Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Pimedas sõidetud avapäeva lõpetas liidrikohal Ott Tänak |
|
Pimedas sõidetud avapäeva lõpetas liidrikohal Ott Tänak
Saaremaa ralli avapäeva lõpetasid liidrikohal N-rühma Subaru Imprezaga võistlevad Ott Tänak ja Raigo Mõlder. Saarlased edestasid kolme katse kokkuvõttes lähimaid konkurente 10,3 sekundiga.
Stardi eel tunnistasid paljud N4 klassi sõitjad, et loodavad kohta kümne parema hulgas, täpsustamata konkreetsemaid eesmärke. Priit Saluri hinnangul võis üheks põhjuseks olla pinge, kuna mitmel mehel on kaalul meistritiitel. "Ise plaanime kahe kraavi vahel sõita," lausus koos Indrek Lepaga võistlev Priit Saluri.
Ago Ahu, Kert Uus ja Egon Kaur ütlesid enne avakatsele minekut, et on vaimselt valmis konkurentidega rajal rinda pistma. Koos Erik Lepiksoniga rallil osalev pärnakas märkis, et võib-olla on erinevalt konkurentidest eelseisval võistlusel kasu päev varasemast treeningsõidust, kui Subaruga õnnestus testirajal läbida üle paarikümne kilomeetri.
Kaur - Lepikson alustasidki rallit päris heas tempos, olles libedail kruusateedel sõidetud esimese ja teise lisakatse järel kolmandal kohal, ent kerkides publiku katse lõppedes üldarvestuse koguni teisele positsioonile, jättes seljataha WRC-autoga võistlevad favoriidid Georg Grossi ja Kristo Kraagi, kelle Ford Focusel tõrkus käigukast.
Kert Uusile algas ralli ebameeldiva üllatusega esimesel kiiruskatsel, kui selle viimasel kolmandikul ühes vasakus kurvis auto tagurpidi põllule lendas. Kert Uusil ja Alo Ivaskil vedas roppumoodi, et nende punane Mitsubishi Lancer pehmesse pinnasesse kinni ei jäänud ning ilma pealtvaatajate abita teele tagasi pääses. Uuesti hoo üles saanuna jäid nad katse võitnud Tänakule ja Mõlderile alla vaid 22,2 sekundiga.
Mitmekordne Eesti rallimeister Margus Murakas tundus võistluse eel olevat rahulik ja enesekindel. Ta kinnitas, et on sõiduks valmis ja loodab "suure" N-rühma tiitlit jahtivatele meestele pakkuda tõsist konkurentsi. Avakatselt said Margus Murakas - Silver Kütt kirja viienda aja, teiselt katselt neljanda. Kolmanda kiiruskatse, mida Kuressaare linnaservas jälgis tuhandeid pealtvaatajaid, lõpetasid nad üldises paremusjärjestuses 12. kohaga.
Asfaldil sõidetud publikukatse võitsid esmakordselt "meretagusel" sportrallil osalevad Ranno Bundsen ja Arsi Tupits. Subarul võistlevate meeste edu sel veidi enam kui kilomeetri pikkusel katsel oli ootuspärane, kuivõrd rallimasinat rooliv valgalane on aastaid olnud arvestatav konkurent ja paljukordne klassivõitja rahvasprintidel ehk eeskätt lühikestel ja tehnilistel katsetel.
"Oma sõitu" tegid avapäeval saarlased Tänak ja Mõlder, kes kolme katse kokkuvõttes edestasid Kauri ja Lepiksoni 10,3 sekundiga. Saaremaa ralli mullused võitjad jahivad kahtlemata esikohta ja N-rühma meistritiitlit, kuid mandrimeestele oleks tänavune võit kahtlemata magusam, kui õnnestuks saarlasi kodustel teedel võita.
Enne starti võis eeldada, et konkurentsi pakuvad eestlastele leedukad Vytautas Švedas - Žilvinas Sakalauskas ja lätlased Jānis Vorobjovs - Guntars Zicāns. Leedu võistlejaile võistluse algus midagi ilusat paraku ei tõotanud, kuna nende Mitsubishil purunes juba avakatsel tagadiferentsiaal ning esirattaveoliseks muutunud sõidukiga lõpetati esimene võistluspäev 44. kohal. Saaremaa teid rallisõiduks väga sobilikuks pidaval Vorobjovsil autoga seevastu tõsisemaid probleeme ei olnud ning päeva kokkuvõttes jagas ta neljandat-viiendat kohta oma hea sõbra Margus Murakasega. Mõlemad mehed jäid Tänakule alla täpselt 17 sekundiga.
|
|
|
|