Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
... > Autoralli > Tehasetiimid loobuvad autoralli MM-sarjas osalemisest |
|
Tehasetiimid loobuvad autoralli MM-sarjas osalemisest
Eile kinnitas Suzuki Motor Corporation, et loobub tuleval hooajal autoralli MM-sarjas osalemisest. Täna edastas samalaadse teate ka Subaru. Sisuliselt jääks tehasemeeskondi 2009. aastal sarja vaid kaks.
Esimesed teated Suzuki tehasetiimi MM-sarjast lahkumise kohta lekkisid ajakirjandusse nädalaid tagasi, ent ametliku kinnituse andis Suzuki Motor Corporation selle kohta 15. detsembril. Tänavu kahe SX4 ralliautoga MM-sarjas osalenud meeskond loobub tuleval aastal võistlemisest järsult halvenenud majandussituatsiooni tõttu. Küll aga on Suzuki lubanud jätkata juunioride sarjas Swift Super 1600 ralliautodega osalevate erameeskondade abistamist.
Kontserni Fuji Heavy Industries autotootmisega tegelev tütarfirma Subaru otsustas samuti 2009. aastal autoralli maailmameistrivõistlustelt taanduda. See äkkotsus oli tingitud kõiki autotootjaid puudutavast majanduslangusest. Meeskonna taandumisotsusele järgnenud pressiteatega tõmmati joon peale ka spekulatsioonidele, mis sidusid tiimiga Marcus Grönholmi.
Subaru meeskonna esindaja David Richards tunnistas, et Subaru tiimi lahkumine autoralli MM-sarjast on suur kaotus. "Subaru on üks selle spordi ikoone," põhjendas ta. "Kuigi äsjane otsus sulgeb ühe olulise peatüki Prodrive ajaloos, on nüüd aeg tulevikule keskenduda."
Richard viitas võimalusele, et aastal 2010, mil maailmameistrivõistlustel plaanitakse kasutusele võtta uued tehnilised tingimused, võib meeskond sarja naasmist tõsiselt kaaluda.
Autospordiajakirjaniku Toomas Vabamäe sõnul saab Subaru puhul paralleele tõmmata Honda loobumisega vormel-ühest. "Mistahes ka põhjus polnud, olid mõlemad edutud ja otsisid viisakat ettekäänet karussellilt maha astumiseks," lausus ta.
"Subaru puhul ei saa tõsiselt rääkida müügi kahanemisest, enamiku teiste markidega võrreldes on tal väga hästi läinud," märkis Vabamäe. "Tõenäoliselt sai kaalukeeleks FIA otsus, võtta "uue WRC" aluseks ainult S2000 ja mitte N-rühm. See tähendanuks Subarule täiesti uue auto konstrueerimist."
Suzuki loobumine Vabamäe sõnul üllatusena ei tulnud: "Juba suve keskel liikusid jutud, et kohe-kohe tuleb ametlik teade. Loobumine oli ka igati loogiline, sest Suzuki esimene WRC-auto oli ilmselgelt ebaõnnestunud ja firma majanduslik seis finantskriisi ajal kehv."
Niinimetatud M1 meeskondi osaleb järgmisel hooajal MM-sarjas vaid kaks - Ford ning Citroen.
|
|
|
|