Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Lilleõis» pani kiiremate meeste närvid proovile |
|
«Lilleõis» pani kiiremate meeste närvid proovile
|
Loe lisaks |
|
|
Läänemaa rahvarallil sõidetud kümnest katsest kaks viidi läbi Kiltsi lennuväljal, kus võistlejad pidid läbima lilleõieks kutsutud vigursõidukatse. 4WD autodel sõitnud meestele kujunes see tõsiseks katsumuseks.
"Jorjenite" joonistamine sujus mõnel paremini, mõnel halvemini, kuid Mitsubishi Lanceritel võistelnud mehed kinnitasid kui ühest suust, et need autod tünnide vahel parimad võistlusvahendid ei ole.
"Lill on ajuvaba," iseloomustasid vigursõidukatset rallil esikoha saavutanud Rainer Parik ja Renee Reinu, kes vigursõidukatse esmakordsel läbimisel said kirja 47. ning teistkordsel läbimisel üldarvestuse 60. aja. Mehed tunnistasid, et neljarattaveoline Lancer on sellise vigurdamise tarbeks sobimatu auto. "Subaruga saab seal veidi paremini hakkama. Mitsubishil sildadevaheline diferentsiaal blokeerib sillad ära," selgitasid nad. "Evod sõitsid "lillel" aegu ühte auku."
Kristjan Peegel ja Mart Parbo, kes võistlesid Subaru Imprezal, tulid endi sõnul vigursõidukatsega veidi paremini toime, kui Mitsubishidel sõitnud konkurendid. "Lill oli normaalne," märkisid nad. "Meil oli ainult see mure, et roolivõim "kaob ära". Nähtavasti on põhjuseks roolivõimendi leke. Auto iseenesest keerab paremini, kui Mitsu."
Number 83 all sõitnud võistlejaile avaldas enim aga muljet hoopis kruusakatsel olnud hüpe. "See oli hea," sõnas Peegel, kelle hinnangul rallitrassil tervikuna tõsiseid miinuseid ei olnud: "Vaid katsete teisel läbimisel olid mõned kohad veidi pehmed."
Helmet Palm ja Manivald Kasepõld pidasid seevastu teist läbimist kohati šikaanides rööpasse sõidetud katsetel päris heaks. "Ralli teine pool läks päris hästi," rõõmustas Mitsubishi Lancerit roolinud Palm. Tema sõnul tuli ette vaid üks tõsisem eksimus eelviimasel katsel. "Katse lõpus pärast finišihoiatust "läks pikaks" ja sõitsime kurvist välja," märkis enne "lilleõit" poodiumikohta lootnud Raplamaa võistleja.
"Helmetil on kiirus üleval," kiitis kaardilugeja pilooti. Palm omakorda oli rahul, et võistluskaaslasel jätkus kiidusõnu vaatamata sellele, et absoluutarvestuses tuli neil leppida neljanda kohaga. "Ikkagi hea, et nii vana rallimees kiidab," sõnas Helmet Palm.
Teise kohaga ralli lõpetanud Arsi Tupits ja Kaarel Sangernebo jäid samuti võistlusega rahule. "Päris hästi läks, kuigi väikseid apsakaid oli," ütlesid nad. "Pidurdusmaad hindasime valesti, kartsime kurve. Korra lõikasime sisse ja saime ühele väiksele mättale pihta. Kokkuvõttes läks üllatavalt hästi."
"Lill läks metsa," kommenteeris Tupits. "Miks see katse välja ei tulnud? Tulnuks rohkem "pähe anda"! Aga vast saime hakkama."
Läänemaa rahvarallil kolmanda koha karika välja teeninud Rain Rannala sõnul võinuks "lilleõis" olla suurem, et tema Mitsubishi Lancer Evo 5 seal paremini keerama oleks mahtunud. Teisisõnu jagas koos Simmo Nestoriga võistelnud tallinlane sama seisukohta, mida teised Evo-mehed ehk et lähestikku asetatud tünnide vahel keerutamine oli auto eripära arvestades suhteliselt vaevarikas ettevõtmine. ""Lilleõis" oleks võinud ainult olemata olla, 4WD autode jaoks on see piin."
"Pingeline võistlus oli. Konkurents teise koha peale oli tihe Arsi, Mihkli (Vaidlo - toim.) ja Helmetiga," lisas Rannala. "Üldiselt olid katsed head, legend kahjuks puudulik nagu viimastele rahvarallidele kohane. Küll aga ei saanud aru, et miks paljud karistused jäid tabelitesse märkimata."
Rajalegend tekitas probleeme ka Ain Kastanile ja Urmas Ploomile, kes võistlesid vanema generatsiooni Mitsubishi Lanceriga. Nemad jäid ralli võitjaist juba rohkem kui minuti kaugusele, platseerudes üldises paremusjärjestuses viiendale positsioonile.
"Meil läks üsna keskmiselt," kommenteeris kaardilugeja. "Enda vigu oli. Puterdasime mitmes kohas. Mitu korda kadus legendis järg käest ära, kuid õnneks püsisime tee peal. Mingeid tõsisemaid apse ei juhtunud."
"Selles suhtes on hästi, et oleme elus ja terved," võttis Kastan rallipäeva ühte lausesse kokku.
Subaru Imprezal sõitnud Jaan Kronberg ja Elvis Pukk, kes finišeerisid kaheksandal kohal, pildusid samuti mõned kriitikanooled rajalegendi suunas. "Legend on nagu on. Saime aru, et see praegu ei sõltunud korraldajast. Muidugi oleks parem, kui legend oleks detailsem, teeks sõidu palju põnevamaks," sõnas Kronberg.
Jaan Kronberg tunnistas, et kuigi poodiumile asja ei olnud, võis sõiduga tervikuna väga rahul olla. Untsu läks neil vaid kolmas lisakatse, kui auto teelt välja sattus. "Kolmandal sõitsime välja ja lasime end teele tagasi lükata," lausus juht.
"Mis "lilleõit" puudutab, siis tundus, et see tuli meil halvasti välja, aga aegu vaadates ei saa väga kurta," jätkas Kronberg. "Niisuguse katse läbimine nõuab konkreetset sõidujoont. Väga hästi sai seal hakkama Risto Märtson, kes oskas selle läbida normaalses "driftis"".
Risto Märtson ja Marko Kasepõld, kes sõitsid samuti Subaru Imprezaga, lõpetasid Läänemaa rahvaralli kokkuvõttes kuuenda kohaga. Kaardilugeja sõnul võis vigursõidukatse küll välja tulla, kuid ei meeldinud see tema arvates kellelegi. "Ma arvan, et keegi ei olnud sellega väga rahul," ütles Kasepõld.
Marko Kasepõllu hinnangul tulnuks leida parem kompromiss vigursõidukatse ja kiirete kruusakatsete vahel. "Metsavahel sõidetud katsed olid väga lahedad, aga selliste kiiruste juures niisugustel teedel oleks vaja kordki rajaga eelnevalt tutvuda."
Kohati küündis 4WD autode kiirus sirgematel teelõikudel tublisti üle 150 km/h. Rainer Parik lausus, et oli kohti, kus kiirus kasvas 160-170 km/h. "Rada oli siiski päris hea," ütles Parik. "Teekate pidas vastu ja autot ei lõhkunud, nagu juhtus Valgas. Sealsel rahvarallil oli tippkiirus kohati muidugi veel suurem."
|
|
|
|