Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Peegel jõudis märjal betoonil esimese sprindivõiduni |
|
Peegel jõudis märjal betoonil esimese sprindivõiduni
|
Loe lisaks |
|
|
Laupäeval, 17. oktoobril Läänemaal toimunud Addinol - Kiltsi rahvasprindil sai parima tulemuse kirja neljarattaveolisel Subarul koos kaardilugeja Delvis Tõkkega võistelnud Kristjan Peegel.
4WD klassis osales kokku viis võistluspaari. Kui veel enne starti võis favoriidiks pidada Raplamaa mehi Helmet Palmi ja Manivald Kasepõldu, siis juba avavoorus tõestasid Kristjan Peegel ning Delvis Tõkke, et nad on arvestatavad pretendendid võidukarikale.
Nii esimese kui teise vooru läbisid konkurentidest kiiremini Peegel - Tõkke. Kolmandas sõidus edestasid neid mõne sekundilise eduga Palm - Kasepõld, kuid võit kuulus kokkuvõttes 3,75 sekundilise paremusega Subarul sõitnud ekipaažile.
"Võit tuli suht-koht üllatusena. Ei lootnud, ega osanud arvestada," tunnistas Kristjan Peegel. Milles seisnes esmakordselt sprindivõistlusel esikoha teeninud võistleja edu võti? "Ilmselt olid selleks rehvid," oletas ta. "Sai viisakas rehvivalik tehtud ja otsustatud sliki kasuks. See pidas märjal betoonil päris hästi ja tundus üsna super. Sõideti muidugi erinevate rehvidega. Vaatasin, et ka kruusarehvidega."
Kruusarehvid oli velgedele pannud ka teistkordselt neljarattaveolise autoga rahvasprindil võistlustulle astunud Raik-Karl Aarma. "Mina sõitsin kruusarehvidega, sest slikki polnud proovida. Arvan, et võis rahule jääda, kuna mõnes kohas oli lahtist killustikku ja mulda. Parem tulemus jäi pigem kogemuse taha kinni."
Talvisel säästusprindil Raplas esmakordselt 4WD autoga võistelnud Aarma lausus, et kui toona "istus kätte" Alex Raadiku Mitsubishi Lancer Evo 9 üsna hästi, siis Subaruga kohanemine võttis aega. "Tundus, et nüüd oli natuke keerulisem sõita. See ei sobinud mulle nii hästi, kui Evo, kuna Impreza jõud tuleb alles kõrgetel pööretel välja. Selle taha jäi sõit, et päris sina-peale ei saanud autoga," rääkis vaid 15 minutit enne võistlust Subarut proovida saanud Raplamaa võistleja, kes kokkuvõttes pidi leppima 4WD klassi kolmanda kohaga.
Raik-Karl Aarma - Taavi Silt kaotasid nobedamatele konkurentidele tublisti aega - selles oli oma osa ka mõnel sõiduveal. "Hoo pealt legendi kirjutada ei jõudnud ja tegu oli rohkem otsimisega, et kuhu keerata. Esimene kord läks küll sassi. Teine sõit juba klappis ja kolmas tuli päris ladusalt, kuid siis tuli sõiduviga sisse. Üks kurv läks pikaks ja saime tünnile pihta. Tünn lendas väga kauge kaarega metsa," rääkis Aarma, põhjendades seda asjaoluga, et auto pidamine oli harjumatu.
Kuigi Aarma sai võistluselt kõige pisema karika, hindas ta võidetud auhindu päris heaks. "Täitsa meeldiv üle pika aja," kiitis ta.
"Mina jäin samuti nii auhindade, kui ka võistlusega rahule," rääkis Kristjan Peegel. "Väga positiivsed muljed on. Koos kaardilugejaga sõitmine meeldis eriti. Nii pikka rada meelde ei jäta, lugeja aitas väga palju. Tema koostas kiiruslegendi, ehk et tegi hea kodutöö. See oli meil suht-koht täpne - skeemi järgi oli hea teha. See andis meile natuke juurde, et kaardilugeja on kohalik ja teab lennuvälja omapära."
Peegel polnud kitsi kiitma ka Addinoli toel toimunud rahvasprindi korraldust: "Väga hea korraldus oli. Võistlustrassi üldpikkus kolme vooru peale oli väga hea. See 12 kilomeetrit oli sinna tuleku üks olulisemaid põhjuseid. Võrreldes muude sprintidega sai päris pikalt sõita."
Helmet Palm tunnistas, et kuigi võit jäi sel korral püüdmatuks, õnnestus tal viimases voorus välja sõita päeva parim aeg üldarvestuses (4 minutit 12,41 sekundit). "Kõik oli meeldiv, aga algul ei saanud hästi rajast aru. Pettunud ma ei ole, pigem vastupidi - olen õnnelik, et sõitsin parima aja."
|
|
|
|