Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Maila Vaher: Oleksin auto kogemata üle katuse keeranud |
|
Maila Vaher: Oleksin auto kogemata üle katuse keeranud
Ainsa naisvõistlejana tegi Ohekatku jäärajavõistluse kaasa Maila Vaher, kes päev varem oli osalenud ka Võru talverallil. Ühtlasi oli punasel Nissanil sõitnud tütarlaps ainus, kes publikule ärevaid hetki pakkus.
Tublisti üle 20 kraadisele pakasele vaatamata osales pühapäeval Ohekatkus toimunud jäärajavõistlusel paras ports võistlejaid, sealhulgas neli osalejat klassis 4WD piik ning 6 sõitjat klassis 2WD piik. Kaherattaveoliste piikrehvidega varustatud autode arvestuses tegi kaasa ka ainus naisvõistleja Maila Vaher.
"Kuna eile sai kogutud hulk katsekilomeetreid Võru talveralli radadelt ja käsi oli soe, siis läksin suhteliselt rahuliku südamega rajale. Sellele vaatamata oli sõit rabe ja finišikurvis oleksin peaaegu auto valli otsast lisa võttes üle katuse keeranud. Nii kui auto üles viskas, jooksis eelmisel aastal samas kurvis Simmo Arendiga juhtunu silme eest läbi. Õnneks jäid siiski rattad maa poole ja kui algul tundus, et käigukastihoovastikuga midagi juhtus, sain pärast natukest käigukangi testimist siiski võistlust jätkata," kirjeldas ta avavoorus aset leidnud intsidenti.
"Teises ja kolmandas voorus üritasin rahulikumalt sõita ja võistluse lõpetasin 0,15 sekundilise kaotusega Janek Rööbingule neljandal kohal. Vahe Rööbinguga kahaneb iga korraga ja loodetavasti suudan ta järgmisel võistlusel juba selja taha jätta," kommenteeris Maila Vaher.
Klassivõiduni jõudis selles arvestuses Hondal võistelnud Erki Külvi, kelle järel lõpetas sõidu teise kohaga Harri Jõgisalu. Kolmas oli Janek Rööbing, neljas Maila Vaher ja viies võistluse vanim osaleja, 69-aastane Taivo Kuusing.
Raplamaa mehele Taivo Kuusingule anti sõidu korraldajaklubi ja Helmet Palmi poolt austuseks üle võistluse vanimale osalejale mõeldud karikas. Eraldi karika, millega autasustati parimat naisvõistlejat, teenis seevastu välja Maila Vaher.
Kui Vaher suutis kokkuvõttes kirja saada päris korraliku tulemuse, siis ainsana selles klassis pidi sõidu teises voorus pooleli jätma Honda Civicul sõitnud Kristjan Sinik. "Kõik oli väga hea, kiire korraldus ja nii edasi, kuid kahjuks autol purunes kas pooltelg või siis diferentsiaal," selgitas ta. "Hüppe peal vist unustasin gaasi maha lasta ja maandudes enam auto edasi ei vedanud," ütles esmakordselt piikrehvidega autol võidu sõitnud Harjumaa noormees.
Pooltelje purunemise tõttu jäi samas toimunud talvine võistlus mullu viisakalt lõpetamata Helmet Palmil. Äsjasel võistlusel osutus Rapla autosportlane aga kahes masinaklassis püüdmatuks - ta võitis kõik kolm sõiduvooru nii tänavarehvidel kui ka piikrehvidel võisteldes.
Klassis 4WD piik saavutas tema järel teise koha Henri Raide, kolmas oli Uwer Usaiga samal autol võistelnud Hannes Kree. Kree ja Usai kasutuses olnud valge Mitsubishi Lancer sai võistluse jooksul üsna korralikult räsida - kõigepealt purunes esimese stange üks, seejärel üha enam teine nurk. Sõidumõnust seevastu puudu ei jäänud ning nii läbis Kree teises voorus hasarti sattudes kahe ringi asemel neid koguni kolm. "Sattusin liiga hoogu," tunnistas ta.
Klassis 4WD, kus sõideti vaid tavarehvidega varustatud autodel, oli Kree Usai järel kolmas.
Kõige konkurentsitihedamas, esirattaveoliste autode masinaklassis võttis sõiduvõidu Raik-Karl Aarma. Tagarattaveoliste autode arvestuses osutus parimaks Tarvi Triik. Nelja noore omavahelises mõõduvõtus jäi peale Martin Kutser.
|
|
|
|