Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > «Adrenaliinilaks oli korralik ja seda tahaks korrata» |
|
«Adrenaliinilaks oli korralik ja seda tahaks korrata»
|
Loe lisaks |
|
|
Rallisprindil "LaitseRallyPark Grand Prix 2009" nn popstaaride arvestuses üheksa konkurendiga mõõtu võtnud Kaarel Kose märkis, et rivaalidele allajäämisele vaatamata jättis üritus ülihea mulje.
Laupäevasel võistlusel osalesid lisaks autospordiga tegelevaile meestele ka näitlejad ja muusikud - kokku kümme võistlejat. Kui parimaks osutus neist Elmar Liitmaa, siis viimase kohaga tuli leppida Kaarel Kosel.
Raadio 2 saatejuht ja bändi A-Rühm liige Kaarel Kose tunnistas, et võrreldes konkurentidega oli tema sellest seltskonnast kõige vähem autofanatt: "Ülejäänud seevastu on enam-vähem kõik paadunud "auto- ja mototõbised". Tavaelus sõidan riske võtmata. Vaid mõnel sirgel, siis kui kedagi pole, olen auto testimise eesmärgil lapatsi põhja tallunud."
Enne võistlust sai Kose Lada-tüüpi ralliautot proovida kolme ringi jagu. "Mul oli võimalus enne seda üritust korra rada läbi sõita, seega kilometraaž rallimasinal enne üritust oli 6,9 km, kui raja pikkus ikka oli 2,3 km," ütles ta. "Olen korraldajatele sajaga tänulik, et minusugune rallimasina rooli usaldati. Ma ilmselgelt pole maailma parim piloot, aga võimalust veel sõita mõne masinaga mööda ei laseks! Adrenaliinilaks oli korralik ja lausa karjub kordamise järele!"
"Üritus ise oli super, alates ilmast ja lõpetades võimalusega päriselt võidu sõita," jätkas Kose. "Ma küll arvan, et ma ei ole kõige tõsisem motospordi fänn aga hariliku meessoo esindajanna on autod ikka paelunud ja samamoodi kõik, mis nendel võistlemisse puutub - vormel ühte ja ralli MM'i ikka jälgin."
Kose sõnas, et tegelikkuses ei ole tal olnud kunagi võimalust ega põhjust autot külg ees libistada ja oskuste ning julguse piiri peal sõita. "Nüüd sai siis proovida," rõõmustas ta. "Mis sõitu puutub, siis sain selgeks, et võidusõidu jaoks on kõige elementaarsemad algtõed puudu - kuidas siseneda kurvi ja kuidas õigesti minema saada. Sirge peal gaasipedaali vajutamine on veits lihtsam. Kõik need alajuhitavuse ja ülejuhitavuse jutud on natuke ebamäärased mu jaoks. Ilmselt oleks minusugusel abi sellestki, kui paar korda oskajama mehega sõita ja paar lihtsamat võtet ja põhimõtet selgeks saada. Juba siis saaks kordades kiiremini sõidetud."
"Kui võrrelda päris sõitjatega, siis auto käsitsemise oskuse vahe on ikka maa ja kosmos. Samas ma nautisin iga sekundit sõidust - eriti neid libisemisi, mis väidetavalt võtavad kõvasti aega ära, aga on superlahedad ise autos istudes. Eks mul õnnestus nii mõneski kurvis peaaegu seisma jääda ja nende masinate käiguvahetamisega nii kiirelt sõbraks ei saanudki," rääkis Kose. "Ühel kahest Ladast oli käigukang ka nii ees, et mu käed ei ulatanud eriti selleni. Enne sõitu kartsin kõige enam, et mingi lolli manöövriga auto ära lammutan, õnneks jäi kõik korda. Aga ilmselgelt on nüüd tahtmine uuesti proovida - veidi harjutada ja siis proovida ringe kiiremini läbida. Kas sellest ka asja saab on iseküsimus."
Kaarel Kose hinnangul oli ta juba enne võistluse algust kursis, et rivaalidele on keeruline vastu saada. "Teadsin, et Jaagup, Elmar, Koit, Tomi ja Mikko on terava tallaga poisid ning mitmel korral seda ka demonstreerinud. Mis Cooli puutub, siis tema autolembus on elementaarne teadmine - ikka väga kaua sõbrad oldud. Niipalju, kui jutuks tuli, meeldis kõikidele kogu teema väga ja keegi oma sõidu pärast eriti ei põdenud. Puhas naudingu päev meile!"
|
|
|
|