Kas MM-sarja uus punktiarvestus teeb rallid põnevamaks? |
|
|
|
|
|
Rauam vahendab Jaapanist värskeid rallimuljeid
Jaapani rallil osalevad eestlastest Martin Rauam ja Silver Kütt. Millised on meeste mõtted, plaanid ja esimesed kogemused seal toimuva MM-etapi eel, sellest annab piloot ülevaate oma ralliblogis.
"Jaapanisse sõitsime juba eelmisel nädalal ja ajavahega harjumine oli sel korral tavalisest raskem. Millegipärast on Jaapani ajaga keerulisem harjuda, kui näiteks viimati Uus-Meremaal. Võib-olla sellepärast, et lend kestab "kõigest" 10 tundi, mille jooksul keha ennast ära ei peta," kirjutab Martin Rauam oma kodulehel.
"Sel aastal toimub Jaapani ralli uues piirkonnas ja kõik asjad selle juures on uued. Väikelinn Obihiro on ajalukku jäänud ja asemele toodi Jaapani põhjapoolseimal Hokkaido saarel asuv olümpialinn Sapporo. Venemaani pidi siit umbes sama palju maad olema, nagu Tallinnast."
"Vilkuvad tuled, tehnoloogiline hullus ja palju väikseid inimesi," jätkab ta. "Päris veider on vaadata, kuidas jaapanlased mõistavad elu-olu teisiti, kui eurooplased. Töökus, viisakus ja põhjalikus paistavad igal sammul silma. Igatahes on kummardamisest, lõpututest arusaamatustest ja lõputust jutuvadinast üsna kõrini."
"Silverile ostsime poest kahvli ja õnneks leidsid Topruni mehed ka itaalia restorani üles," kirjutab Rauam. "Aga jaapanlaste kiituseks tuleb öelda, et paljud olukorrad ja probleemid on neil väga andekalt lahendatud. Kuid kuidas nad oskavad meile sarnases kliimavöötmes söögiks kasutada meile tundmatuid toiduaineid, jääb vist nende saladuseks."
"Ralli keskus on väga vahval kohal ja uus hoolduspark on vanast oluliselt parem. Ürituse keskuseks on üks hiiglama suur pesapallihall, mis on meie Saku hallist umbes nii kolm korda suurem. Ei saa märkimata jätta, et jaapanlased on välja mõelnud sellise halli, millel ühel küljel tribüünid ennast kokku klapivad, välissein kaob eest ja kogu väljaku muru koos aluse ja muuga sisehallist rõõmsalt õue veereb, kus see enamuse aastast mõnusat vihma saab, et siis mängu ajaks halli sisse tagasi liikuda."
Edasi kirjutab Martin Rauam võistlusest: "Rallist endast niipalju, et kiiruskatsed on kõik uued. Oma olemuselt sarnased eelmise aasta katsetele ehk kiired, väga libedad ja valdavalt kitsad. Eriti ahistab suurema osa ajast tee kõrval looklev kuivenduskraav, mille usinad jaapanlased on hirmus sügavaks kaevanud ning meie petteks lehtede katnud ja põõsaste alla peitnud. Juba tutvumise ajal oli mõni katse nii kohutavalt libe, et me saime ennast poriseks määrida kahel korral kaasvõistlejate kraavist välja sikutamise aktsioonis kaasa lüües. Seega saab tulema jälle üks mõnus porine ja libe ralli, kui ilmateade oma vihmast ennustust muuta ei kavatse. "
"Kuna eilse tutvumise päeval sõitsime 14 ja pool tundi kuskil mägedes ja täna ei olnud väga palju lihtsam päev," jätkab ta ja kirjeldab seejärel Sapporos sõidetavat publikukatset. "See on nii libe! Arvestades klaassiledat poleeritud betoonpõrandat, kõvasid kruusarehve, betoonist välispiiret ja 53 000 inimest, kes seda uisukava vaatama tuleb, arvan, et homme saab päris kõvasti nalja."
Vaata lisaks:
www.martinrauam.com
|
|
|
|