Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Piiroja lumerada
"Autospordiajakirja rally.ee sünnipäeva täpsus-ajasõit"
pühapäeval, 7. märtsil 2010. a
Piiroja krossiraja territooriumil
Kooskõlastatud EAL Rallikrossi komitees
Registreeritud EAL-s nr 3/J
I peatükk
PROGRAMM
Esmaspäeval, 15. veebruaril 2010. a kell 12.00 avaldatakse võistlusjuhend, algab osavõtjate eelregistreerimine
Reedel, 5. märtsil 2010. a kell 18.00 lõpeb osavõtjate eelregistreerimine
Laupäeval, 6. märtsil 2010. a kell 12.00 avaldatakse osavõtjate nimekiri
Pühapäeval, 7. märtsil 2010. a:
09.00-11.30 - registreerimine, dokumentide kontroll
09.30-11.30 - võistlusautode tehniline kontroll
10.30-11.30 - võistlusrajaga tutvumine
11.30 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
11.45 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
12.00 - esimese võistlussõidu start
II peatükk
Art. 1 Korraldaja
1.1. Võistluse korraldavad:
MTÜ Rapla Kardirada
Põltsamaa Tehnikaspordiklubi
rally.ee autospordiajakiri
1.2. Ametnikud
Võistluse juht: Tiit Soa (II kat), tel (+372) 55 646 392
Võistluse sekretär: Kaido Saul, tel (+372) 56 496 080
Ohutusülem: Kaido Soolepp, tel (+372) 52 79 964
Rajameister: Rando Aav, tel (+372) 50 23 642
Peaajamõõtja: Arne Ilves (III kat), tel (+372) 51 01 624
Tehnilise komisjoni esimees: Karmo Uusmaa (II kat), tel (+372) 51 33 654
EAL ERK ohutusvaatleja: Hillar Kalam, tel (+372) 50 26 020
III peatükk
Art. 2 Määrang
2.1. Võistluse korraldatakse vastavuses:
- FIA spordikoodeksi ja selle lisadega
- EAL kiirusalade võistlusmäärusega
- võistlusjuhendiga
2.2. Võistlusjuhend on avaldatud esmaspäeval, 15. veebruaril 2010. a.
2.3. Võistlusjuhend on registreeritud Eesti Autospordi Liidus nr 3/J.
Art. 3 Võistlusrada
3.1. Võistlusrada
Võistlus toimub Piiroja krossiraja territooriumil (Põltsamaa lähistel).
3.2. Võistlustrassi iseloomustus
Pikkus: kuni 1500 m
Minimaalne laius: 5 m
Maksimaalne laius: 20 m
Pinnas: jää, lumi, külmunud kruus
Raja servad tähistatud.
Art. 4 Ajakava
4.1. Võistluse ajakava
Pühapäev, 7. märts 2010. a:
09.00-11.30 - registreerimine, dokumentide kontroll
09.30-11.30 - võistlusautode tehniline kontroll
10.30-11.30 - võistlusrajaga tutvumine
11.30 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
11.45 - avaldatakse stardinimekiri ametlikul teadetetahvlil
12.00 - esimese võistlussõidu start
Autasustamine pärast võistlussõitude lõppu.
4.2. Võistluse ajakava, stardinimekiri, rajaskeem ja võistlusjuhend koos lisadega avaldatakse võistluse ametlikul teadetetahvlil hooldealas.
Art. 5 Võistlusautod
5.1. Arvestusklassid
5.1.1. klass 1: 4WD
5.1.2. klass 2: 2WD esirattavedu
5.1.3. klass 3: 2WD tagarattavedu
Kõigi klasside võistlejad osalevad ühises arvestuses.
5.2. Võistlusautod
5.2.1. Võistelda lubatakse M1 ja N1 kategooria 2WD ja 4WD kinnise kerega sõiduautodel, sh ASN tehnilise kaardiga sõiduautodel.
5.2.2. Võistlusautodele esitatavad nõuded
5.2.2.1. Autol ei tohi olla avarii või amortisatsiooni tagajärgi, mis võiksid segada sõiduki juhtimist või mõjutada võistluse ohutust.
5.2.2.2. Elektriühendused ja kontaktid peavad olema korrektselt ühendatud ja lühise vältimiseks kinni kaetud (isoleeritud). Aku plussklemm peab olema kaetud.
5.2.2.3. Autol ei tohi olla vedelike lekkeid.
5.2.2.4. Pidurisüsteem peab olema töökorras.
5.2.2.5. Roolisüsteem peab olema algne, automudelile tootja poolt ette nähtud ning töökorras.
5.2.2.6. Autos peab paiknema hõlpsalt kättesaadavas kohas korralikult kinnitatuna vähemalt 1 kg tulekustuti.
5.2.2.7. Auto kõik uksed peavad olema avatavad seest ja väljast.
5.2.8. Auto esiuksed peavad olema algsed. Juhiuksel kohustuslik kasutada originaalpolstrit või katet minimaalse paksusega 1 mm.
5.2.2.9. Esiklaas peab olema E-, e- või DOT-sertifikaadiga ja pragudeta. Küljeaknad võivad olla min 1,2 mm paksusest kokkupainutamisel mittepurunevast plastikust ning peavad olema kinnitatud ainult liimimise ja/või neetimise teel.
5.2.2.10. Valmistajatehase poolt mitte ette nähtud klaasplastist või plastikust keredetailid (laiendid, poritiivad, tagatiib jms) peavad olema korrektselt kere külge kinnitatud ja neil ei tohi olla teravaid servi.
5.2.2.11. Turvavööd peavad olema valmistajatehase poolt ettenähtud või FIA homologeeritud (laiusega min 2,5" ja vähemalt 4-punkti kinnitusega).
5.2.2.12. Juhiiste peab olema valmistajatehase kohane või olema kinnitatud ning vastama rahvakrossi autodele kehtestatud tehnilistele tingimustele.
5.2.2.10. Ohutusstruktuur lubatud, kui see vastab vähemalt FIA lisa J, art. 253 p.1-3 näidatule.
5.2.2.10.1. Alumiiniumist ohutuspuur keelatud.
5.2.2.11. Pukseerimissilmus auto ees ja taga kohustuslik.
5.2.2.12. ASN tehnilist kaarti omavad autod peavad vastama tehnilise kaardile märgitud võistlusklassi tehnilistele tingimustele. Selliste autodega võisteldes peab kasutama võistlusklassis nõutud turvavarustust.
5.2.2.13. Põhjakaitsed, porikaitsed, lisatuled ja kärukonks on lubatud.
5.2.2.14. Raadiosidevahendi kasutamine autos võistlussõidu ajal sidepidamiseks on keelatud.
5.2.2.15. Autoga võistlemiseks ei pea sellele olema vormistatud kehtivat liikluskindlustust ega kehtivat tehnoülevaatust.
5.2.2.16. Võistlussõidu ajal ei tohi autos olla kinnitamata esemeid.
5.2.2.17. Võistlussõidu ajal peab võistleja kandma kinnirihmatud auto- või motokiivrit.
5.2.2.17.1. Kiivril peab olema E-tähistus, DOT-markeering või FIA homologeering (võib olla aegunud).
5.2.2.17.2. Kiiver peab olema puhas, pragudeta ja rebenditeta ning ei tohi olla üle värvitud.
5.2.3. Autod peavad tehniliselt korras ja ohutud nii võistlejaile kui ka pealtvaatajaile.
5.2.4. Tehnilist kontrolli mitte läbinud võistlusautot starti ei lubata.
5.2.5. Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve võib kontrollida kogu võistluse vältel.
5.3. Tingimused rehvidele
5.3.1. Lubatakse kasutada lamell- ja naastrehve.
Naastrehvidel võib kõvasulami läbimõõt olla max 2,5 mm ja väljaulatuva pikkus max 2 mm. Naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
- rehvis, mille velje läbimõõt on kuni 13" 90
- rehvis, mille velje läbimõõt on 14 ja 15" 110
- rehvis, mille velje läbimõõt on enam kui 15" 130
- rehvis, mille velje läbimõõt on 17 ja enam 150
5.4. Korraldaja väljastab igale võistlejale võistlusnumbri.
Art. 6 Osavõtjad
6.1. Võistlejad peavad mandaadis esitama:
6.1.1. täidetud ja allkirjastatud osavõtuavalduse
6.1.2. sõiduki kasutusõigust tõendava dokumendi (vajadusel)
6.1.3. tehnilise kaardi (ASN tehnilise kaardiga sportautodel)
6.1.4. vanema või eestkostja kirjaliku loa võistlusel osalemiseks (kuni 18 a vanused noored)
6.1.5. juhiloa (üle 18-aastased võistlejad)
6.1.6. sõiduki registreerimistunnistuse (vajadusel)
6.2. Võistlejate sõiduvarustuse vastavust FIA ja EAL määrustikele kontrollitakse tehnilise ülevaatuse käigus.
6.3. EAL loal on lubatud välisriikide litsentsiomanike osalemine.
6.4. Ühel autol võib võistelda kolm võistlejat.
6.5. Kui võistlusautoga osaleb kaks või enam võistlejat, tohib võistlussõidu ajal olla nähtaval ainult õige võistlusnumber. Rikkumisel rahatrahv 500 kr.
6.6. Võistlussõidu ajal võib autos viibida ainult selle juht. Rikkumisel võistluselt eemaldamine.
6.7. Starti lubatakse kuni 120 võistlusele registreerunud osavõtjat.
Art. 7 Eelregistreerimine
7.1. Eelregistreerimine algab esmaspäeval, 15. veebruaril 2010. a kell 12.00 ja lõpeb reedel, 5. märtsil 2010. a kell 18.00.
7.2. Eelregistreerimine sooritada internetiaadressil www.rally.ee.
Art. 8 Osavõtumaks
8.1. Osavõtumaks 500 krooni.
8.2. Osavõtumaks tasutakse võistluspäeval mandaadis sularahas.
IV peatükk
Art. 9 Võistluse käik, võistlemise kord, tulemused
9.1. Võistlusrajaga eeltutvumine jalgsi või mootorita sõiduvahendil pühapäeval, 7. märtsil 2010. a kell 10.30-11.30.
9.2. Stardijärjekord vastavalt osavõtjate nimekirjale.
9.2.1. Stardijärjekorra määrab korraldaja, see avaldatakse võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil.
9.2.2. Kõik võistlejad peavad reastuma eelstardi tsoonis vastavalt stardijärjekorrale.
9.3. Stardi-intervalli (30 sekundit või 1 minut) määrab võistluse juht.
9.4. Stardisignaal fooriga.
9.4.1. Stardimärguandeks punaste fooritulede kustumishetk.
9.5. Valestardi puhul tühistatakse võistleja tulemus antud voorus.
9.6. Rajatähise esialgselt kohalt liigutamisel tühistatakse võistleja tulemus antud voorus.
9.7. STOP-märgi juures peatumise eiramist karistatakse 1. korral rahalise trahviga 500 kr. Teistkordsel rikkumisel võistleja tulemus tühistatakse.
9.8. Igas voorus fikseeritakse distantsi läbimise aeg 0,01 sekundilise täpsusega. Ajavõtt toimub digitaalse mõõtesüsteemiga.
9.9. Võistleja peatumine rajal võistlussõidu ajal toob kaasa võistleja diskvalifitseerimise antud voorus.
9.10. Võistlussõidud
9.10.1. Toimub kolm sõiduvooru, millest tulemuse moodustamisel on aluseks esimeses voorus sõidetud aeg.
9.10.2. Maksimumaeg
9.10.2.1. Iga vooru läbimiseks kehtestab korraldaja maksimumaja, mis avaldatakse võistlusjuhendi 2 lisana võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil.
9.10.2.2. Maksimumaeg võistlejale raja läbimiseks määratakse vastavalt auto veoskeemile (VJ p 5.1.).
9.10.2.3. Võistleja tulemus voorus tühistatakse, kui võistleja läbib raja korraldaja poolt määratud maksimumajast aeglasemalt.
9.10.3. Kui võistleja tulemus I voorus kuulub valestardi, raja vale läbimise, maksimumaja ületamise vms võistlusjuhendis toodud põhjuse tõttu tühistamisele, võistleja II ega III voorus startida ei saa.
9.10.4. Võistleja tulemus selgub esimeses voorus saadud aja võrdlemisel edasistes voorudes sõidetud aegadega selliselt, et väiksem ajaline erinevus, võrreldes esimeses voorus saadud ajaga, moodustab lõppresultaadi.
9.10.5. Tulemuse saamiseks võrreldakse võistleja II vooru aega ja III vooru aega, neist valitakse I vooru ajale sarnaseim, misjärel selgub ajaline erinevus I vooruga võrrelduna. I ja II või I ja III vooru ajaerinevus (vahe) on võistleja resultaat. Võistlustulemuse metoodika vt VJ lisa 1.
9.10.6. Võrdse tulemuse korral vaadeldakse võistlejal II ja III voorus sõidetud aja erinevust. Eelistatakse võistlejat, kelle aegade erinevus vastavates voorudes on minimaalsem. Kui võistlejate tulemused osutuvad ajavõrdlusel identseks, korraldatakse neile lisavoor ja võrreldakse seal sõidetud aega I vooru ajaga võistlejate puhul eraldi.
9.11. Kõik tulemused vastavalt finišiprotokollile.
Art. 10 Autasustamine
10.1. Kolme paremat võistlejat (klasside 1-3 ühisarvestuses) autasustatakse karika ja rahaliste auhindadega.
10.2. Võistlus on avatud lisaauhindadele.
V peatükk
Art 11. Lisasätted
11.1. Korraldaja jätab endale õiguse teha mõjuvatel põhjustel muudatusi võistluse toimumise ajas, kohas, ajakavas ja võistluse käigus.
11.2. Võistlejad peavad järgima kohtunike korraldusi kogu võistluse jooksul.
11.3. Hooldusalal ja mahasõiduteel on lubatud suurim kiirus 10 km/h, selle eiramine on karistatav. Rikkumisel rahatrahv 500 kr.
11.4. Võistluse ajal võistlusautoga võistlusalast väljaminek keelatud. Rikkumisel rahatrahv 500 kr.
11.5. Võistlusjuhendis määratlemata küsimused lahendab võistluse juht kohapeal.
11.6. Võistlusalal, milleks loetakse Piiroja krossiraja territooriumi, tuleb alluda võistluse juhi ja tema poolt volitatud isikute korraldustele. Võistluse territooriumile lubatakse ainult võistlejate ja korraldajate autosid.
Art. 12 Vastutus
12.1. Võistluse korraldaja ja Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
LISA 1
Tulemuste arvutamise metoodika
Tulemuse arvutamise näide 1:
I vooru läbis võistleja ajaga 03:00,00; II vooru ajaga 03:08,80 ja III vooru ajaga 03:02,00.
Aja arvutamisel võetakse aluseks I vooru tulemus ja võrreldakse seda II ja III vooru ajaga. Antud juhul selgub võistleja tulemus matemaatilise tehte järel lahutatuna III vooru ajast, kui ajaliselt sarnasemast ehk tulemuseks on aegade vahe 2 sekundit.
Tulemuse arvutamise näide 2:
Maksimumaeg on 05:00,00. I vooru läbib võistleja ajaga 06:00,00, millega ületati etteantud maksimumaeg vooru läbimiseks ning võistleja ei saa osaleda II ega III voorus.
Tulemuse arvutamise näide 3:
I vooru läbib võistleja ajaga 03:00,00; II vooru ajaga 03:08,80 ja III vooru katkestab.
Aja arvutamisel võetakse aluseks I vooru tulemus ja võrreldakse seda II vooru ajaga. Antud juhul selgub võistleja tulemus matemaatilise tehte järel võrrelduna I vooru aega II vooru ajaga. Tulemuseks on aegade vahe 8,80 sekundit.
Tulemuse arvutamise näide 4:
I vooru läbib võistleja ajaga 03:00,00; II vooru ajaga 03:00,00 ja III vooru ajaga 03:00,00.
Antud juhul on aegade vahe 0,00 sekundit ehk ühtlasi parim võimalik.
Tulemuse arvutamise näide 5:
Võistleja 1 läbis 1 vooru ajaga 03:00,00; II vooru ajaga 03:04,00 ja III vooru ajaga 03:05,00.
Võistleja tulemuseks on aegade vahe 4,00 sekundit.
Võistleja 2 läbis 1 vooru ajaga 03:00,00; II vooru ajaga 03:09,00 ja III vooru ajaga 03:04,00.
Võistleja tulemuseks on aegade vahe 4,00 sekundit.
Võrdse aja korral, milleks on 4,0 sekundit, vaadeldakse kummagi võistleja puhul nende II ja III vooru ajaerinevusi. Võidab stabiilsemalt sõitnud võistleja 1, kelle II ja III vooru vahe on 1 sekund.
Tulemuse arvutamise näide 6:
Võistleja 1 läbis I vooru ajaga 03:00,00; II vooru ajaga 03:02,00 ja III vooru ajaga 03:02,00.
Võistleja tulemuseks on aegade vahe 2,00 sekundit.
Võistleja 2 läbis I vooru ajaga 04:00,00; II vooru ajaga 03:58,00 ja III vooru ajaga 03:58,00.
Võistleja tulemuseks on aegade vahe 2,00 sekundit.
Võrdse aja korral, milleks on 2,0 sekundit, osalevad mõlemad võistlejad IV voorus, kus 1 võistleja saab aja 03:06,00 ja 2 võistleja 04:05,99. Võidab 2 võistleja, kuna ajavahe võrrelduna tema poolt I voorus sõidetud ajaga on väiksem.
|
|
|
|