Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Eesti > Rahvakrossi sõitjad kiirele ringrajale enam ei pääse |
|
Rahvakrossi sõitjad kiirele ringrajale enam ei pääse
20. mail avaldas Eesti Rallikrossi Komitee ettekirjutuse, mille alusel keelatakse rahvakrossi võistlusklassi ringrajale kaasamine. Komitee esimehe Avo Kristovi sõnul tehti selline otsus, et tagada sõitjate ohutus.
Rahvakrossi klass loodi 2009. aastal Eesti Rallikrossi Komitee (ERK) poolt selleks, et legaliseerida nn põllurallid. ERK publitseeris autode tehnilised nõuded ja rahvakrossi võistluste korraldamise üldalused. Kuna autodele on kehtestatud nõrgemad turvanõuded, siis hoitakse alal karmilt silma peal, et ei ületataks võistluste korraldamise üldalustes paika pandud autode raja läbimise maksimumkiirust ja keskmist kiirust.
Kahel korral on rahvakrossi klass olnud liidetud ka Audru superkrossi
koosseisu. Juba pärast esimest etappi, 26. aprillil, selgus, et kiirused ületavad lubatud piire, mistõttu esialgu keelas ERK 17. mail toimuvale etapile rahvakrossi klassi liita. Pärast pikki arutelusid korraldajaga, kes lubas lisada rajale šikaanid, et kiirus vastavaks saada, liideti rahvakrossi klassi superkrossi etapiga, kuna usuti korraldajat, et kiirus viiakse normi piiresse.
17. mai superkrossi etapil selgus aga, et lubatud keskmist kiirust ületati taas ja seda enam kui 20 km/h võrra. ERK otsustas keelata edaspidi ringrajale rahvakrossi klassi lubamise. Tehtud otsus on ohutuse tagamiseks.
"Rallikrossi komitee on kindlasti huvitatud ala kandepinna laienemisest," lausus Eesti Rallikrossi Komitee esimees Avo Kristov. "Mida rohkem korraldajaid, radasid ja sõitjaid, seda suurem on ala kandepind. Ainult kõik peab vastama etteantud reeglitele. Komitee jaoks on alati olnud prioriteediks eelkõige sõitjate ja ka pealtvaatajate ohutus. Siin järeleandmisi teha ei tohi!"
|
|
|
|