Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > 2009. a noorte rallisprindi karikavõistluste üldjuhend |
|
2009. a noorte rallisprindi karikavõistluste üldjuhend
Urmo Aava noorte rallisprint 2009 Addinoli karikatele
1. KARIKAVÕISTLUSE (KV) ÜLDKORRALDAJA
1.1 2009. a. KV üldkorraldaja on MTÜ Jaanimäe Ring koostöös EAL noortekomitee jarahvaspordikomiteega.
1.2 KV iga etapivõistluse jaoks koostatakse juhend andmetega osavõtutingimustest, programmist, rajast jne. Juhendi kooskõlastab EAL Noortekomitee ning registreerib EAL sekretariaat. Võisteldakse EAL rahvasprindi võistlusmääruste alusel.
1.3 Üldjuhendi muutused ja täiendused, mis on üldjuhendi osaks avaldatakse mitte hiljem kui 12 päeva enne järgmist etapivõistlust www.autosport.ee.
1.4 Võistlusjuhendid,registreerimine ja tulemused avaldatakse EAL veebilehel www.autosport.ee/rallyreg.
2. KV ETAPPIDE KALENDRIPLAAN
1. 19.04 Tabasalu (asfalt)
2. 13.06 Jaanimäe
3. 25.07 Laitse
4. 29.08 Vöru
5. 26.09 Oriküla
Sõltuvalt ilmastikutingimustest jätavad korraldajad õiguse muuta võistluspaiga asukohta.
3. KV OSAVÕTJAD, ARVESTUSKLASSID, AUTOD
3.1 KV osavõtjad:
3.1.1 KV võivad osaleda kõik kuni 18-aastased (kaasaarvatud) noored. J16 klassi vanuse arvestamine (a-b)<17
J18 klassi vanuse arvestamine 16<(a-b)<19
a = karikavõistluse toimumise aasta
b = võistleja sünniaasta
3.2 KV arvestusklassideks on:
J16 (noored kuni 16 aastat tänavasõiduautodel)
J18 (noored 16 kuni 18 aastat tänavasõiduautodel)
V16 (noored kuni 16aastat EAL-kaarti omavatel autodel)
V18 (noored kuni 18 aastat EAL-kaarti omavatel autodel)
3.3 Kõik autod peavad olema ühesilla veolised. Ülelaadimisega mootorite kasutamine keelatud.
3.3.1 J16 klassis võib võistelda Liiklusseaduse nõuetele vastavate sõiduautodega. Lubatud mootori kubatuur kuni 1600 cm³. Autod peavad olema vastavuses kehtivate rahvaralli ja rahvasprindi tehniliste tingimustega.
3.3.2 J18 klassis võib võistelda liiklusseaduse nõuetele vastavate sõiduautodega. Lubatud mootori kubatuur kuni 2000 cm³. Autod peavad olema vastavuses kehtivate rahvaralli ja rahvasprindi tehniliste tingimustega.
3.3.3 V16 klassis võib võistelda ainult kehtivat EAL tehnilist kaarti omavate võistlusautodega. Lubatud mootori kubatuur kuni 1600 cm³.
3.3.4 V18 klassis võib võistelda ainult kehtivat EAL tehnilist kaarti omavate võistlusautodega. Lubatud mootori kubatuur kuni 2000 cm³.
3.3.5 J16/V16 vanuseklassi kuuluvatel noortel on keelatud võistlemine kuni 1600 ccm võistlusautodel klassis J18/V18.
3.4 Rajaga tutvumine jalgsi vöi jalgrattal ja võistlusautodel vähemalt üks kord ohutusauto järel ühtses kolonnis. Rajaga tutvumisel on maksimaalne tutvumiskiirus 40km/h. Rikkujaid karistatakse võistlusjuhi otsusega kuni vöistlustelt eemaldamiseni
4. VÕISTLUSTE KÄIK
4.1 Starditakse eraldistardist, paigalt, töötava mootoriga.
4.2 Stardisignaali andmise kord määratakse võistlusjuhendiga.
4.3 Valestardi eest karistatakse 10 sekundiga, mis lisatakse vooru sõiduajale.
4.4 Finiš on lendav, kui võistlusjuhend ei määra teisiti.
4.5 Ajamõõtmine toimub 0,1 sekundi täpsusega.
4.6 Sõidetakse kolm vooru, teises ja kolmandas voorus starditakse pööratud järjekorras võrreldes esimesega (klasside järjestus ei muutu).
4.7 Lubatud on sõita vaid tähistatud võistlusrajal vastavalt rajaskeemile. Raja läbimine valelt poolt rajatähiseid või rajapiirdeid loetakse raja mitteläbimiseks ja selle vooru tulemust võistlejal ei arvestata.
4.8 Korraldajal on õigus määrata võistlusjuhendiga karistusi rajatähiste ja rajapiirete puudete eest.
4.9 Võistleja, kes mistahes põhjusel avab võistlusrajal autoukse või väljub autost, loetakse antud voorus katkestanuks.
4.10 Kordusstardi loa võib anda võistluse juht võistlejale, kes startis võistluse katkestamise ja katkestamise põhjustanud sündmuse vahelisel ajal ning rajakohtunike ettekande alusel võistlejale, kes sattus tehnilise rikkega aeglaselt liikuva eessõitja taha ja möödasõit oli takistatud. Kordusstartijad stardivad samas voorus oma võistlusklassi lõpus või esimesel võimalusel järgmises võistlusklassis.
5. KV TULEMUSED
5.1. KV arvestust peetakse individuaalselt. Võistleja osaleb KV arvestuses, kui ta on osalenud hooajal vähemalt ühel võistlusel. Etapil osalemiseks loetakse startimist vähemalt ühes voorus.
5.2. Igal etapil omistatakse finišiprotokollide järgi arvestuspunkte igas võistlusklassis esimesele kümnele võistlejale vastavalt 20-15-12-10-8-6-4-3-2-1. Esimesel ja viimasel etapil antakse punkte süsteemis 30-24-20-17-15-13-11-9-7-6-5-4-3-2-1 viieteistkümnele esimesele igas arvestusklassis.
5.3. Igal võistlusel omistatakse igas klassis päeva parima vooruaja väljasõitnule 1 lisapunkt.
5.4. KV lõpptulemused selguvad kogutud arvestuspunktide liitmisel, kusjuures arvesse lähevad viiest etapist nelja parema etapi tulemused. (Etappide arvu muutumisel peetakse arvestust süsteemis N-1, kus N on toimunud etappide arv.)
5.5. Võrdsete punktisummade puhul on võistlejate eelistusjärjekord:
1) rohkem etappe, kus osaletud
2) kõrgemad kohad etapivõistlustel
3) parem tulemus viimasel (siis eelviimasel jne) toimunud etapil
5.6. Sõidetakse 3 vooru. Igas voorus fikseeritakse raja läbimise aeg ning vooru kiireim omas arvestusklassis saab ühe punkti, teise aja saavutanu saab kaks punkti jne.
5.7. Etapi paremus saadakse kolmest voorust kahe parema tulemuse summeerimisel. Etapi tulemuse saamiseks peab võistleja läbima vähemalt kaks sõiduvooru. Võrdsete punktide korral saab määravaks parim aeg mistahes voorus. Kui võrreldavad ajad on võrdsed, saab eelise noorem võistleja.
5.8 Võistleja diskvalifitseerimisel võistlustelt kuuluvad ülejäänud sõitjate voorupunktid selles võistlusklassis ümberarvutamisele.
5.9. Kui sõitja etapitulemus tühistatakse tehniliste eeskirjade rikkumise või ebasportliku käitumise pärast, ei kuulu see etapp nõrgema tulemusena KV arvestuses mahaarvamisele (tühistatud etapitulemus jääb punktitabelisse).
6. KV AUTASUSTAMINE
6.1 KV kokkuvöttes autasustatakse iga arvestusklassi 6 paremat pilooti medalite ja karikatega peale viimast etappi Saaremaal sprindisarja lõpupeol.
|
|
|
|