Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Misso rallikross
Laupäeval, 4. juulil 2009. a
Võru maakonnas, Misso vallas, Misso krossirajal
Eesti meistrivõistluste IV etapp rallikrossis sõiduautodele klassides Division 1, ERC, ERC Standard ja ERC Junior.
Registreeritud EAL-s nr 90/RK
Misso rallikross viiakse läbi vastavuses Eesti Autospordi Liidu (EAL) võistlusmäärustega, Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) ja EAL-i poolt kinnitatud 2009. aasta Eesti rallikrossi meistrivõistluste üldjuhendiga ning käesoleva võistlusjuhendiga.
1. Võistluse koht, aeg, ajakava
1.1. Võistlus toimub 4.juulil 2009. a Misso krossirajal.
Raja litsents: 1/RK-09
Võistlusraja pikkus: 1240 m, laius 10-14m
Rajakate: paekillustik
Võistlusraja ääred on tähistatud.
Treening- ja võistlussõidud peetakse vastupäeva.
1.2. Võistluse ajakava
Neljapäev, 18. juuni 2009. a.
10.00 - algab osalejate eelregistreerimine
Pühapäev, 21. juuni 2009. a.
24.00 - lõppeb osalejate eelregistreerimine 50% osalustasuga
Reede, 26. juuni 2009. a.
24.00 - lõppeb osalejate eelregistreerimine alandatud osalustasuga
Neljapäev, 2. juuli 2009. a. kell 17.00 lõpeb eelregistreerimine
Laupäev, 4. juuli 2009. a.
08.00-10.00 - registreerimine
08.30-10.30 - tehniline kontroll
09.30-10.45 - treeningsõidud
10.45 - võistlejate koosolek
11.00 - võistluste ametlik avamine
11.15 - eelsõidud
14.00 - finaalsõidud
16.00 - orienteeruv autasustamise aeg
Registreerimisel esitab võistleja kehtiva sõitjalitsentsi, registreerijalitsentsi, võistlusauto tehnilise kaardi, täidetud osavõtuavalduse (eelregistreerunud võistlejad saavad mandaadist eeltäidetud osavõtuavaldused) ja maksekorralduse koopia (eelregistreerunud võistlejatel).
Võistluste täpne ajakava, eelsõitude koosseisud ja info võistluste teadetetahvlil. Ajakava muutusi võib sisse viia ainult võistluste juhi kirjaliku otsusega enne võistlejate koosolekut.
2. Läbiviija, ametnikud
2.1. Läbiviija:
Misso Tehnikaspordi Klubi
2.2. Võistluse ametnikud
Võistluste juht: Avo Kristov 507 4035 (II kategooria)
Sekretariaat: Villu Teearu (II kategooria), Krista Teearu (II kategooria)
Tehniline kontroll: Martin Toom (I kategooria), Tõnu Sepp (II kategooria)
Võistluste direktor: Lembit Luts
2.3. Võistluste info
Lembit Luts, tel 51 06 969
www.autosport.ee
3. Määrang
3.1. Misso rallikross:
3.1.1. Eesti Meistrivõistluste IV etapp rallikrossis sõiduautodele klassides Division 1, ERC, ERC Standard, ERC Junior
4. Arvestusklassid, osavõtjad
4.1. Võistlusklassid
4.1.1. ERC Junior - noored 12-17. a (kaasa arvatud). Alla 12 aastaselt eriloa
saamiseks on vajalik eelnev kaheaastane võistlusstaaž näiteks kardispordis.
4.1.2. ERC Standard - limiteeritud vabadustega ümberehitatud 2WD autod
4.1.3. ERC - 2WD autod vastavalt tehnilistele tingimustele
4.1.4. Division 1 - kõik autod töömahuga üle 2000 ccm, ka turbomootoritega k.a. turbokoefitsent x 1,7 ning neliveolised autod.
Võistlusklass ERC Junior (4.1.1) autod peavad vastama kehtivatele ERC Standard tehnilistele tingimustele (koos täiendavate piirangutega).
Võistlusklass ERC Standard (4.1.2) autod peavad vastama kehtivatele ERC Standard tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass ERC (4.1.3) autod peavad vastama kehtivatele RALLIKROSSI AUTOD (ERC) tehnilistele tingimustele.
Võistlusklass Division 1 (4.1.4) Autod peavad vastama oma tehnilisele kaardile märgitud klassi tingimustele.
4.2. Osavõtjad
4.2.1. Meistrivõistluste etapil võivad osaleda autosportlased, kes omavad Eestis kehtivat sõitja- ja registreerijalitsentsi.
5. Võistluse käik
5.1. Korraldaja kohustub juhendiga tagama igale võistlusklassile vähemalt 20 minutit treeningaega
5.2. Toimub kolm eelsõiduvooru ja finaalsõidud C, B, A. Eelsõiduvoorus sõidetakse 4 ringi, finaalsõitudes 6 ringi.
5.3. Kui arvestusklassis on osavõtjaid kuni 5, peetakse kaks eelsõiduvooru.
5.4. Esimese eelsõiduvooru stardijärjekord loositakse. Teadetetahvlil avaldatakse ühes ühises reas eelsõiduvooru stardijärjekorra protokoll, mis hõlmab kõiki arvestusklasse. Teise ja kolmanda eelsõiduvooru stardijärjekord koostatakse eelmise vooru tulemuste põhjal ümberpööratud järjestuses esmalt need, kes ei saanud tulemust ja seejärel aeglaseimast kiireimani. Kui võistleja ei stardi omas sõidus, siis asendatakse ta võimalusel järgmise võistlejaga nimetatud protokollis. Kui võistleja ei saa startida temale ettenähtud sõidus, siis peab ta sellest koheselt informeerima eelstardi kohtunikku.
5.5. Võistleja on kohustatud eelstarditsooni saabuma eelstardikohtuniku rohelise lipuga antava märguande peale. Märguande alguseks võib kõige varem olla eelmise sõidu start. Eelstart on võistlejale avatud 2 minutit pärast märguannet.
5.6. Starditsoonis keelatud igasugune rehvipuhastuskiirendus.
5.7. Stardikorraldus: eelsõitudes 4 autot ühest reast, finaalsõitudes 8 autot paigutusega 2-2-2-2 malekorras, kusjuures autode stardiridade ja -kolonnide piki- ja külgvahed vähemalt 1 m.
5.8. Start grupistardina paigalt, töötava mootoriga ühest reast. Stardi märguandeks on punaste fooritulede süttimise hetk.
5.9. Valestardi korral hoiatus ja teistkordsel rikkumisel stardist eemaldamine. Starditsoonis on keelatud esimesed 30 meetrit vahetada stardikoridori. Keeluala lõppu tähistavad rohelised lipud. Stardikoridori on lubatud vahetada ainult seiskunud või väga aeglaselt liikuvast autost möödumiseks.
5.10. Eelsõidus kiireima aja saavutanu saab 1 punkti, teine 2 punkti jne. Võrdne aeg annab võrdselt punkte. Võistleja, kes ei lõpetanud eelsõitu, teenib punkte võrdselt eelsõidus startinud autode arvuga. Diskvalifitseeritud võistlejad saavad 5 lisapunkti. Igas eelsõiduvoorus fikseeritakse võistlejate distantsi läbimise aeg 0,1 sekundilise täpsusega.
5.11. Finaalsõitudesse pääsevad sõitjad, kes on saanud tulemuse vähemalt ühest eelsõiduvoorust. Ühe eelsõidu tulemusega võistlejad paigutatakse finaalidesse viimastena eelsõidu aegade põhjal.
5.12. Finaalsõitude koosseisude määramine.
Võistleja, kes kahe parema eelsõiduvooru kokkuvõttes kogus kõige vähem punkte, valib stardikoha A-finaali esireas. Võistleja, kes kogus suuruselt järgmise punktisumma, stardib vabalt kohalt jne. Mitme võistleja võrdse punktisumma korral eelistatakse eelsõitudes paremat aega näidanud võistlejat. Punktide ja aegade võrdsuse korral eelistatakse viimases toimunud eelsõiduvoorus parema tulemuse saanud võistlejat. C-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 16-9 koha; B-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 8-5 koha ja C-finaali 4 paremat; A-finaal - võistlejad, kes said eelsõitudes 4-1 koha ja B-finaali 4 paremat.
5.13. Kui A või B-finaali pääsenu ei saa startida, jääb tema stardikoht täitmata ja finaalikoht asendamata teise sõitjaga, samas saab mittestartinu MV tulemusena kirja oma finaali viimase koha. C-finaali jõudnu mittestartimisel avaldatakse uus stardikorralduse protokoll, katkestanud asendatakse varusõitja(te)ga vastavalt eelsõitude tulemustele. Nad stardivad viimastena eelsõitude tulemuste järjekorras.
6. Kinnine parkla, protestid
6.1. Kinnine parkla 30 minutit arvates esialgsete tulemuste avaldamisest teadetetahvlil ja avamine Võistluste juhi loal.
6.2. Protestiaeg etappidel on 20 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist teadetetahvlil. Protesti kautsjon on 1000 kr, auto lahtivõtmisel 3000 kr.
7. Osavõtumaksud
7.1. Osavõtumaksud
· eelregistreerimisega 18.06.2009 kuni 21.06.2009 a. kella 24.00 /
· eelregistreerimisega 22.06.2009 kuni 26.06.2009. a kella 24.00 /
· eelregistreerimisega 27.06.2009-02.07.2009.a. kella 17.00 ja registreerimisega kohapeal
7.1.1. ERC: 700 kr / 1000 kr / 1400 kr
7.1.2. ERC Standard: 600 kr / 800 kr / 1200 kr
7.1.3. ERC Junior: 400 kr / 500 kr / 800 kr
7.1.4. Division 1: 700 kr / 1000 kr / 1400 kr
7.3. Eelregistreerimine toimub autospordiajakirja rally.ee leheküljel.
Eelregistreerituks loetakse võistleja alates registreerimistasu laekumisest Misso Tehnikaspordi Klubi kontole 10220094501013 SEB pangas.
7.4. Korraldaja vastutab stardimaksu tagastamise eest juhul, kui võistlust ei toimu. Võistleja mittestartimisel stardimaksu ei tagastata.
7.5. Eelregistreerimisega seotud küsimuste korral pöörduda Villu Teearu poole, tel 52 15 199.
9. Reklaam
9.1. Läbiviija reserveerib võistlusautodel kolm reklaampinda.
9.2. Reklaamid peavad olema võistlusautole kinnitatud ülevaatuseks tehnilises komisjonis.
9.3. Reklaamist keeldumise korral rahaline kohustis 2000 kr.
10. Autasustamine
10.1. Arvestusklassi kolme parimat autasustatakse karikatega.
10.2 Korraldajate ja sponsorite eriauhinnad.
11. Vastutus
11.1. Võistluste läbiviija, ametnikud ega Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ja nende tagajärgede eest.
|
|
|
|