Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Veokamehed alustasid krossihooaega Viitinas
Laupäeval peeti Võrumaal Viitinas veoautode ja veobagide Eesti meistrivõistluste esimene etapp autokrossis. Lisaks võttis jäisel rajal omavahel mõõtu kolm meest sõiduautodel.
Võistluspäev algas GAZ 51 veobagide sõiduga, kus paraku oli ainsaks osalejaks Igor Kelk. Pikalt mees "paarutada" ei saanud, kuna kolmandal ringil sõitis ta hange.
GAZ 53 mootoriga veobagide täielikul puudumisel pidi Kelk päris üksi ette võtma ka 10-ringilise finaalsõidu. "Sõidan niikaua, kuni külm hakkab," lubas Kelk muigvelsui enne demonstratsioonsõiduks kujunenud täiendavat rajaläbimist.
Märksa konkurentsitihedamaks kujunesid veoautode võistlussõidud. Võistlusklassis GAZ 51 / GAZ 52 lõpetas esimese poolfinaalsõidu parimal positsioonil viimati 2007. aastal autokrossil veokarooli keeranud Ott Kevvai. "Kuna võistlus toimus põhimõtteliselt kodus, siis mõtlesin osaleda," põhjendas ta. Mullune Eesti meister Indrek Järvpõld oli teine ja 2009. aastal hõbemedalini jõudnud Marko Tiinas kolmas.
Teises poolfinaalis Kevvail enam nii hästi ei läinud. Järvpõld jättis konkurendid selja taha. Tõeline madin teise koha nimel käis Marko Tiinase ja talle järgnenud Ott Kevvai vahel. Finiši-eelses kurvis pääses Kevvai konkurendile kõrvale, kuid teise kohaga lõpetas siiski sõidu ülinapi eduga Tiinas.
Tiit Veebel katkestas selle sõidu, valides auto parkimiseks sama lumehange, kuhu esimeses sõidus oli kinni jäänud Taavi Pindis.
Finaalsõidu, kus käis tihe rebimine nii Indrek Järvpõllu, Marko Tiinase, Ott Kevvai kui ka hea stardi teinud Aivar Kenderi vahel, võitis valitsev meister. Tiinasele kuulus teine ning sõidu keskel Kenderist möödunud Kevvaile kolmas koht. Viies oli Tarmo Kuus. Taavi Pindis ja Tiit Veebel lõpetasid otsustava sõidu taaskord lumehanges.
Lumehangedel oli oma sõna sekka öelda ka GAZ 53 klassi sõitudes. Esimeses poolfinaalis jäi hange kinni juba esimesel ringil Erko Sibul ja veidi aega hiljem Raivo Raju. Paari ringi järel kujunes liikuvate autode järjestuses olukord selliseks, et võistlust juhtis Mait Mäesaar, tihedalt kannul vend Mikk Mäesaar. Siis sattus Miku auto sõiduvea tõttu libisemisse ja tegi pirueti, misjärel konkurendid pääsesid mööda.
Sõidu võitis Mait Mäesaar, teine oli Sigmar Tammemägi ja kolmas Vaiko Samm. Nende järel oli neljas valitsev Eesti veoautokrossi meister Argo Allik. Mikk Mäesaar pidi leppima viienda kohaga.
Teises poolfinaalis sai hea stardi Argo Allik, kes kavatses mööduda Sigmar Tammemägi roolitud veokast, lootes mitme auto ja rada ääristanud lumevalli vahele ära mahtuda. Paraku see tal ei õnnestunud. Allik pidi sõidu seetõttu katkestama raja teises kurvis paksu lume sees.
Võistlussõidus, kus kolm paremat olid Mait Mäesaar, Sigmar Tammemägi ja Mikk Mäesaar, oli oma autoga tükk tegemist Vaiko Sammul. Nimelt jäid tema autol pidurid peale.
Finaalsõiduks õnnestus Sammul oma GAZ 53 taas jooksma saada ja otsustav rajaläbimine lõpetada neljanda tulemusega. Parima stardi sai finaalis Sigmar Tammemärgi, kuid paari kurvi järel suutis temast mööduda Mait Mäesaar. Halvasti läks jällegi Allikul, kes tegi spinni ja nii õnnetult, et jäi hange kinni.
Võistlus kulges kuni kuuenda ringini Mait Mäesaare juhtimisel, kuid siis õnnestus Sigmar Tammemägil temast mööduda. Tammemägi suutis omakorda liidrikohta hoida kuni võistluse lõpuni. Mait Mäesaar oli teine ja Mikk Mäesaar kolmas.
|
|
|
|