Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
WRC-autoga startiv Georg Gross tunnetab pinget
"Ehk on koduseinte vahel lihtsam sõita, et tean siinseid teid, aga kindlasti ei tohi autoga midagi juhtuda. Pinge on peal," lausub Rakvere ümbruses toimuval Viru rallil WRC-autoga startiv Georg Gross.
Milline oli Georg Grossi emotsioon esmakordselt tippklassi ralliautosse istudes? "Hull auto," pahvatab ta. "Ehtne ralliauto!"
Mõne aja eest sai rakverelane Ford Focus WRC rallimasinaga Lõuna-Eestis läbida poolsada treeningkilomeetrit. "Hirmsa vihmaga proovisin sõita. Keerulised teeolud olid, aga auto töötas täitsa hästi," räägib ta. "Sõita on WRC-autoga lihtsam, see kuuletub ja keerab paremini. Hoog tuleb väga ruttu peale ja sellega sõites peab kainet mõistust hoidma," lausub Viru rallil WRC-autoga debüteeriv mees.
Tänavu Markko Märtini juhitavas rallimeeskonnas võistlev Georg Gross nendib, et autoga harjumine võtab aega ja enne võistlust oleks tarvis sellega rohkem sinasõbraks saada: "Ehk saab neljapäeval veel sõita. Korra tahaks proovida."
Markko Märtin ütleb, et senine treening ei andnud Georg Grossile veel täit pilti auto võimalustest: "Peaks veel ühe sõidu tegema normaaltingimustes. Siis oleks juba pool-OK."
Märtin lisab, et seni N4 klassi Subarul võistelnud mees tuleb võimsama WRC-auto roolimisega kahtlemata toime. "Georg on ise suur huviline, küll ta vast saab hakkama. Üleminek N-rühma autolt WRC-autole oleneb piloodist - kellele see sobib ja kes ei saa hakkama. Mõnes mõttes on sellega lihtsam sõita, aga see auto tahab konkreetseid sõiduvõtteid ja juhti, kes teab, mida ta tahab," selgitab ta.
Georg Grossi sõnul on Markko Märtinist tema sõiduoskuste lihvimisel olnud hindamatu abi: "Markko on koolitanud mind väga palju. Ta on näidanud ette ja istunud kõrval. Tema osa on väga suur. Üks asi vajas tublisti muutmist - rooliga üleliia saagimine. Tegelikult on neid asju palju, mida tuleb õppida, kuid põhiline on, et sõidujoon puhtamaks saaks."
Kas varasemad 50-60 testikilomeetrit vihmas annaksid Grossile eelise siis, kui ralli ajal ladistaks vihma? Gross seda hästi ei usu, kuna ta ütleb end kindlamalt tundvat siiski kuival kruusateel. "Märg oleks ikka pigem miinuseks. Ootaks kuivemat ilma, muidu lausvihmas läheb loteriiks..."
Taktikalisi käike lubab Gross Viru rallil võimsamale autole vaatamata mitte ette võtta, kuid ta sõnab, et palju otsuseid teeb tiim. "Esimest stardinumbrit ma muidugi ei tahaks, aga teiseks päevaks prooviks saada nii ette, kui võimalik. Taktikaliselt mina vahet sisse laskma ei hakkaks. Viru rallil taktika nii suurt rolli vast ei mängi, aga praegu ma sellele ette ei mõtle."
Kuigi Georg Gross otsesõnu välja ei ütle, et himustab koduselt rallilt võitu, tunnistab ta, et soov kolme hulka pääseda tal siiski on: "Eesmärk on kolme hulgas olla, kuigi tahaks muidugi ära võita. Arvan, et see peaks olema võimalik."
Kuigi N-rühmas Georg Gross A8 klassi autoga enam punkte ei saa, pole sellest tema sõnul hullu midagi - absoluutarvestuses jooksevad punktid edasi ning pärast Lätis Talsi rallil osalemist tunneb ta end legendi koostamise kohapealt kogemuste võrra rikkamana. "Ei saa võimalust maha magada WRC-autoga startida, kui see nüüd tekkis. Tahan kindlasti proovida," lausub ta. "Järgmised etapid on veel lahtised. Kõik sõltub sellest, kuidas Markko ja mu isa kokkuleppele saavad."
Gross ütleb, et on väga tänulik tiimile ja samasse meeskonda kuuluvale Ott Tänakule, kes on tema arengule palju kaasa aidanud. Markko Märtin lisab, et meeskonnatöö on oluline: "Georgiga seoses on erinevaid ralliteemalisi mõttearendusi ja muudatusi ning tiimis kõik aitavad kõiki."
|
|
|
|