Kas pooldad monorehvi nõuet Eesti autoralli meistrisarjas? |
|
|
|
|
|
... > 2009. a. Eesti noorteralli meistrivõistluste üldjuhend |
|
2009. a. Eesti noorteralli meistrivõistluste üldjuhend
1. HONDA RACING NOORTERALLI ÜLDKORRALDUS
1.1. 2009. a. Honda Racing noorteralli Eesti meistrivõistlused (NRMV) toimuvad seeriavõistlusena arvestusklasside kaupa. Igaks võistluseks koostab ralli korraldaja eraldi juhendi. NRMV peakorraldaja on Eesti Autospordi Liit (EAL), EAL Rallikomitee ja Noortekomitee.
1.2. NRMV viiakse läbi EAL võistlusmääruse, käesoleva üldjuhendi ning etappide juhendite kohaselt. Juhendid avaldatakse paberil ja kodulehel 1 kuu enne etapirallisid.
1.3. Võimalikud muudatused NRMV üldjuhendisse koostab EAL rallikomitee või noortekomitee. Muudatused kehtestab EAL. Muudatused jõustuvad pärast nende avaldamist EAL-i liidu veebilehel.
1.4. NRMV peakorraldaja aadress: Vabaduse pst 13,Tallinn 11214, telefon 6398666, faks 6398553.
E-mail: eal@sport.ee, võrguleht www.autosport.ee
2. NRMV ARVESTUSKLASSID
NRMV peetakse järgmistes arvestusklassides (EAL ralliautode klassid):
2.1. Noored 16. I juhi vanus 14-16 aastat. (I juht sündinud 1993-1994. aastal). Võistelda võib ainult 2WD A, N ja E rühma autodel, mille mootori kubatuur on kuni 1600 cm³. I juht peab omama lapsevanema kirjalikku luba võistlustel osalemiseks.
2.2. Noored 18. I juhi vanus 16-18 aastat. (I juht sündinud 1991-1992. aastal). Võistelda võib ainult 2wd A, N ja E rühma autodel, mille mootori kubatuur on kuni 2000 cm³. I juht peab omama lapsevanema kirjalikku luba võistlustel osalemiseks, juhul kui tal ei ole juhtimisõigust.
2.3. Juunior 21. I juhi vanus 18-21 aastat. (I juht sündinud 1988-1990. aastal). Võistelda võib ainult 2WD A, N ja E rühma autodel, mille mootori kubatuur on kuni 3500 cm³.
2.4. II Liiga. Võistelda võib ainult 2WD A, N ja E rühma autodel
2.5. Klubivõistkondade (registreerijate) arvestus.
3. NRMV ETAPPIDE KALENDERPLAAN
Etappide arv ei ole kindel, kuid minimaalselt toimub 3 ja maksimaalselt 5
Aeg / Võistlus
23.-24.01.2009 Võru talveralli
18.-19.04.2009 Otepää ralli
05.-06.09.2009 Tallinna ralli
31.10.-01.11.2009 Haapsalu ralli
4. NRMV OSAVÕTJAD
4.1 . NRMV on lahtised kõigis arvestusklassides. Tulemuse võivad saada ka välisriikide sõitja- ja registreerijalitsentside omanikud. Välissõitjatelt nõutakse kõikide HONDA NOORTERALLI EESTI MEISTRIVÕISTLUSTE üldjuhendi ja võistlusjuhendi punktide vormikohast täitmist.
4.2. Kõikide arvestusklasside kaardilugejad peavad omama juhtimisõigust.
4.3. Alates NRMV teisest etapist peavad noorterallil A või N rühma tingimuste kohase võistlusautoga sõitjad kasutama HANS süsteemi. Rahvusliku klassi autodel võistlejatele on HANS tungivalt soovituslik.
4.4. Rallidest osavõtutingimused (maksud, tähtajad, dokumendid, reklaam jms), määratletakse võistlusjuhenditega, kuid noortekomitee soovituslik osavõtutasu kõigis klassides on maksimaalselt 3500 EEK. (225 EUR).
4.5. NRMV etapi maksimaalne osalejate arv võib olla 60. Kui osaleda soovijate arv ületab seda, on eelisõigus saada osaleda esmalt arvestusklassil 2.1. ja siis arvestusklassil 2.2.
5. NRMV TULEMUSED
5.1. NRMV arvestust peetakse arvestusklasside kaupa.
5.2. NRMV tulemusi arvestatakse meeskonniti I juhi saavutuste järgi rallide finišiprotokollide alusel.
5.3. NRMV arvestatakse klassides 2.1, 2.2 ja 2.3 lõpptulemuste arvutamisel kõiki 3-5 etappi. Klass 2.4. saab punkte Eesti autoralli karikavõistluste 2009. aasta üldjuhendi kohaselt.
5.4. Etapil saavad arvestusklassides 2.1., 2.2. ja 2.3. viisteist paremat arvestuspunkte vastavalt 21, 17, 14, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
5.5. Arvestusklass 2.4 (II liiga) saab punkte Eesti autoralli karikavõistluste 2009. aasta üldjuhendi kohaselt. Kümme paremat saavad arvestuspunkte vastavalt 15, 12, 10, 8, 7,6, 5, 4, 3, 2 ning kõik teised finišeerunud 1 punkti.
5.6. NRMV arvestusklassis loetakse sari toimunuks siis, kui kõikidel etappidel kokku on startinud vähemalt kuus eri meeskonda (I juhti). Etapp loetakse toimunuks, kui masinaklassis stardib rallil neli autot.
5.7. Arvestuspunktide võrdsuse korral eelistatakse meeskonda, kes on etappidel saavutanud rohkem võite, teisi, kolmandaid jne kõrgemaid kohti. Edasise võrdsuse korral eelistatakse paremat viimasel, siis eelviimasel jne toimunud etapil.
5.8. Kui meeskonna etapitulemus tühistatakse tehniliste eeskirjade rikkumise eest või ebasportliku käitumise tõttu, ei kuulu see etapp antud võistlejal NRMV üldtulemuste arvestusse.
5.9. Esildisi NRMV etapi punktide arvutuse kohta võtab vastu EAL sekretariaat kuni järgmise rallikomitee koosolekuni peale etapi toimumist.
6. KLUBIVÕISTKONDADE NRMV
6.1. Klubivõistkondade arvestust peetakse EAL registreerijalitsentside alusel.
6.2. Meeskond võib hooaja jooksul võistkonda vahetada vaid ühe korra.
6.3. Iga registreerijat esindab vaid üks klubivõistkond.
6.4. Klubivõistkonna tulemus rallil määratakse kuni kahe parema meeskonna absoluutarvestuse kohapunktide liitmise teel. Absoluutarvestuses saavad igal etapil punkte 50 parimat sõitjat vastavalt punktitabelile 65, 60, 55, 50, 46, 45, 44,... 3, 2, 1.
6.5. Lõpptulemustena arvestatakse punkte kõikidelt etappidelt.
7. VÕISTLUSRADA, RAJAGA TUTVUMINE
7.1. NRMV lisakatsete kogupikkus on 40 km (+/- 20%).
7.2. Lisakatsed võivad korduda maksimaalselt 3 korda.
7.3. Ohutuse tagamiseks võib võistlusrajale paigaldada kiirust piiravaid elemente. Kiirust piirava elemendi juurde pandud rajamärgistuslindist läbi sõitmist loetakse raja mitteläbimiseks. Lindist läbi sõitmise korral peab võistleja rajale naasma samast kohast, kus ta lindi läbis.
7.4. Kiirust piiravate elementide mitteläbimine toob võistlejale kaasa antud lisakatse oma arvestusklassi halvima aja + 1minut, iga järgnev elemendi mitteläbimine samal lisakatsel toob kaasa ajatrahvi üks minut. Kiirust piiravate elementide juures peab olema faktikohtunik.
7.5. Kui kiirust piiravate elementidena kasutatakse tünne, siis iga ümber aetud tünni eest saab võistleja karistada 20 sekundit. Kehtima jääb ka üldjuhendi punkt 7.3.
7.6. Rajaga tutvumise üldine kiirusepiirang on maksimaalselt 60 km/h.
7.7. Rajaga tutvumiseks võib kasutada ka võistlusautot.
7.8. Rajaga tutvumiseks võib kasutada ainult tänavasõidurehve.
7.9. Korraldaja peab tagama tutvumise ajal lisakatsete sulgemise võistlusklasside 2.1. ja 2.2. jaoks.
7.10. Võistlusklasside 2.1. ja 2.2. I juhid, kellel ei ole juhtimisõigust, peavad andma juhtimisõiguse üle kümme meetrit pärast lisakatse STOP ala lõppu nii tutvumise kui ka võistluste ajal.
8. RALLIGA TAASLIITUMINE
8.1 Kõikide arvestusklasside katkestanud võistlejad, keda pole diskvalifitseeritud, võivad ralliga uuesti liituda võistluste juhi poolt antud ajal ja AKP-s. Ralliga taasliituva võistlusauto ja võistkonna vastavust kõigile nõuetele peab enne taasliitumist kontrollima antud võistluse tehniline komisjon. Vajadusel kontrollib meeskonda arst. Ralliga taasliituv võistkond saab iga läbimata lisakatse eest oma arvestusklassi parima aja + 5 minutit.
8.2 Arvestusklassid 2.1, 2.2 ja 2.3 saavad ralliga taasliitumise korral vastavalt oma lõppjärjestuse eest punkte. Arvestusklass 2.4 (II liiga) ralliga taasliitumise korral lõppprotokollis kohta kirja ei saa.
9. MV AUTASUSTAMINE
9.1. EAL autasustab iga arvestusklassi NRMV kolme paremat meeskonda ning võistkonda karikate või medalitega hooaja lõpul.
9.2. Kui NRMV medalivõitja meeskonnas on etappidel võistelnud mitu II juhti, siis autasustamisele kuuluva ühe II juhi nimetab medalivõitja I juht. Ühes arvestusklassis võib üks sportlane (II juht) saada vaid ühe medali (kõrgema koha).
|
|
|
|