Kliki siia Kliki siia
Kas käisid Otepää talverallil?
Vasta | Tulemus
Saada teade
Partnerid
www.veoautodevaruosad.com
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia
rallifotod.eu
 
 
 
Rando Aav
01. juuni 2009 10:23
Loe kommentaare (1)
Trüki lehekülg
 Foto: Kari Laasanen

Villu Mättik pääses Lahti historic-rallil poodiumile

Mai viimasel nädalavahetusel peetud Lahti historic-rallil saavutasid Villu Mättik ja Arvo Maslenikov klassis 2-C1 kolmanda koha. Kõige nobedamalt läbisid raja Jari-Matti Latvala - Asko Sairanen.

28.-30. mail Soomes peetud historic-rallil edestasid konkurente 3-D3 I klassis (H2 ja I, CT-, GT- ja GTS-autod üle 1600 ccm) sõitnud Jari-Matti Latvala - Asko Sairanen. Ford Escort RS rallimasinal sõitnud võitjaile järgnesid Mika Turkki - Timo Hantunen 3-D4 I klassi Opel Asconal. H1 arvestuses olid parimad 2-C3 klassi Ford Escortil võistelnud Pekka Laaksonen - Harri Serttilä, kellele kuulus üldises paremusjärjestuses kolmas koht.

Koos Arvo Maslenikoviga sõitnud Villu Mättik lõpetas kaheksandat korda peetud Lahti historic-ralli oma masinaklassis kolmanda kohaga. Klassivõidu noppis Juha Lehtonen Toni Sinkkoneni ees.

Euroopa meistrivõistluste arvestuses kuulus eestlastele aga äsjaselt rallilt klassivõit. Meestele tegi see kahtlemata rohkem rõõmu, kuna sama sarja punkte noppinud konkurent Ilkka Pohjonen finišeeris neist paar kohta tagapool. (Selgituseks - erinevais riikides on historic-autodele erinevad ja FIA reeglitest "lõdvemad" tehnilised tingimused, kuid Euroopa meistrisarja punkte antakse vaid rahvusvahelise autoliidu poolt heakskiidetud normidele vastavatel autodel osalevaile võistlejaile. Eestlased osutusid äsja parimaiks aastail 1971-1973 valmistatud autode arvestuses.)

Mättik ja Maslenikov elasid üle ka ühe ehmatava momendi, kui eelviimasel, korduvkatsel rööbastes sõites sai auto korraliku obaduse teel olnud suurelt kivilt. "Ühe künka taha oli pandud suur kivi sirge peale. Käis niuke pauk, et lendasime õhku. Õnneks maandusime rööbastesse tagasi. See kivi lõhkus ära õlipumba. Duralumiiniumist põhjakaitse hoidis suuremate purustuste eest," rääkis Maslenikov.

1,3-liitrise mootoriga ralliautol VAZ 2101 sõitnud eestlased läksid viimasele kiiruskatsele küll tilkuva õlipumbaga, kuid siiski üsna muretult, kuna neljandal kohal püsinud Matti Huomo ees oli turvaline edumaa.

Historic-klassides startis kokku 95 rallipaari. Võistlustrassi pikkus oli 472 km, sellest 136 km läbiti 12 lisakatsel. Kõige ehmatmapanevamaks osutus teine katse, kus suure kiirusega võetud trampliinilt maandudes lendas metsa sakslaste Stratus. "Oli suur avarii. Autost jäid ainult pilpad järgi pärast metsa mahavõtmist. Sõitjad õnneks hullusti viga ei saanud, juhil purunes käeluu," kommenteeris Maslenikov.

Artikli juurde
31.01.2023
Otepää talverallile registreerus 85 võistluspaari
Artikli juurde
06.02.2023
Otepää talveralli meelitas kohale rohkearvulise publiku
Artikli juurde
04.02.2023
Algab heitlus Estonian Junior Challenge peaauhinnale
Uudiste arhiiv
Artikli juurde
Subaru Forester 2,0 XE
Varasemad ülevaated
05.02.2023
Otepää talveralli 2023 (0)
25.01.2023
Raplamaa rahvaralli 7.01.23 (0)
23.01.2023
Monte Carlo ralli 2023 (0)
Viimati lisatud albumid
Viimati uuendatud albumid
06.02.2023 23:16
Otepaa Talveralli 2023 (2)
20.01.2023 08:53
Tarvastu karikas 2023 1.etapp (0)
15.01.2023 10:56
Vidzemes Ziemas Kauss 2023 1.Posms Jaunpiebalga (0)
20.11.2022 19:54
Lada cup auto (0)
09.11.2022 21:12
Jaapani WRC ralli 2022 ennustus (0)
Vaata foorumiteemasid
 
Kliki siia
Kliki siia
Kliki siia