Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Võrumaa mees Rein Kõiv plaanib ehitada bagikrossiraja |
|
Võrumaa mees Rein Kõiv plaanib ehitada bagikrossiraja
Võrumaal Mõniste vallas elav Rein Kõiv plaanib oma 28 hektarilisele maalahmakale ehitada tänapäevastele nõuetele vastava krossiraja. Paar aastat meeles mõlkunud idee realiseerimiseks vajab ta aga abi.
Saru küla mees Rein Kõiv ütleb, et plaane on erinevaid, kuid need on siiani suuresti vaid ideetasandil, sest puuduvad vastavad teadmised ning asjaajamine takerdub pahatihti bürokraatiasse.
Kõiv sõnab, et praegu on raja ehitus tume tulevik, kuid mitte pelgalt fantaasia. Ta lausub, et on üsna tõsiselt selle üle poole miljoni krooni neelava projekti peale mõelnud ja pühendunud, kuid kõige keerulisem on alustada, kuna puuduvad küllaldased teadmised.
"Kõigepealt oleks vaja teada nõudeid, millele peab rada vastama. Kui ehitaksime raja laiusega 10 meetrit, aga hiljem selguks, et peab olema 15 meetrit, oleks pahasti," ütleb ta ja rõhutab, et nõuetekohase treeningraja ehitamine on kavas ohutuse tagamise tõttu. "Olen infot küsinud Eesti Autospordi Liidust, otsinud internetist, kuid seni olen teadmatuses."
Ta jätkab: "Kontaktide leidmine on teine mure. Kuna ma ise inglise keelt ei valda ja see on null, oskab ehk keegi teadjam juhendada, kuhu ja kelle poole pöörduda."
"Huvisid ei tohiks maha matta ja meil on tõsine plaan seda ala arendada," väidab Rein Kõiv, kes raja ehitamise idee jutuga käis ka ligidal asuva Matsi krossiraja haldaja Silver Tammemägi jutul. "Tema jääb veokameheks ja pole seetõttu asjast huvitatud."
Oma lugu rääkima soostus Kõiv aga põhjusel, et hiljuti ilmus rally.ee autospordiajakirjas artikkel division 4 sõidubagidest. See on võistlusmasin, milline talle endale kõige enam huvi pakub, eeskätt põhjusel, et poeg tahaks alaga tõsisemalt tegeleda. "Raja idee on ka tegelikult poisilt. Temaga käisime autokrosse vaatamas ja siis ta tahtis hirmsasti endale bagi. 12-aastaselt meeldis talle veobagi, aga nii noorelt sellise masina peale minna oleks liig. Division 3 bagi olnuks samuti liiga ränk. Siis sai soetatud "sapikabagi", millele läks Žiguli mootor peale," räägib Kõiv, kelle sõnul kasvas just sealt välja idee division 4 klassi võistlusbagi muretsemiseks.
"Lätlased tegelevad võistlusbagidega Euroopa tasemel, olen ka sealtkaudu uurinud. Niipalju arengut on, et Janis Boksilt saab esimene division 3 bagiauto PRIA toetusega soetatud. Algul tahtsime Portugalist otse saada, kuid kontakti võtmine osutus arvatust tülikamaks," räägib Kõiv. 14 520 eurot maksvat võistlusmasinat tal veel käega katsuda ei ole, kuid lootus selleks on: "99 protsendilise kindlusega saame. Selgub orienteeruvalt 20-ndaks kuupäevaks, siis on PRIA otsus käes."
600 cm³ mootorimahuga sõidubagi võiks Rein Kõivu hinnangul hakata lähitulevikus Balti regioonis populaarsust koguma, liiatigi on varasemaid kogemusi seda tüüpi sõiduvahendiga eestlasel Maido Ruusmannil, kes B600 klassis Euroopas võistelnud. "Eestis puudub seni see võistlusklass, kuigi võiks olla," arvab Kõiv.
"See on uus asi. Kui saaks kuidagi alguse tehtud, läheks edasi juba libedamalt. Raja ehitamisel tuleb muidugi finantsi probleem, aga proovime EAS-ist raha saada," lisab Mõniste valla poiste autospordihuvi kasvatada sooviv mees. "Praegu on kõige olulisem saada teadmistepõhist abi," esitab ta palve kõigile, kes vastavasisulist teavet omavad või teavad, kellelt informatsiooni saaks.
|
|
|
|