Golfil võistelnud Põltsamaa valla võistleja, kes võttis taktikalise kavaluse appi juba avavoorus. "Esimeses voorus oli tähtis mitte väga pingutada, kuna rada läheb järgmistes alati järjest libedamaks. Teises voorus tuli juba võtta, mis võtta annab. Väga huvitav võistlus oli."
Sõit teenis kiidusõnu ka Sten Karuksilt, kes osales võistlusel tagarattaveolise Žiguliga. "Võistluse korraldus oli väga hea. Pole kunagi sellises formaadis võistlusel osalenud, aga mulle meeldis," märkis ta. Enda sõidu keeras noormees aga untsu, kuna hulgem kogemusi on tal esirattaveolise auto juhtimisel.
"Võistlusauto on alles hooajaks ette valmistamisel. Teisel autol, millega jäärada sõitsin, läks viimasel võistusel käigukast puruks. Kuna tahtsin kindlasti võistelda, pidin sõitma selle tagaveolise null-kuuega. Teises voorus tegin pirueti, kuna olen harjunud "esisillaga" sõitma. Andsin gaasi liiga palju," ütles Karuks.
Silmailu pakkusid pühapäevasel võistlusel ka tantsutudrukud, kelle etteaste teenis pealtvaatajailt tubli aplausi.
Vaata võistlusest fotosid
|
|
|
|