Kliki siia Kliki siia
Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
02. juuni 2009 7:09
Loe kommentaare (0)
Trüki lehekülg
Kaarel Kose: "Poeg teatas pärast esimest sõitu, et ma ei tohiks punase auto sisse enam istuda, sest see üldse ei võida ja kui tema saab nii suureks kui mina, siis tema ka punasega ei sõida" Foto: Rauno Kais

«Adrenaliinilaks oli korralik ja seda tahaks korrata»

 Loe lisaks
LaitseRallyPark GP meelitas kohale ligi 3000 pealtvaatajat

Hannu Ruohorinne võistleb Eestis B-rühma ralliautol

Tuleval laupäeval toimub esinduslik sprindivõistlus

Rallisprindil "LaitseRallyPark Grand Prix 2009" nn popstaaride arvestuses üheksa konkurendiga mõõtu võtnud Kaarel Kose märkis, et rivaalidele allajäämisele vaatamata jättis üritus ülihea mulje.

Laupäevasel võistlusel osalesid lisaks autospordiga tegelevaile meestele ka näitlejad ja muusikud - kokku kümme võistlejat. Kui parimaks osutus neist Elmar Liitmaa, siis viimase kohaga tuli leppida Kaarel Kosel.

Raadio 2 saatejuht ja bändi A-Rühm liige Kaarel Kose tunnistas, et võrreldes konkurentidega oli tema sellest seltskonnast kõige vähem autofanatt: "Ülejäänud seevastu on enam-vähem kõik paadunud "auto- ja mototõbised". Tavaelus sõidan riske võtmata. Vaid mõnel sirgel, siis kui kedagi pole, olen auto testimise eesmärgil lapatsi põhja tallunud."

Enne võistlust sai Kose Lada-tüüpi ralliautot proovida kolme ringi jagu. "Mul oli võimalus enne seda üritust korra rada läbi sõita, seega kilometraaž rallimasinal enne üritust oli 6,9 km, kui raja pikkus ikka oli 2,3 km," ütles ta. "Olen korraldajatele sajaga tänulik, et minusugune rallimasina rooli usaldati. Ma ilmselgelt pole maailma parim piloot, aga võimalust veel sõita mõne masinaga mööda ei laseks! Adrenaliinilaks oli korralik ja lausa karjub kordamise järele!"

"Üritus ise oli super, alates ilmast ja lõpetades võimalusega päriselt võidu sõita," jätkas Kose. "Ma küll arvan, et ma ei ole kõige tõsisem motospordi fänn aga hariliku meessoo esindajanna on autod ikka paelunud ja samamoodi kõik, mis nendel võistlemisse puutub - vormel ühte ja ralli MM'i ikka jälgin."

Kose sõnas, et tegelikkuses ei ole tal olnud kunagi võimalust ega põhjust autot külg ees libistada ja oskuste ning julguse piiri peal sõita. "Nüüd sai siis proovida," rõõmustas ta. "Mis sõitu puutub, siis sain selgeks, et võidusõidu jaoks on kõige elementaarsemad algtõed puudu - kuidas siseneda kurvi ja kuidas õigesti minema saada. Sirge peal gaasipedaali vajutamine on veits lihtsam. Kõik need alajuhitavuse ja ülejuhitavuse jutud on natuke ebamäärased mu jaoks. Ilmselt oleks minusugusel abi sellestki, kui paar korda oskajama mehega sõita ja paar lihtsamat võtet ja põhimõtet selgeks saada. Juba siis saaks kordades kiiremini sõidetud."

"Kui võrrelda päris sõitjatega, siis auto käsitsemise oskuse vahe on ikka maa ja kosmos. Samas ma nautisin iga sekundit sõidust - eriti neid libisemisi, mis väidetavalt võtavad kõvasti aega ära, aga on superlahedad ise autos istudes. Eks mul õnnestus nii mõneski kurvis peaaegu seisma jääda ja nende masinate käiguvahetamisega nii kiirelt sõbraks ei saanudki," rääkis Kose. "Ühel kahest Ladast oli käigukang ka nii ees, et mu käed ei ulatanud eriti selleni. Enne sõitu kartsin kõige enam, et mingi lolli manöövriga auto ära lammutan, õnneks jäi kõik korda. Aga ilmselgelt on nüüd tahtmine uuesti proovida - veidi harjutada ja siis proovida ringe kiiremini läbida. Kas sellest ka asja saab on iseküsimus."

Kaarel Kose hinnangul oli ta juba enne võistluse algust kursis, et rivaalidele on keeruline vastu saada. "Teadsin, et Jaagup, Elmar, Koit, Tomi ja Mikko on terava tallaga poisid ning mitmel korral seda ka demonstreerinud. Mis Cooli puutub, siis tema autolembus on elementaarne teadmine - ikka väga kaua sõbrad oldud. Niipalju, kui jutuks tuli, meeldis kõikidele kogu teema väga ja keegi oma sõidu pärast eriti ei põdenud. Puhas naudingu päev meile!"
Artikli juurde
18.11.2024
Tiitliheitluse lõppvaatus toimub Jaapanis
Artikli juurde
21.11.2024
Balti rallikrossi meistrisarjas uuel aastal kuus etappi
Artikli juurde
21.11.2024
Jaapani MM-rallil selguvad tänavused maailmameistrid
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
16.11.2024
Hiiumaa rahvaralli (0)
05.11.2024
Kehala rahvaralli 19.10.24 (0)
16.10.2024
Saaremaa ralli 11-12.10.24 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
17.10.2024 21:21
Saaremaa Rally 2024 (2)
29.09.2024 15:31
Samsonas Rally Utena 2024 (0)
15.09.2024 12:52
KEHALA KARIKAS 4. Etapp (0)
01.09.2024 09:33
Eesti Maasikas Otep�� rahvasprint 2024. (0)
24.08.2024 23:00
HUMUS PAIDE RALLY 2024 (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia