Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Markko Märtin: See auto peab ennast ise müüma |
|
Markko Märtin: See auto peab ennast ise müüma
|
Loe lisaks |
|
|
Kolmapäeval tutvustas MM-Motorsport Eestis Ford Fiesta R2 ralliautot, mis baseerub Ford Fiesta Sport 1,6 liitirse mootoriga 3-ukselisel mudelil ning mille testimisel on abiks olnud Markko Märtin.
Äsja Eestis huvilistele näha ja proovida olnud Ford Fiesta R2 on arendatud ja ehitatud Fordi ralliautosid valmistava M-Spordi poolt. Tegu on võistlusautoga, mille testimise juures on abiks olnud ka MM-Motorspordi juht Markko Märtin.
"Asfaldil olen seda testinud," ütles Märtin. "Auto arendamisel tuleb tiimiga töötada ja leida probleemidele lahendused. Konkreetselt on keeruline midagi esile tuua, mida testimisel teinud oleme, sest see on erinevate asjade kokkusulandamine."
Märtini sõnul on aga tegu hea autoga, mille suurimaks plussiks Reigeri vedrustus. "Teiste samalaadsete autodega võrreldes on vedrustuse eelis. See peaks olema ka suhteliselt kerge auto omas klassis, lisaks vist üks odavamaid."
"Ehk on see hea alustamise auto? Kindlasti on see võidusõiduauto, millel on kindlust ja kvaliteeti. Võib-olla rahanumber ei ole väga suur võrreldes lõpuks mõne teise variandiga, kus peab rohkem vaeva nägema, enne kui mõistlikult sõita saab," sõnas Markko Märtin.
MM-Motorspordi esindaja Juss Roden ütles, et Inglismaal maksab Fiesta baasmudel 9000 naela, kit ehk ümberehituspakett 19 000 naela. Ilma käibemaksuta oleks auto ligikaudne hind ümberarvutatuna pool miljonit krooni. "Eestis seda autot praegu saada ei ole," märkis Roden. Alates septembri keskpaigast on tema sõnul võimalik nii autot kui ka ümberehituspaketti osta Eestist ligikaudu 600 000 krooni eest. "MM-Motorsport hakkab sellel asjal kätt pulsil hoidma ja Fiesta R2 esindama," ütles Roden.
Juss Rodeni hinnangul on tegu paljudele sobiva autoga. "Seda on reaalne ja lihtne ise ehitada. Ostjale tuleb kaasa põhjalik käsiraamat," põhjendas ta.
Kuigi selliseid autosid praegu on valmistatud vaid paar eksemplari, on need end ralliteedel juba tõestanud. Fiesta R2 on sõitnud nii Türgis kui ka Iirimaal. "Neid on kasutatud nullautodena. Põhivõrdlus käis Fiesta ST-ga, olles üle sekundi kilomeetrile kiirem. ST on küll teise klassi auto, aga kruusal näidanud häid tulemusi," rääkis Märtin.
Juss Rodeni sõnul on praegu R2 ralliautol kasutatud Fiesta Cup'i sarja mootorit. "Siit on veel üsna mitu sammu, kui valmib auto enda mootor. Lähiajal on plaanis need uuendused teha," selgitas ta. "M-Sport, kes on tegelenud ralliautode ehitamisega, peaks sellest kindlasti arendama võitlusvõimelise auto."
Autot kiitis ka seda kruusarajal proovinud Ott Tänak: "Ma arvan, et see on juba praegu päris võiduvõimeline ralliauto, mis jaksab sõita."
|
|
|
|