Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Saaremaa rahvarallil saavutas võidu Ranno Bundsen |
|
Saaremaa rahvarallil saavutas võidu Ranno Bundsen
|
Loe lisaks |
|
|
28. novembril peetud Saaremaa rahvaralli võitsid Subaru Imprezal sõitnud Ranno Bundsen ja Kaarel Sangernebo. Absoluutarvestuse teise kohaga lõpetasid sõidu karikasarja võitjad Rainer Parik ja Renee Reinu.
Rahvaralli karikavõistluste viimast osavõistlust alustas päikesepaistelisel laupäeval Orissaarest kokku 125 ekipaaži Eestist ja Lätist. Finišeeris libedail Saaremaa teedel peetud võidusõidul 103 autot.
Esikoht kuulus rallipaarile Ranno Bundsen - Kaarel Sangernebo, kes võitsid üheksast kavas olnud katsest kaheksa.
"Loomulikult on mul hea meel, et võit tuli," kinnitas Subarut roolinud valgalane, kes pidas kogu ralli vältel võrdlemisi tõsist duelli Rainer Parikuga. "Ta on loomulikult väga kiire, selles ei ole kahtlust. Duell oli hommikupoolikul tihe, kuid pärast lõunat hakkas sõit mulle paremini istuma. Pimedas oli Raineril ehk natuke raskem."
"Tegime ka vigu," jätkas Bundsen. "Ei saa öelda, et oleksime päris ootuspäraselt sõitnud. Oli paar lolli auto väljasuretamist. Kaheksandal katsel läks ka üks rehv puruks. Ei saanudki aru, kuhu pihta. Õnneks pidas katse lõpuni vastu, seal vahetasime ära."
"Rada oli huvitav," kiitis võitja sõidu organisaatoreid. "Tänud korraldajatele! See oli samuti hea, et oli nii palju osalejaid. Olukorra tegi põnevamaks asjaolu, et me ei teadnud lätlaste kiirust. Aimasin, et kiired on Rainer Parik, Helmet Palm, Rain Rannala ja Mihkel Vaidlo."
Teise tulemusega lõpetasid hooaja viimase rahvaralli Rainer Parik - Renee Reinu, kes olid sarja võidu kindlustanud juba enne Saaremaa osavõistlust. Üldarvestuse ja 4WD klassi kolmanda koha saavutasid Rain Rannala - Simmo Nestor, kes kindlustasid endile sellega karikasarjas hooaja kokkuvõttes teise koha.
Välisvõistlejaist osutusid parimaiks Valts Zvaigzne - Ivars Velme. Mitsubishi Lanceril sõitnud lätlased platseerusid kokkuvõttes kuuendale kohale. Kaotasid külalisvõistlejad ralli võitjaile veidi enam kui poolteise minutiga.
2WD-S arvestuses kindlustasid napi paremusega klassivõidu Toomas Vask - Andrus Toom. Teise kohaga leppima pidanud Gert Aasmäe - Teele Sepp jäid neile kokkuvõttes alla vaid 0,2 sekundiga. Ajakadu võitjapaarile põhjendasid sõitjad "rabeda sõiduga" katsete esimesel läbimisel. "Pidurdasime seal liiga maha, kus oli takistus rajal ning kus tegelikult oleks saanud suure hooga läbi sõita," kommenteeris kaardilugeja. Kolmanda tulemuse said 2WD-S klassis kirja Priit Rebane - Ragnar Palm Fordil.
Märksa pingelisemaks kujunes poodiumikohtade jagamine 31 osavõtjaga masinaklassis 2WD-V. Kui Rivo Vähi - Mirko Kaunis suutsid konkurente üsna kindlalt edestada, siis võrdselt 14,9 sekundit kaotasid neile Indrek Haamer - Andres Tammel ning Kristen Kelement - Tanel Kasesalu. Teine ja kolmas koht siiski võrdse aja puhul jagamisele ei läinud, vaid paremusjärjestuse selgitamisel võeti aluseks avakatselt kirja saadud aeg, mis osutus paremaks saarlastel.
Kelement tunnistas, et puudu jäänud 0,1 sekundit, mis andnuks kokkuvõttes kuni 1,6 liitrise mootoritöömahuga autode arvestusklassis teise koha, jäi saamata paljude eksimuste tõttu. "Mitu asja oli - sõitsime põhupalli ja kivisse. Äpardusi oli palju," loetles ta.
Klassivõitja Rivo Vähi ütles, et temal kulges sõit hästi ja ilma suuremate probleemideta. "Tuli paar väikest viga sissea ning pidin tagurdama mõned korrad, aga muidu suuremaid eksimusi ei olnud. Kaardilugejaga klappis ka väga hästi."
"Teed olid väga libedad ja kohati ka kiired, mis mulle meeldis," jätkas Võrumaa autosportlane. "Võita polnud mul plaanis, kuna osavõtjaid oli nii palju ja Saaremaalt pole mul just häid kogemusi. Algul ei uskunud isegi, et võitsime."
Moskvitš-tüüpi autodel asus võistlustulle 19 ekipaaži, neist finišisse ei jõudnud ainsana Marko Eespakk - Mart Bergmann, kelle AZLK 2140 jõudis enne rajalt väljasõitu läbida vaid kolm lisakatset.
Klassivõidu noppisid Ott Nootre - Kristo Paumets. Pjedestaalile mahtusid veel Marko Kukuškin - Elimar Kibus ning Tarmo Remmet - Jarno Talve. Neist esimesed kaotasid seitsmel katsel "mossede" klassis võiduni jõudnud sõitjaile 6,5 ning teised 55 sekundit.
Naiste omavahelise mõõduvõtu võitis koos Karita Kiviga sõitnud Maila Vaher. Teise tulemuse said kirja Sirje Potisepp - Margus Künnap ning kolmanda Liis Küttis - Lauri Küttis.
Ühtlasi olid naised ainsad, kes suutsid tund enne keskpäeva alanud ning pimedas lõppenud võistluse kaasa teha kadudeta. Kõik viis startinut jõudsid ka kohati kitsaste kiviaedade vahel kulgenud katsete läbimise järel finišisse.
Maila Vaher sõnas, et lootused olid ralli eel väga kõrged. "Tahtsin rahvasportlase karjääri klassivõiduga lõpetada. Ka hooaja kokkuvõttes," selgitas ta. "Katseaegadest ja teiste kiirusest polnud mul aimu kuni hoolduseni. Teisel katsel pidin kahjuks tagurdama ja asfaldikatsel sain kirja mitteläbimise. Olin juba väga kurb, kuid muudel katsetel oli piisavalt kiirust, et tagada rallil klassivõit. Olen õnnelik!"
Kuni 18-aastaste noorte klassis saavutasid kindla võidu Tony Võsur - Margus Laanep. Honda Civicul võistelnud favoriidid edestasid lähimaid konkurente enam kui minutiga. Teine koht kuulus klassis J18 Raido Rehepapile ja Imre Randmäele, kolmandad olid Erki Auendorf - Johann Lessuk.
Kuni 21-aastaste noorte arvestuses edestasid klassivõitjad Gert Lombiots - Mihkel Speek lähimaid rivaale samuti veidi rohkem kui minutiga. Järgnevad poodiumikohad noppisid V21 klassis saarlased. Karl Jalakas - Rainer Laipaik olid vastavalt teisel ning Raigo Reimal - Argo Sepp kolmandal kohal.
Fordil võistelnud klassivõitjate edu konkurentide ees kahandas lisaks 50-sekundiline ajakaristus viiendasse ajavõtukontrollpunkti hilinemise eest. Kõige suurema karistuse teenisid selles klassis Sander Siniorg - Urmas Künstler, kes hilinesid AKP-sse 44 minutit, mistõttu nende koguajale lisati 7 minuti ja 20 sekundi suurune ajaline trahv.
Üldse määrati erinevate rikkumiste eest ajakaristusi sel korral kokku kolmandikule võistlejaist.
Saaremaa rahvaralli 2009 tulemused
1. Ranno Bundsen - Kaarel Sangernebo (Subaru Impreza STI) 17:27,7
2. Rainer Parik - Renee Reinu (Mitsubishi Lancer Evo 9) +19,5
3. Rain Rannala - Simmo Nestor (Mitsubishi Lancer Evo 5) +57,1
4. Mihkel Vaidlo - Risto Kippasto (Mitsubishi Lancer) +1:13,6
5. Helmet Palm - Manivald Kasepõld (Mitsubishi Lancer Evo 8) +1:17,9
6. Valts Zvaigzne - Ivars Velme (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:35,7
7. Are Uurimäe - Indrek Julge (Subaru Impreza STI) +1:49,1
8. Raiko Aru - Veiko Kullamäe (Mitsubishi Lancer) +1:57,6
9. Ain Kastan - Urmas Ploom (Mitsubishi Lancer Evo 3) +2:00,4
10. Ints Jeršovs - Jurģis Ozols (Subaru Impreza) +2:07,6
|
|
|
|