Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Eestlased osalesid taas Leedus ajakirjanike rallil
6. juunil toimus Leedus 14. rahvusvaheline ajakirjanike ralli, kus seekord osales kaks Eesti ekipaaži. Seat Leonil võistlesid Toomas Vabamäe ja Alar Hermanson, Ford Sierral Kristjan Sooper ja Pille Russi.
Ralli algas Kaunase lähedal asuvalt Kacergine ringrajalt ning võistluse teine pool kulges Panevezyse ümbruses. Kavas oli 14 katset, neist üks ka hobikartidel (raja pidid läbima nii piloot kui ka kaardilugeja). Tugevast vihmast tingitud ebavõrdsete sõidutingimuste tõttu said kardikatsel tagumised võistlejad arvestusliku aja ning kõik võistlejad starti ei pääsenud.
Ralli esimene ja kolmas lisakatse olid kogu võistluse pikimad: kolm ringi ehk 11 km Kacergine mägisel ringrajal, kus kiirused kasvasid šikaanidest hoolimata kohati väga suurteks ning vähemalt ühe auto mootor sai tugevamalt kannatada.
Kõige suuremaid probleeme aga valmistas vaid 1,1 km pikkune õppesõidurajal peetud kuues ja kaheksas lisakatse, kus äärmiselt aukliku asfaltkatte tõttu lõhuti hulgaliselt rehve. Samal katsel lõppes ka ralli ka Toomas Vabamäele ja Alar Hermansonile, sest kahte purunenud rehvi ei olnud võimalik kiiresti asendada.
"Kuuendal katsel lõhkusin asfaldiaugust läbi sõites korraga kaks rehvi ja oligi kogu ralli... Juhtisime diislite klassis sel hetkel umbes 2 minutiga," rääkis Vabamäe. "Kahe-minutilise stardi-intervalli tõttu ma teisi diisleid sõitmas ei näinud, aga ju nad ei julgenud Kacerginel eriti vajutada."
Kuigi võistlus neil ebaõnnestus, lisas Vabamäe: "Vähemalt korjasime (lohutus)auhindu rohkem kui keegi teine."
Seitsmes, üheksas ja kümnes katse olid nn. kurikakatsed Panavezyse linnas asuva Babilonase kaubanduskeskuse ees. Neist kaks esimest läbiti oma autodel, kolmas aga Toyota iQ-del.
Nelja viimase katse hulka jäid ka ainsad kruusakatsed, mis sõideti Raudondvarise lähedal vanal hipodroomil. "Kogu päeva kimbutanud vihm sinna ei jõudnudki, nii et sõita tuli tihedas tolmupilves. Sellest hoolimata oli tegemist ühe mõnusaima katsega," rääkis Kristjan Sooperile legendi lugenud Pille Russi.
Ralli lõpetasid lühemad asfaldikatsed Raudondvarise asulas.
Esikoha võtsid leedukad Tomas Balzekas ja Lina Paliukaite Subaru Imprezal. Kristjan Sooper - Pille Russi lõpetasid ralli üldjärjestuses 21 kohal ning platseerusid omas arvestusklassis kaheksandaks.
"Meie oma 26 aastat vana Sierraga võidulootusi ei hellitanudki, eesmärk oli finišisse jõuda ja nautida rallit," sõnas Sooper. "Seda enam, et 2,3-liitrise mootoriga Sierra kuulub klassi "autod mootori töömahuga üle 2 liitri", teisisõnu samasse klassi Evode ja STI-dega."
|
|
|
|