Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rallikrossi teine etapp peetud
|
Loe lisaks |
|
|
Pühapäeval Vasalemma rallikrossirajal jätkus teravaid elamusi ja põnevat sõitu pea kõigisse võistlusklassidesse. Omaette kurioosne lugu juhtus veokate finaalis, kui rajalt välja sõitnud Kalju Parker võitjaks tunnistati.
Veomasinaid oli Vasalemma rallikrossile kogunenud seitseteist. Juba võistluse algusest asusid GAZ 51/52 klassis omavahel maadlema Jaan Mölder, Sigmar Tammemägi, Aivar Kender ja Jaanus Ligur. Veomasinate eelsõitudes olulisi üllatusi ei olnud. Vahest põnevaim lugu juhtus B-finaalis, kui Indrek Järvpõld ja Olev Utno oma võistlusmasinad nii kõvasti teineteise külge haakisid, et ei kurvid ega sirge lõik suutnud autosid lahti raputada. Sel kombel liigeldi kuni stardisirgeni, kuhu autod poolpõiki ka pargiti.
Finaalis startis korraga kümme autot ja meestel oli tõsiseid probleeme rajale mahtumisega. Rait Sinijärv rammis stardi-finiši sirgel rajapiiret, GAZ 52 osutus aga takistusest tugevamaks, ning nii kadus mitu meetrit metalltara. Sinijärve GAZ 52 üle finišijoone vigastuste tagajärjel ei veerenudki.
Vaatamata Jaanus Liguri võitudele eelsõitudes, läks GAZ 51 ja GAZ 52 arvestuses klassivõit Jaan Mölderile. Mölder startis finaalis keskmiselt positsioonilt ja asus sõitu juhtima juba stardist alates.
GAZ 53 klassi finaalsõit osutus aga hoopis huvitavaks. Kuigi autosid oli rajal vaid kolm, ei kärisenud vahed Aivari Lepiku, Kalju Parkeri ja Silvar Tammemägi vahel kuigivõrd suureks. Viiendal ringil sõitis aga võistlust juhtinud Kalju Parker metsa ja sedavõrd õnnetult, et auto süttis põlema. Peatselt said Tammemägi ja Lepik võistluse jooksul esimest korda näha kohtunike punast lippu. Sellega oli sõit lõppenud ja võitjaks osutus neljanda ringi tulemuste järgi oma GAZi katusele keeranud Parker. Kuna Tammemägi sellest sõidust ebasportliku käitumise pärast diskvalifitseeriti, sai teise koha Lepik.
ERK kuni 2500 kuupsentimeetriliste klassis läks rajale üksteist võistlusautot, millest paraku mitmed finaali aga ei jõudnud.
Varem veoautode klassis võistelnud Taivo Tuusis oli sel korral rajal Ladaga, ent sõidurõõmu kauaks ei jätkunud. Esimeses sõidus katkestas Tuusis kolmandal ringil, teises sõidus aga esimesel ringil, kuna Lada Samaral startinud Margus Jamnes rammis Tuusise võistlusautot sedavõrd võimsalt, et viimane üle katuse käis. Kolmandasse sõitu ei jõudnud seega neist meestest kumbki - üheks poodiumikoha nõudlejaks peetud Jamnes diskvalifitseeriti ja Tuusise võistlusauto polnud enam liikumisvõimeline.
Stabiilset sõitu tegi Marko Mättik Lada VFTS-il, ent eelsõitude tulemuste ja autoga mees ise rahule ei jäänud. "Käigukastiga oli probleem. Kolmandas eelsõidus polnud esimest käiku, finaalis kadus algul ära teine ja lõpuks kolmas ka. Pidin ühe käega käiku sees hoidma," selgitas Mättik, kes tavaliselt rallikrossidel võistleb autoga VAZ 2101. Kuna viimasel võistlusel rallikrossi VAZ katusele käis, on õige selle remonditööd alles pooleli.
Ragnar Sepp (VAZ 2107) oli enda peale tõenäoliselt päris pahane, kui esimeses sõidus publikule silmailu pakkumisest kujunes teises sõidus krossisõitja õudusunenägu - auto jäi peale piruetti esimesel ringil tagumise otsaga valli kinni. Kolmandas sõidus laabus sõit aga paremini ja seekord suuri apsakaid ei juhtunud.
Saaremaa mees Kristjan Lüüding suutis kõigi sõitude ajal BMW-d piisavalt hästi taltsutada ja nii tulid esimestelt sõitudelt teine ning esimene koht. Marko Kuik, Tanel Müürsepp ja Mait Mättik ei suutnud alistada võistluse algusest häid aegu näidanud Haiti Arendit (Ford Escort) ega ka Mario Karuset (Lada Samara). Põnevaid hetki publikule pakkus aga seltskond Mait Mättik (VAZ 2101), Tarmo Rosenberg (VW Beetle), Marko Kuik (VAZ 2101) aga küll.
Finaalsõidus asus juhtpositsioonile Haiti Arendi, kellest mõned meetrid tagapool püsis ring-ringilt tuules Mario Karuse. Lüüding hoidis pikka aega kolmandat positsiooni, jättes neljandale kohale Marko Mättiku. Ühel hetkel Lüüding eksis, kogenud piloot Mättik kasutas võimaluse ära ja suutis hoida kolmandat kohta kuni finišilipu langemiseni.
Arendi eksimusteta sõit tagas ERK kuni 2500 ccm klassi võidu. "Edu võti on hea auto," märkis Arendi, kes võistles möödunud aastaga võrreldes 100 kilogrammi kergemal autol. "Sõitsin kindlapeale, et apsu sisse ei teeks. Ega ees sõita pole lihtne, ent sõit oli huvitav," lisas Arendi.
ERK standard klassis osales neli võistlejat: Jüri Azarov, Ragnar Privits, Hannes Junker ja Karl Renser. Kuigi Privitsi auto sai treeningsõidul avarii tõttu tõsiselt kannatada, oli mees siiski võistlusel konkurentsi pakkumas. Esikoha võttis VW Golfil kihutanud Azarov, edestades Junkerit ja Privitsat. Neljanda koha karikavõistluse punktid noppis Vasalemma krossilt Renser.
Noori oli seekord rajal kaks - Jaan Mölder junior Lada Samaral ja Hendrik Kers autol VAZ 2105. Kers olulist konkurentsi pakkuda ei suutnud ja nii võttis võidu Mölder, kelle sõnul sel korral pingutada polnudki vaja. "Sõitsin rahulikku sõitu," ütles Mölder, "rahvale võinuks silmailu pakkuda, aga hüpetel autot lõhkuda ei ole mõtet."
Tulemused
Klass: ERK kuni 2500
1. Haiti Arendi (Ford Escort)
2. Mario Karuse (Lada Samara)
3. Marko Mättik (Lada VFTS)
4. Kristjan Lüüding (BMW 325)
5. Mait Mättik (VAZ 2101)
6. Marko Kuik (VAZ 2101)
7. Tarmo Rosenberg (VW Beetle)
8. Ragnar Sepp (VAZ 2107)
9. Tanel Müürsepp (VAZ 2101)
Klass: Veoautod GAZ 51 / GAZ 52
1. Jaan Mölder (GAZ 51)
2. Jaanus Ligur (GAZ 51)
3. Sigmar Tammemägi (GAZ 51)
4. Avo Pilv (GAZ 51)
5. Aivar Kender (GAZ 51)
6. Marco Lee (GAZ 51)
7. Helmut Uusmägi (GAZ 51)
8. Kuido Klooren (GAZ 51)
9. Gunnar Orav (GAZ 51)
10. Rait Sinijärv (GAZ 52)
11. Veiko Liukanen (GAZ 51)
12. Indrek Järvpõld (GAZ 52)
13. Olev Utno (GAZ 51)
14. Kaidar Metsla (GAZ 51)
Klass: Veoautod GAZ 53
1. Kalju Parker (GAZ 53)
2. Aivari Lepik (GAZ 53)
Klass: ERK standard
1. Jüri Azarov (VW Golf)
2. Hannes Junker (Opel Kadett)
3. Ragnar Privits (Lada Samara)
4. Karl Renser (VW Scirocco)
|
|
|
|