Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Võistlusjuhend
Märjamaa rahvasprint
laupäeval, 4. juulil 2009. a Märjamaal
Rahvasprindi karikavõistluste VII etapp ja "Hepa Cup 2009" VI etapp
Kooskõlastatud EAL Rahvaspordikomitees
Registreeritud EAL-s nr 83/RS
1. VÕISTLUSE KOHT, AEG, AJAKAVA
1.1. Võistlus toimub Märjamaal
1.1.1. Raja pikkus: ca 3500 m
1.1.2. Raja laius: 3-10 m
1.1.3. Pinnas: 45% asfalt, 45% kruus, 10% muu
1.2. Ajakava
1.2.1. Esmaspäeval, 1. juunil 2009. a avaldatakse võistlusjuhend
1.2.2. Neljapäeval, 4. juunil 2009. a kell 08.00 algab osavõtjate registreerimine
1.2.3. Kolmapäeval, 1. juulil 2009. a kell 20.00 lõpeb osavõtjate registreerimine
1.2.4. Reedel, 3. juulil 2009. a kell 14.00 avaldatakse osavõtjate nimekiri
1.2.5. Laupäeval, 4. juulil 2009. a:
07.00-09.30 - registreerimine, dokumentide kontroll
07.00-10.00 - autode tehniline kontroll
07.00-10.15 - võistlusrajaga tutvumine jalgsi
10.35 - võistlejate koosolek ja võistluse avamine
10.45 - rajaga tutvumine autodel kolonnis võistluse juhi järel
11.00 - esimese võistlussõidu start
Autasustamine pärast võistlussõitude lõppu.
Võistluse täpne ajakava, stardijärjekord ja info avaldatakse võistluse ametlikul teadetetahvlil (ATT) võistluspaigas Märjamaa võimla juures.
2. KORRALDAJA
2.1. Võistluse korraldab Märjamaa spordiklubi (Märjamaa Rally Team)
2.2. Ametnikud
Võistluse juht: Marek Link, tel 51 26 698
Tehnilise komisjoni esimees: Viljar Luhthein
Võistluse sekretär: Teele Sepp, tel 58 353 680, e-mail teele@e-ryhm.com
Rajameister: Aare Müil, tel 50 13 037
Peaajamõõtja: Arne Ilves
3. ARVESTUSKLASSID, VÕISTLUSAUTOD
3.1. Arvestusklassid
3.1.1. J18 - kuni 18-aastased noored (noortesprindi KV J16 ja J18 klassides lubatud autodel)
3.1.2. 4WD - neljarattaveolised autod, sh EAL tehnilist kaarti omavad autod
3.1.3. 2WD sport - kaherattaveolised EAL tehnilist kaarti omavad autod
3.1.4. 2WD-V - kuni 1600 cm³ mootori töömahuga kaherattaveolised tänavasõiduautod
3.1.5. 2WD-S - üle 1600 cm³ mootori töömahuga kaherattaveolised tänavasõiduautod
3.1.6. ML - Moskvich Liiga tehnonõuetele vastavad Moskvitš-tüüpi tänavasõiduautod
3.1.7. Naised - kaherattaveolised tänavasõiduautod
3.2. Võistlusautod
3.2.1. Võistlusautod (välja arvatud EAL tehnilist kaarti omavad sportautod) peavad vastama kehtivatele rahvaralli ja rahvasprindi tehnilistele tingimustele. EAL tehnilist kaarti omavad autod peavad vastama FIA/EAL tehnilistele tingimustele ning olema EAL võistlusmäärustike kohased kas ralliks, krossiks või ringrajasõiduks.
3.2.2. Võistluse ajaks on lubatud eemaldada varuratas, tungraud ja tõkiskingad. Tulekustuti, autoapteegi ning ohukolmnurga eemaldamine ei ole lubatud.
3.2.3. Tehnilist kontrolli mitteläbinud võistlusautot starti ei lubata.
3.2.4. Rendiautol võistlemine on lubatud ainult eelneval kokkuleppel korraldajate ja rendifirmaga (ei kehti liisingautode kohta).
3.2.5. Võistlusauto tehnoseisundit ja rehve ning võistlejate varustust võib korraldaja kontrollida kogu võistluse vältel.
3.3. Kõik võistlusautod peavad hooldusalal kasutama autode all vedelikekindlat alustenti!
3.4. J18 klassis tohib võistlusautot hooldusalast starti transportida ainult juhilubadega isik.
4. OSAVÕTJAD
4.1. Võistlustest osavõtjad peavad mandaadis esitama:
4.1.1. täidetud ja allkirjastatud osavõtuavalduse
4.1.2. kehtiva võistlejakaardi või võistlejalitsentsi
4.1.3. juhiloa (p 3.1.2.-3.1.7. märgitud võistlejad)
4.1.4. sõiduki registreerimistunnistuse
4.1.5. sõiduki kasutusõigust tõendava dokumendi (vajadusel)
4.1.6. tehnilise kaardi (p 3.1.2.-3.1.3. osalevatel sportautodel)
4.2. Alla 18-aastasel võistlejal on lubatud osaleda kaassõitjata või kaassõitjaga, kes omab kehtivat võistlejalitsentsi või rahvaspordi võistlejakaarti ning kehtivat juhiluba, seejuures kaassõitja ei tohi osaleda antud rahvasprindil sõitjana.
4.3. Ühel autol võib ühes klassis võistelda kaks võistlejat, kes mõlemad tasuvad osavõtumaksu.
4.4. Kui võistlusautoga osaleb kaks või enam võistlejat, tohib võistlussõidu ajal olla nähtaval ainult õige stardinumber. Ülejäänud stardinumbrid tuleb võistlejal sõidu ajaks kinni katta.
4.5. Starti lubatakse kuni 120 võistlusele eelregistreerunud osavõtjat.
4.6. Juhul, kui eelregistreerunud võistleja ei saa vääramatu jõu mõjul võistlusel osaleda, peab ta sellest korraldajat kirjalikult teavitama hiljemalt dokumentide kontrolli alguseks.
5. VÕISTLUSTE KÄIK
5.1. Võistlus viiakse läbi vastavuses rahvasprindi võistlusmääruse, rahvaralli ja rahvasprindi tehniliste tingimustega ja käesoleva võistlusjuhendiga.
5.2. Võistlusrajaga tutvumine jalgsi või mootorita liiklusvahendil, samuti ühel korral autodega kolonnis võistluse juhi järel juhendis toodud kellaajal
5.3. Stardijärjekord arvestusklasside kaupa vastavalt osavõtjate nimekirjale. Stardijärjekorra määrab korraldaja, see avaldatakse võistluspäeval ametlikul teadetetahvlil. Kõik võistlejad peavad reastuma eelstardi tsoonis vastavalt stardijärjekorrale. Hilinenud võistlejat starti ei lubata.
5.4. Stardiintervalli määrab võistluse juht.
5.5. Stardisignaal fooriga. Stardimärguandeks punaste fooritulede kustumishetk.
5.6. Valestardi eest karistus 10 sekundit.
5.7. Kui võistleja ei stardi 20 sekundi jooksul, loetakse võistleja katkestanuks antud võistlussõidus.
5.8. Rajatähiste esialgselt kohalt liigutamised, ümberajamised ja STOP-märgi juures peatumise eiramine fikseeritakse faktikohtunike poolt. Iga fikseeritud rikkumise eest lisatakse võistleja vooru ajale 10 trahvisekundit.
5.9. Sõidetakse 3 vooru. Igas voorus fikseeritakse raja läbimise aeg ning vooru kiireim omas arvestusklassis saab ühe punkti, teise aja saavutanu saab kaks punkti jne.
5.10. Etapi paremusjärjestus selgitatakse kolmest voorust kahe parema tulemuse summeerimisel. Etapi tulemuse saamiseks peab võistleja läbima vähemalt kaks sõiduvooru. Võrdsete punktide korral saab määravaks parim aeg mistahes voorus. Võrdsete punktide ja võrdse parima aja korral mistahes voorus, saab määravaks esimese vooru võistlussõidu parim aeg.
5.11. Kõik tulemused vastavalt finišiprotokollile.
6. VASTULAUSED
6.1. Vastulause esitamise aeg 15 minutit pärast esialgsete tulemuste avaldamist ATT-l. Vastulause kautsjon 3000 krooni.
6.2. Vastulaused mootori kubatuuri kohta võib erandkorras kohapeal vajalike mõõteseadmete puudumisel lahendada kolme tööpäeva jooksul pärast võistlust, õigustatud vastulause korral kuuluvad auhinnad hilisemale ümberjagamisele.
6.3. Kõik kulud auto kontrollimiseks ja transpordiks tuleb katta:
a) hagejal, kui vastulauset ei rahuldatud
b) kostjal, kui vastulause rahuldati
7. OSAVÕTUMAKSUD
7.1. Osavõtumaksud võistlejaile on järgmised:
4WD, 2WD sport, 2WDa, 2WDb, ML, naised: 500 krooni
J18: 400 krooni
7.2. Osavõtumaks tasutakse sularahas võistluspäeval mandaadis.
8. REKLAAM, KLEEBISED
8.1. Korraldaja väljastab võistlejaile võistlusnumbrid.
8.2. Korraldaja broneerib võistlusautol koha reklaamiks.
8.3. Võistlusnumbrid ja reklaamid peavad olema autole kinnitatud vastavalt mandaadis saadud juhistele enne tehnilisele ülevaatusele saabumist.
9. AUTASUSTAMINE
9.1. Iga arvestusklassi kolme paremat autasustatakse karikaga.
9.2. Võistlus on avatud lisaauhindadele.
10. LISASÄTTED
10.1. Võistlejad peavad järgima kohtunike korraldusi kogu võistluse jooksul.
10.2. Võistlejate parklas on keelatud liikuda kiiremini kui 15 km/h. Kohtuniku poolt fikseeritud silmanähtava kiiruseületamisega kaasneb karistus kuni võistluselt eemaldamiseni.
10.3. Võistluse ajal võistlusautoga võistlusalast väljaminek on keelatud. Rikkumisel karistus kuni võistluselt eemaldamiseni.
10.4. Iga võistleja osaleb omal vastutusel. Võistluse korraldajad ja Eesti Autospordi Liit ei vastuta võimalike õnnetuste ning nende tagajärgede eest
10.5. Muudes küsimustes lähtub korraldaja kehtivatest rahvasprindi võistlusmäärusest ning rahvaralli ja rahvasprindi tehnilistest tingimustest.
|
|
|
|